نوایی:اسماعیل پور دستهای کودوخوف را از کار انداخت

یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ 14:16

با یک کلاس و شیوه جدید مبارزه کرد

محمد رضا نوایی مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در یادداشتی مبارزات مسعود اسماعیل پور آزادکار وزن 60 کیلوگرم را در رقابتهای المپیک 2012 لندن تحلیل کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، متن تحلیل دارنده مدال برنز جهان به شرح زیر است:

نفر اول جوانان جهان در رقابتهای المپیک نشان داد پیشرفت قابل توجهی داشته است و کادر فنی با درایت وی را برای حضور در این مسابقات معتبر در وزن 60 کیلوگرم انتخاب کرد.

او در مسابقات جام جهانی 2009 که در تهران برگزار شد یکی از بهترین کشتی هایش را به خصوص مقابل حریف کوبایی ارائه داد. در اردوهای مختلفی که در شش ماه اخیر برگزار شد رسول خادم مقدار زیادی از کمبودهای تکمیلی او را رفع کرد و رفع مسائل روحی و روانی او هم از دید کادر فنی پوشیده نماند و دیدیم که در مسابقات المپیک با روحیه خوب در برابر حریفان قرار گرفت.

پیروزی او مقابل ژوماگازیف قزاقستان در دور دوم نشان از پیشرفت قابل ملاحضه وی بود.زیرهای تند و تیز، هوشیاری و محکمی او در وقت های دوم و سوم حریف قزاقستانی را خرد کرد و در پایان حتی دارنده مدال برنز جهان نمی توانست روی پاهای خود بیاستد.

این کشتی گیر جویباری در دور سوم مقابل بسیک کودوخوف از روسیه دارنده مدال برنز المپیک قرارگرفت که واقعا بهتر و بالاتر از این حریف روس روی تشک بود. دستهای قدرتمند و تکان دادنهای بالای مسعود این دارنده مدال طلای جهان را درمانده کرده بود. مسعود در حالیکه در تایم اول باخته بود در تایم دوم قهرمان جهان را با تیزهوشی شکست داد.

در وقت سوم در حالیکه کودوخوف کاملا خسته شده بود و نای ایستادن روی تشک را نداشت در یک کش و قوس در حالیکه همه فکر می کردند پای کودوخوف بیرون از تشک برود داوران یک امتیاز را به وی دادند. کادر فنی هم نمی توانست اعتراض انجام دهد زیرا زمان محدود بود و جبران دو امتیاز سخت. به نظر من مسعود اسماعیل پور باید در آن ثانیه های پایانی امتیاز کسب می کرد و این ضعفی است که وی باید برطرف کند، کسب امتیاز در لحظات پایانی.

تمرینات در نظر گرفته شده توسط کادر فنی؛ که نشان از یک سبک و کلاس جدید در شیوه مبارزات مسعود بود، باعث شد اسماعیل پور با دست های نیرومندی که دارد به خوبی با بردن دست ها زیر کتف های حریف اجازه فعالیت را به کودوخوف ندهد و دستها همین نقطه قوت روسها بود که خادم به خوبی به اسماعیل پور آموزش داده بود و وی به این ترتیب قهرمان چند ساله جهان را مغلوب کرد.

اسماعیل پور در خاک هم بسیار پرقدرت و محکم بود و پاهای نیرومندی که دارد به خوبی روی حریفان خیمه زد و با پیش اندازهای دیدنی به پشت حریفان می رفت.آمادگی بالای جسمانی مسعود هم یکی از نقاط قوت او بود که باعث شد کودوخوف مقابل عسگراف آذربایجانی در دیدار فینال نایی برای مبارزه نداشته باشد.

مسعود می تواند جانشین شایسته ای برای مرحوم ابوطالب طالبی، مهدی یعقوبی و عسکری محمدیان باشد به شرطی بخواهد و بداند باید در لحظات پایانی مبارزه امتیاز کسب کند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 7)
پایان سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
پایان رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 6)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 3)
تمرین بدنسازی و وزنه تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری5)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 2)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل