صبح امروز و با حضور سرمربیان تیم های ملی و دبیر فدراسیون

پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ 16:56
مراسم رونمایی از کتاب های شهدای کشتی گیر در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد
مراسم رونمایی از کتاب های شهدای کشتی گیر فدراسیون کشتی، صبح امروز با حضور سرمربیان تیم های ملی،‌ دبیر فدراسیون و اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی در این مراسم که از طرف کارگروه نشر فدراسیون کشتی به سرپرستی خانم جواهری و با همکاری خانم خان زاده برگزار شد، ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون،‌ حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون، جمعی از اصحاب رسانه و علاقمندان به کتاب حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم معصومه جواهری مسئول کارگروه نشر کتاب فدراسیون کشتی در مورد اهداف این کارگروه گفت: با نظر فدراسیون کشتی از یک سال و نیم گذشته کار خود را در مورد جمع آوری اطلاعات شهدای کشتی گیر و همچنین تاریخ شفاهی کشتی و پیشکسوتان آغاز کردیم و تاکنون کتاب دوبنده خاکی (شهید اصغر منافی زاده)، کتاب نخسایی ها (شهید سجاد عفتی)، کتاب برف و باروت (شهید سیدمصطفی میرشاکی)، کتاب از دوبنده تا سربند (شهید انوشیروان رضایی)، کتاب شمع بی صدا آب می شود (شهید ابراهیم اسمی)، کتاب پسر هرسین (شهید مسعود دارابی) و کتاب عروج از تشک کشتی (گزیده ای از 174 وصیتنامه کشتی گیران شهید) توسط فدراسیون کشتی و با همکاری انتشارات شهید کاظمی به نشر رسیده است.
وی ادامه داد در زمینه کتاب پیشکسوتان کشتی کتاب عمو حیدر سرگذشت علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک و نقره بازی های آسیایی را رونمایی کرده ایم و کتاب بعدی ما که بزودی رونمایی می شود سرگذشت امامعلی حبیبی از بزرگان کشتی آزاد المپیک و جهان و پس از آن کتاب عبداله موحد دیگر قهرمان نامی کشتی آزاد المپیک و جهان است.
وی با قدردانی از فدراسیون کشتی به جهت این کار فرهنگی تصریح کرد: هزینه انجام این کار از بودجه کشتی کشور نیست و این کار به صورت شخصی و از سوی رئیس فدراسیون انجام شده است.
جواهری در پایان از خانم ها سپیده و سعیده خانزاده، سمانه عادات پور، ساره موسایی و مریم حسینی بعنوان اعضای ثابت کارگروه نشر کتاب های فدراسیون کشتی قدردانی و تشکر کرد.
در ادامه حسن رنگرز گفت: به نظرم می رسد که امروز  بی تعارف فدراسیون کشتی یکی از فدراسیون های خاص، ویژه و پیشرو و تنها فدراسیونی که این حجم از برنامه های فرهنگی را در راستای کتاب خوانی و ایثار و شهادت انجام داده و فراتر از بنر و تراکت و کارهای تبلیغاتی که خروجی کمی دارد، بوده و اینکه مرکز مستندنگاری همه اتفاقات را در مورد شهدای ورزش کشور به ویژه شهدای کشتی گیر ثبت و درج کرده ارزشمند است.
رنگرز تصریح کرد: امروز در فضای فدراسیون کشتی یک کتابخانه بالغ بر 4 هزار مجلد کتاب در اختیار داریم و می توان با این حرکت چشم انداز روشنی را متصور بود که قهرمانان ما بعنوان یک مرجع و الگو می توانند به نوعی نقش مسئولیت اجتماعی خودشان را در قبال جامعه و جوانان به بهترین شکل ادا کنند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: کار بسیار قشنگی انجام شده و به نظرم می رسد که به نوعی بتوانیم شهیدان که الگوهای واقعی جوانان ما هستند و به شدت مظلوم واقع شدند را به جامعه معرفی کنیم. امروز وقتی شما وارد کمپ شهید حاج قاسم سلمیانی می شوید و در خانه های کشتی شهید هادی و صدرزاده حرکت می کنید و در جو تمرینات اردویی قرار می گیرید، المان های شهدای کشتی را می بینید.
وی ادامه داد: دیوارهای خانه های کشتی مزین شده به تصاویر شهدای کشتی گیر که در جوانی شهید شدند و وقتی قهرمانان ملی ما از این مسیر برای تمرین و یا به رستوران می روند حتما نظرشان به این تصاویر می افتد و به آن فکر می کنند و نگاه شهیدان والامقام نیز به این عزیزان خواهد بود.
رنگرز تصریح کرد: نام کتاب ها بسیار زیبا و با مسمی است و خود این عناوین آدم را به حال و هوای معنوی داخل کتاب می برد.   
وی در پایان گفت: امیدوارم مجموعه اقدامات فرهنگی فدراسیون کشتی مقبول همه ی عزیزان واقع شده باشد و به معنای واقعی کلام کتابخوان شویم و فرهنگ کتابخوانی در کشور نهادینه شود و به بهانه ی نمایشگاه کتاب و هفته کتابخوانی یک اتفاق قشنگ برای نسل جدید کشور حادث شود.
ابراهیم مهربان در ادامه تصریح کرد: در کنار تمامی مسائل رایج در فدراسیون های ورزشی، که فدراسیون کشتی بی اغراق در موارد فنی،‌ زیرساختی و عمرانی سرآمد آن بوده، در حوزه فرهنگی نیز به صورت ویژه به انجام کارهای مختلف اقدام شده است.
وی ادامه داد: در کنار دوستان هستیم و افتخار می کنیم که این کارهای فرهنگی در حال انجام است و جا دارد که از زحمات انجام شده تقدیر و تشکر کنم. اما بزرگترین پیامی که این موارد برای قهرمانان ما دارد این است که در لحظات سخت و نفسگیر تمرینات پرفشار وقتی تصاویر این قهرمانان واقعی و شهدا را می بینند این خستگی ها کنار می رود و باعث می شود که انگیزه ای مضاعفی برای حضور قدرتمندانه در رقابت های بین المللی پیدا کنند.
پژمان درستکار در پایان این نشست گفت: از مجموعه ی فرهنگی فدراسیون کشتی قدردانی می کنم. از نزدیک شاهد زحمات آن ها هستم و می بینم که با چه عشق،‌ نیتی و خلوص ویژه ای این کار را پیش می برند و تشکر ویژه از مدیریت فدراسیون کشتی دارم که یاد شهدا را زنده نگاه داشتند و بجد دنبال این هستند که فرهنگ زندگی شهدای کشتی گیر در بین کشتی گیران و قهرمانان کشور نهادینه شود.
وی تصریح کرد: از روزی که مدیریت جدید فدراسیون روی کار آمده،‌ موفقیت هایی که حاصل شده به برکت این شهدای کشتی گیر است که کشتی گیران با دل و جان به آن ها متوسل شده و به مصاف حریفان خود می روند.
درستکار اظهار داشت: بیش از 80 درصد افتخارات ورزش کشور در تاریخ مربوط به ورزش کشتی در میادین المپیک و جهانی است،‌ اما از آن بالاتر و افتخار جامعه کشتی این است که بیشترین شهدای کشور بین تمامی رشته های ورزشی، از رشته کشتی بوده و برکت این شهیدان مانند شهید صدرزاده و هادی را در فدراسیون کشتی می بینیم.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: فکر می کنم شهدای ما مانند جاهای دیگر که مظلوم واقع شدند، در حوزه فرهنگی هم مظلوم واقع شدند و به آن ها پرداخته نشده است و آنجوری که باید و شاید در مورد آن ها گفته نشده و احساس می کنم که نسلی که زندگی می کند و آیندگان حتما دلاوری،‌ رشادت و مسیر زندگی آن ها را باید بدانند و در دل تاریخ ثبت شود.
وی ادامه داد: باید همگان بدانند که این بزرگواران چگونه بدون هیچ چشمداشتی و بدون هیچ معامله ی مادی در دنیا،‌ فقط برای اینکه از خاک وطن،‌ از کشور و ناموسشان دفاع کنند جان خود را فدا کردند و از زندگی خود گذشتند.
درستکار گفت: راه و منش شهداء درس زندگی ما است و امیدوارم به برکت این شهداء فدراسیون کشتی که پیشگام اینگونه امور فرهنگی بوده و قهرمانان آن بتوانند در مسیر راه آن ها به افتخارات بزرگی در میادین بین المللی از جمله رقابت های المپیک و جهان دست پیدا کنند.


گالری تصاویر

برچسب ها :