کشتی فرنگی ایران در سال 90/

سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۱ 11:22

ناصر نوربخش: در سال 90 فرنگی‌کاران با استعدادی به تیم‌های ملی راه یافتند

ناصر نوربخش با بیان اینکه در سال 90 نوجوانان و جوانان با استعدادی به تیم‌های ملی کشتی فرنگی راه پیدا کردند گفت: اگر این سرمایه‌ها را به خوبی حفظ کنیم مطمئنا تا سال‌های بعد هم می‌توانیم همچنان به موفقیت‌های خود در رده‌ی بزرگسالان ادامه دهیم.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: سال 90 برای کشتی فرنگی ایران سال پرباری بود. در رده‌های پایه نوجوانان و جوانان با استعدادی وارد تیم‌های ملی کشتی فرنگی شدند که این می‌تواند موفقیت‌های بعدی ما را نیز تضمین کند. خوشبختانه در رده‌ی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان هم در مسابقات قهرمانی آسیا و هم در مسابقات قهرمانی جهان به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کردیم که امیدوارم در سال آینده نیز همین موفقیت‌ها با نتایج بهتری تکرار شود. البته مهمترین اتفاقی که همه‌ی ما منتظر آن هستیم بازی های المپیک لندن است که امیدوارم با کسب افتخارات جدید هم طلسم 40 ساله شکسته شود و هم اینکه نتایج شیرین این مسابقات باعث فراموشی نتایج تلخ المپیک پکن شود.
وی افزود: به اعتقاد من در سالی که گذشت سطح فنی کشتی‌گیران و فرنگی‌کاران ما بالا رفت که البته این هم به خاطر بالا رفتن سطح دانش و مهارت‌های فنی مربیان سازنده بود.
نوربخش با بیان اینکه وقتی مربیان سازنده به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شدند و از نزدیک نحوه‌ی تمرین دهی در اردوهای تیم ملی را مشاهده می‌کردند پس از بازگشت در باشگاه‌های خود نیز از این روش‌ها استفاده می‌کردند تصریح کرد: واقعیت این است که کیفیت کشتی فرنگی ما بالا رفته است ولی هنوز در بحث کمیتی مشکلاتی را داریم. مربیان سازنده ما به مرورزمان با روش‌های جدید تمرین دهی آشنا شده‌اند ولی این کار هنوز در سطح کشور به طور یکسان گسترده نشده است. متأسفانه ما هنوز در برخی استان‌ها شاهد این هستیم که اصلا به رشته‌ی کشتی فرنگی پرداخته نمی‌شود. به اعتقاد من اگر در کنار کیفیت، کمیت کشتی فرنگی در سطح کشور نیز گسرتش یابد ما شاهد آن خواهیم بود که رشد کشتی فرنگی ایران با شتاب بیشتری همراه می‌شود.
سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم درسال جدید وزارت ورزش و جوانان و کمیته‌ی ملی المپیک شرایطی را برای فدراسیون کشتی و تیم ملی کشتی فرنگی ایران فراهم کنند که ما بتوانیم در بازی‌های المپیک به یک نتیجه‌ی تاریخی دست پیدا کنیم. به هرحال اگر در این رقابت‌ها ما به یک نتیجه‌ی بسیار خوب دست یابیم می‌توانیم روند رو به پیشرفت کشتی فرنگی ایران در چند سال گذشته را کماکان پویا و پابرجا نگه داریم.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 7)
پایان سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
پایان رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 6)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 3)
تمرین بدنسازی و وزنه تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری5)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 2)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل