رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا- قزاقستان

یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ 18:31
کسب 2 مدال طلا و یک نقره توسط نمایندگان کشورمان
نفرات برتر مشخص شدند
مسابقات کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا از صبح امروز یکشنبه 22 فروردین ماه در شهر آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان این مسابقات که 3 نماینده کشورمان با حضور در دیدار فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند، یونس امامی و محمدحسین محمدیان در اوزان 74 و 97 کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و امیرمحمد یزدانی در وزن 65 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 65 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم محمد عبدالکریم از کویت را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد حاجی محمد علی کشتی گیر روسی الاصل از بحرین گذشت و ضمن کسب سهمیه المپیک راهی دیدار فینال شد. یزدانی در فینال با نتیجه 15 بر 13 مغلوب ارنظر آکماتالیف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در دور اول به مقابل علی موحامت اووزمیرادوف از ترکمنستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید وی در دور بعد با نتیجه 11 بر صفر منگ حجی جان از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. امامی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر ساندیپ مان از هند را از پیش رو برداشت و ضمن حضور در دیدار فینال سهمیه المپیک را نیز کسب کرد. وی در دیدار فینال با توجه به حضور نیافتن بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان در دیدار فینال به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر نائویا آکاگوما از ژاپن را مغلوب کرد. وی در مبارزه بعدی ضیا موحامت صفراف از ترکمنستان را با نتیجه 15 بر 4 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در 30 ثانیه ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با توجه به حاضر نشدن ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک از ازبکستان به مدال طلا رسید.

اسامی نفرات برتر این رقابت ها به شرح زیر است: (کشتی گیران اول و دوم صاحب سهمیه المپیک شدند)

57 کیلوگرم: 1- غلام جان عبداله یف (ازبکستان) 2– مینگ هیو لیو (چین) 3- بکبولات میرزانظر (قرقیزستان) و موحامد اکراموف (تاجیکستان)
65 کیلوگرم: 1- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) 2- امیرمحمد یزدانی (ایران) 3- حاجی محمدعلی (بحرین) و کریم حوجاکوف (ترکمنستان)
74 کیلوگرم: 1- یونس امامی (ایران) 2- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) 3- المان دوگدوربک (قرقیزستان) و منگ حجین (چین)
86 کیلوگرم: 1- جاورایل شاپیف (ازبکستان) 2– زوشن لین (چین) 3- شوسوکه تاکاتانی (ژاپن) و عظمت دولت بیکوف (قزاقستان)
97 کیلوگرم: 1- محمدحسین محمدیان (ایران) 2– ماگومد ابراگیم اف (ازبکستان) 3- ساتیوارت کادیان (هند) و موحامد اینام (پاکستان)
125 کیلوگرم: 1- یوسوپ باتیرمیرزایف (قزاقستان) 2– الخاگواگرل مونختور (مغولستان) 3- سومیت (هند) و آیال لازاریف (قرقیزستان)



برچسب ها :