چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ 13:03
داوران بلافاصله اشتباه خود را پذیرفتند و رقابت وزن 125 کیلوگرم تکرار شد
برقراری عدالت در دستور کار بود
محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: وقتی نزدیک به 200 مسابقه کشتی در جام تختی انجام می شود، احتمال وجود 2 اشتباه سهوی داوری نیز وجود دارد و این یک موضوع طبیعی در داوری کشتی دنیا محسوب می شود.

وی در مورد برگزاری مجدد دیدار وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی میان طاهری و جان محمدی تصریح کرد: هدف فدراسیون کشتی از اجرای چرخه انتخابی تیم های ملی، احقاق حق و عدالت محوری بوده است و برای انجام این مهم، قبل از برگزاری جام تختی جلسه ای را با مسئولان فدراسیون و کادر فنی برگزار کردیم و در آنجا مقرر شد که اگر اشتباهات داوری بدین گونه اتفاق افتاد کشتی را مجددا برگزار کنیم.

مصلایی پور ادامه داد: تأکید فدراسیون کشتی این است که عدالت به صورت کامل اجرا و حق هیچ کشتی گیری ضایع نشود و در دیدار وزن 125 کیلوگرم داوران این شهامت را داشتند که بلافاصله اشتباه خود را پذیرفتند و تصمیم بر این شد که این دیدار مجددا برگزار شود.

وی تصریح کرد: همانگونه هم که در رسانه ها می بینید در مورد کشتی هایی که اعتراضاتی را هیئت های کشتی داشته اند، فیلم داوری توسط کمیسیون داوران و یک کادر داوری مجرب بازبینی می شود و کادر فنی تیم های ملی نیز بر اساس آن اقدامات بعدی را انجام می دهند.

رئیس کمیسیون داوران تأکید کرد: البته طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی، اشتباهات سهوی داوران بررسی می شود و در جاهایی که نیاز باشد برخورد نیز بعمل می آورد.



برچسب ها :