چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ 15:30
جزء اولین فدراسیون هایی بوده ایم که مراحل اداری تبدیل حواله و پول به سکه را انجام داده ایم
قطعا فدراسیون کشتی این اجازه را به خود نمی دهد از حق کشتی گیران و کادر فنی، بگذرد
نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی جزء اولین فدراسیون هایی بوده است که مراحل اداری تبدیل حواله و پول را به سکه انجام داده و امروز ما به التفاوت جوایز ورزشکارانش حدود 2 میلیارد تومان شده است.

حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: وزارت ورزش و جوانان به جای اینکه در نوسان قیمت ارز و سکه، مثل تجربه سال های قبل، در مراسم تجلیل رئیس جمهور از ورزشکاران، سکه را خودش خریداری کند و به ورزشکاران تحویل بدهد، حواله و پول سکه را به فدراسیون ها داده است تا آن ها آن را را تبدیل به سکه کنند.

وی ادامه داد:مسیر اشتباهی در این راه دنبال شده است و به جای تحویل سکه، پول و حواله تحویل داده اند و در این شرایط و نوسان قیمت ارز و سکه، بجای اینکه سکه تحویل دهند، یک سیر اداری تبدیل حواله به سکه را پیش روی فدراسیون ها قرار داده اند.

بنی تمیم تاکید کرد: فدراسیون برخلاف برخی مطالب عنوان شده از فردای روزی که پول به حساب فدراسیون واریز شده است، جز اولین فدراسیون هایی بوده  که مراحل اداری را انجام داده است و حواله را به مرحله دریافت سکه رسانده است.  اما در آن زمان، به دلیل بالا بودن نرخ سکه نتوانسته وجه را دریافت کند.

وی تصریح کرد: همان زمان قیمت اعلامی سکه توسط بانک مرکزی دو میلیون و صد و چهل هزار تومان بوده است که خزانه دار ما بفوریت موضوع را به اطلاع معاونت مالی وزارت ورزش رسانده است و آن ها اعلام کرده اند تا روز شنبه وجه را واریز می کنند اما هنوز آن روز نرسیده است.

بنی تمیم خاطر نشان کرد: شاید برخی فدراسیون ها که تعداد ورزشکاران محدودی دارند،  با مبالغ بسیار جزئی که وزارت ورزش در همین ایام به عنوان دریافت ماهیانه و یا همان مابه التفاوت به آن ها پرداخت کرده است، توانسته اند سکه ها را دریافت کنند، اما فدراسیون کشتی که بیشترین افتخارات را در سال 95 و 96 دارد با 300 ورزشکار و کادر فنی روبرو است و مابه التفاوت حواله ای که در مراسم رئیس جمهور محترم داده شده  با قیمت امروز سکه نزدیک 2 میلیارد تومان است. قطعا فدراسیون کشتی این اجازه را به خود نمی دهد از 2 میلیارد تومان  حق کشتی گیران و کادر فنی کشتی که اکثرا از طبقات کم درآمد جامعه هستند، بگذرد و موظف است از آن ها دفاع کند.

وی در پایان گفت: به نظر می رسد بهتر است وزارت ورزش این موضوع را دنبال کرده و کار ناقص انجام شده را کامل کند و این امکان را فراهم کند تا دولت حقوق قانونی ورزشکاران را پرداخت کند.  اما اگر وزارت ورزش نمی خواهد ما به التفاوت پاداش ها را بدهد، رسما به فدراسیون کشتی اعلام کند، تا ما به صورت رسمی به ورزشکاران و کادر فنی اعلام کنیم و آن ها خود در این مورد تصمیم گیری کنند. این ها همه در حالی است که همین پاداش های داده نشده هم بعضا به حداقل ممکن نسبت به سالهای قبل رسیده است.


برچسب ها :