اتحادیه جهانی کشتی بر روی سایت رسمی خود

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ 11:38
پیش گزارشی از مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام تختی قرار داد
نبرد مدعیان در تبریز

اتحادیه جهانی کشتی پیش گزارشی از رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی بر روی سایت رسمی خود قرار داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سی و هشتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی حضور کشتی گیرانی از کشورهای اوکراین، آذربایجان، ترکیه، بلغارستان، گرجستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، مغولستان، هند، بلاروس، مجارستان، ارمنستان، ترکمنستان، افغانستان، تیم منتخب کشورهای آمریکای لاتین (کوبا، گواتمالا، آرژانتین، پاناما و السالوادور) و نمایندگان کشورمان روزهای 19 و 20 بهمن ماه در سالن شهید پورشریفی شهر تبریز استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

اتحادیه جهانی کشتی در پیش گزارشی از این مسابقات به حضور کشتی گیران مطرح دنیا در این رقابت ها پرداخته است.

گزارش این اتحادیه به شرح زیر است:

سی و هشتمین دوره رقابتهای جام تختی کشتی آزاد روزهای پنجشنبه و جمعه در تبریز برگزار می شود. انتظار می رود حدود 190 کشتی گیر از کشورهای جهان در این مسابقات شرکت کنند.

57 کیلوگرم: اردنبات مغولی جزو مدعیان اصلی
در وزن 57 کیلوگرم «بخبایار اردنبات» از مغولستان با دو مدال برنز جهان و قهرمانی آسیا، «ساندیپ تومار» از هند قهرمان 2016 آسیا و «دیمیتری آکسنوف» از روسیه مقام سوم رقابت های قهرمانی 2017 روسیه مدعیان این وزن هستند.
در غیاب «حسن رحیمی» به نظر می رسد «نادر حاج آقانیا» که در بازی های داخل سالن آسیا 2017 سوم شد، بهترین نماینده ایران در این وزن باشد.
«گابیت تولیپبای» از قزاقستان دارنده مدال نقره بازی های داخل سالن آسیا نیز در وزن 57 کیلوگرم رقابت می کند.

61 کیلوگرم: کشتی گیران بلغارستان و ترکیه بدنبال طلا
«سلیمان آتلی» دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان و قهرمان جوانان جهان از ترکیه و «ولادیمیر دوبوف» از بلغارستان که مدال برنز 2015 جهان را در کارنامه دارد، دو رقیب اصلی این وزن هستند. دوبوف در بازی های المپیک ریو پنجم شد. جام تختی با قوانین جدید آزمونی برای اوست.

65 کیلوگرم: حضور احسان پور در وزن جدید
«بهنام احسان پور» دارنده مدال طلای جوانان جهان از ایران به وزن 65 کیلوگرم آمده است و این اولین حضور او در وزن جدید است.
«ویکتور راسادین» از روسیه نفر دوم رقابت های قهرمانی 2017 روسیه، کشتی گیر برجسته این وزن است. سایر مدعیان شامل «پیمان بیابانی» از ایران قهرمان 2016 جوانان جهان، «واسیل شوپتار» از اوکراین صاحب مدال برنز 2015 جهان و «ولودیا فرانگولیان» از ارمنستان دارنده مدال برنز 2015 اروپا هستند.

70 کیلوگرم: نبرد مدال آوران جهانی
در این وزن دو کشتی گیر با مدال های جهانی روی تشک می روند. «نورلان بکجانوف» دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان و «المان دوگدور بیک» از قرقیزستان در رقابت های قهرمانی 2016 جهان صاحب نقره و برنز شدند.
ترکیه نیز تیم قدرتمندی را شامل «مصطفی کایا» دارنده مدال نقره اروپا در سال 2016 و «انس یوسلو» قهرمان جوانان جهان 2016 اعزام کرده است.

74 کیلوگرم: یاکوپ گور مدعی در مقابل ایرانی ها
«یاکوپ گور» دارنده مدال نقره و برنز جهان از ترکیه کار دشواری در این وزن دارد. دو کشتی گیر با استعداد ایرانی بدنبال عملکرد قدرتمند برای راهیابی به تیم ایران در جام جهانی و رقابت های قهرمانی آسیا هستند. «حامد رشیدی» از ایران دارنده مدال برنز آسیا 2017 و «سعید داداش پور» نیز در بازی های داخل سالن آسیا 2017 برنز گرفت.

79 کیلوگرم: حضور لوپز و شعبان اف در وزن جدید
کوبا و بلاروس کشتی گیران با تجربه ای را به جام تختی اعزام کرده اند. «لیوان لوپز» از کوبا دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن و دو مدال جهانی برای نخستین مرتبه در وزن 79 کیلوگرم رقابت می کند. «علی شعبان اف» صاحب مدال برنز جهانی از بلاروس، «مراد سلیمان اف» از جمهوری آذربایجان با مدال نقره 2017 اروپا و «احمد بذری» دارنده دو مدال جوانان جهان رقبای اصلی لوپز کوبایی در این وزن هستند.

86 کیلوگرم: جوانان بدنبال قهرمانی
وزن 86 کیلوگرم در انتظار مبارزه کشتی گیران جوان برای تصاحب مدال است. «قاضی مراد ماگومد سعیداف» از جمهوری آذربایجان با دو مدال جوانان جهان و دو ایرانی کشتی گیران برتر این وزن هستند.
«کامران قاسم پور» اخیرا عملکرد قدرتمندانه ای داشته است. «اسماعیل محمودی» هم جوان دیگری است که به قهرمانی چشم دوخته است.

وزن 92 کیلوگرم در احاطه ایرانی ها
«محمد جواد ابراهیمی» قهرمان سابق جوانان جهان و صاحب مدال نقره یاریگین 2017 از وزن 86 کیلوگرم به این وزن آمده و می خواهد جایگاه خود را برای حضور در تیم ملی ایران ثابت کند.
«جمال میرزایی» قهرمان سابق بازیهای آسیایی بعد از تجربه ناموفق در وزن 97 کیلوگرم، به روی تشک باز می گردد. «رضا بیات» آزادکار جوان و «ابراهیم بلوکباشی» از ترکیه دو کشتی گیر مطرح دیگر این وزن هستند.

97 کیلوگرم: محمدی به دنبال جبران ناکامی
«امیر محمدی» از ایران در رقابت های قهرمانی 2017 جهان به جای «رضا یزدانی» که به علت مصدومیت در رقابت ها شرکت نکرد، حضور یافت.
اکنون محمدی برای حضور در تیم ایران و شرکت در جام جهانی 2018 و قهرمانی آسیا به کسب عنوان وزن 97 کیلوگرم نیاز دارد.
«دانیال شریعتی» قهرمان جوانان جهان جوان است، اما برای اثبات خود در جام تختی انگیزه دارد.

125 کیلوگرم: کشتی گیر با تجربه بلاروس در میان رقبای جوان
«ابراهیم سعیداف» از بلاروس دارنده مدال برنز المپیک 2016 رقبای جوانی دارد.
«دانیلو کارتاوی» از اوکراین دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان، «امیر رضا امیری» از ایران صاحب مدال برنز جوانان جهان و «نعیم حسن زاده» از ایران که مدال نقره جوانان جهان 2017 را در کارنامه دارد، مدعیان جوان سنگین وزن هستند.

در ادامه گزارش برنامه کامل مسابقات به همراه اسامی کامل کشتی گیران شرکت کننده آمده است.

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون