در وبینار سراسری مربیان کشتی کشور مطرح شد:

سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ 14:07
دبیر: 90 درصد کار کشتی دست مربیان باشگاه ها است
افزایش دانش فنی در اولویت کار باشد
از روسای هیئت ها بخواهید تا کلاس دانش افزایی برگزار کنند
چهارمین وبینار سراسری مربیان کشتی کشور در سال جاری  با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ساعت از 13 امروز (سه شنبه) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در ابتدای این وبینار خطاب به مربیان کل کشور گفت: فدراسیون کشتی تابحال چندین رئیس هیئت کشتی استان به همراه روسای هیئت کشتی شهرستان ها را دعوت کرده است و خودم شخصا با آن ها و به صورت رودرو صحبت کرده ام.

وی ادامه داد: یکی از صحبت های من با آن ها این بود که اگر رئیس هیئت کشتی استان یا شهرستانی آورده نداشته باشد و نتواند یک سالن کشتی یا چند تشک کشتی فراهم کند، خودش کار را به نفر توانمندتر بسپارد و برود.

دبیر تصریح کرد: 82 درصد مدال های ورزش را کشتی گرفته و این نشاندهنده زحمات مربیان در باشگاه های سراسر کشور است و با توجه به جایگاه بالای کشتی کشور باید از هیئت های استانی و شهرستانی بخواهید و آن ها را تحت فشار بگذارید که برای شما کار کنند و به دنبال برگزاری کلاس های دانش افزایی برایتان باشد و اگر بتوانند از قهرمانان مطرح و مربیان با تجربه همچون عباس جدیدی، علیرضا حیدری و حسن یوسفی افشار دعوت کنند تا بعنوان مدرس در این کلاس ها حضور داشته باشند می توانید از لحاظ فنی سطح خود را بالاتر ببرید.

وی ادامه داد: منتظر انستیتو کشتی نباشید، آن ها یک روال کاری خود را دارند، و هیئت های کشتی باید خودشان دست به کار شوند و از انستیتو برای برگزاری کلاس های دانش افزایی پیگیری کنند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه هیچ کس کامل نیست و در بحث فنی نیز هیچ کس نمی تواند بگوید که همه چیز را بلد است، گفت: به من اعتماد کنید، 90 درصد کار کشتی دست مربیان باشگاه ها است و 10 درصد آن دست هیئت های کشتی، اگر دانش مربیان بالا بیاید کشتی کشور تکان می خورد، خیلی ها می گویند مشکل اول کشتی باشگاه و تشک است اما این ها در اولویت های بعدی است. قطعا اولویت اول کشتی کشور بالا رفتن سطح دانش مربیان فنی است.

وی ادامه داد: وقتی یک مربی یاد نگرفته باشد چطور می توند یاد بدهد، در فدراسیون های قبلی کارت های مربیگری فروخته می شد و برخی بدون داشتن دانش فنی کارت مربیگری دارند که قطعا پگیر این موضوع از طریق انستیتو هستیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: یک مربی وقتی از نظر جسمانی در شرایط خوبی نیست و حتی نمی تواند یک فن اجرا کند چرا باید در باشگاه حضور داشته باشد. از طرف دیگر قانون 60 ساله ها را برداشته ایم چراکه معتقدم یک مربی فنی که کار خود را خوب بلد است و قهرمان تحویل کشتی داده و می تواند 10 تا 15 سال دیگر هم کار فنی روی تشک کند چرا باید بازنشسته شود.

دبیر اظهار داشت: من به آقای نوربخش گفتم که شما زحمت می کشید و انستیتو ما نسبت به فدراسیون های دیگر جلو است اما آنطور نیست که ما بتوانیم یک جهش بزرگ کنیم و انتظارم از انستیتو این است کهکشتی جهش صد ساله داشته باشد.

وی ادامه داد: شاید برخی از روسای هیئت های کشتی روال کار را بلد نباشند و ندانند که باید کلاس دانش افزایی بگذارند و این وظیفه شما است که به آن ها بگوید و از آن ها بخواهید که با انستیتو هماهنگ کنند و برای این کار وفت بگذارند.

دبیر تصریح کرد: اعتقاد دارم که اگر یک مربی خوب و سالم کار کند و کاری که می کند برای رضای خدا باشد از کسی نمی ترسد و هیچ کس هم نمی تواند وی را کنار بگذارد.

وی افزود: البته برخی از مربیان هم به دنبال بالا بردن شاگردان خود به جهت افزایش درآمد هستند که اصلا مورد قبول نیست.

دبیر اظهار داشت: مربی که به دنبال کاسبی رفت که البته آن هم حلال است، دیگر نمی تواند شاگر بسازد و تمام تلاش مربیان این باشد که شاگر خوب و با اخلاق بسازید که در آینده به درد جامعه بخورد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مربیان که حتی قهرمان کشتی هم بوده اند به دنبال این هستند که شاگردانی پیدا کنند که پدرانشان پولدار باشند و آن ها را کشتی گیر کنند و بعضا از امکاناتی همچون باشگاه هایی که دولت در اختیار آن ها قرار داده نیز استفاده می کنند و متأسفانه آن وقتی که برای دیگر کشتی گیران باید بگذارند را صرف این کار ها می کنند و حتی یک قهرمان نیز تحویل نداده اند.

رئیس فدارسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: خدا قطعا به زندگی مربیانی که سالم کار می کنند و به دنبال ساختن کشتی گیران چه از نظر فنی و جسمانی و چه از نظر اخلاقی و روحی هستند برکت می دهد و قطعا آن ها موفق می شوند.



برچسب ها :