رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قرقیزستان

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ 19:59
کسب سه مدال طلا و یک نقره توسط  نمایندگان کشورمان
نمایندگان کشورمان با کسب 3 مدال طلا و یک نقره به کار خود در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قرقیزستان پایان دادند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای 8 و 9 اسفندماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و در پایان تیم ایران در اوزان 87، 97 و 130 کیلوگرم توسط حسین نوری، سید مصطفی صالحی زاده و بهنام مهدی زاده صاحب مدال طلا و در وزن 77 کیلوگرم توسط محمدعلی گرایی صاحب مدال نقره شد.

در پایان این مسابقات تیم قرقیزستان با کسب 157 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های قزاقستان و ازبکستان به ترتیب با کسب 156 و 148 امتیاز دوم و سوم شدند تیم ایران نیز با کسب 129 امتیاز در جایگاه پنجم ایستاد.

نتایج کامل نمایندگان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم رضا خدری دور اول مقابل راجیندر از هند با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست این هندی در دور بعد، خدری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سلطان گالی از قزاقستان و نفر سوم رقابت های زیر 23 سال جهان را با نتیجه 2 بر 2 شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی زیبا و دیدنی مقابل  شینوبو اوتا از ژاپن دارنده مدال نقره المپیک برزیل با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. بهشتی طلا در این دیدار با نتیجه 3 بر 10 مقابل  ژولچوبیکوف قهرمان آسیا از قزقیزستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن 63 کیلوگرم کرامت عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان شکست خورد و با توج به شکست آیناگولوف در دور بعد به مقابل المرات تسمراداف دارنده مدال های برنز المپیک و جهان از ازبکستان، عبدولی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 67 کیلوگرم محمد الیاسی در دور اول مقابل روسلان تساریف قهرمان آسیا، از قرقیزستان با نتیجه 6 بر 8 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل گائوکوان ژانگ دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از چین وی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 72 کیلوگرم مجید خلیلی در دور نخست مقابل تاکاهیرو اینویه دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم المپیک 2016 از ژاپن با نتیجه 5 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف قرقیزستانی، خلیلی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 77 کیلوگرم محمد علی گرایی در دور اول ماخات یرلیژپوف قهرمان آسیا از قزاقستان را 3 بر صفر شکست داد وی در دور بعد بختیار حسن اف از تاجیکستان را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله  با نتیجه 8 بر صفر از سد شوهی یابیکو از ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد. گرایی در دیدار فینال و در یک کشتی نزدیک با نتیجه 6 بر 7 مغلوب بین یانگ از چین شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 82 کیلوگرم یوسف قادریان در دور اول با نتیجه 2 بر یک مغلوب "نا" از چین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل هارپریت از هند، قادریان حذف شد.

در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با نتیجه 4 بر صفر هشام الطالبی از عراق را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر  فی پنگ دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از چین را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. نوری در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر از سد ماساتو سومی از ژاپن گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 97 کیلوگرم سید مصطفی صالحی زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر الکابی از عراق را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل یرولان ایسکاکوف دارنده مدال نقره آسیا و برنز بازی های آسیایی از قزاقستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار رستم آساکولوف دارنده مدال نقره جهان و طلای بازی های آسیایی از ازبکستان را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 130 کیلوگرم بهنام مهدی زاده در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد وی در دور بعد نیز با نتیجه  5 بر صفر از سد ناوین از هند گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. مهدی زاده در این مرحله نیز با نتیجه 6 بر 4 ژیائومینگ نای از چین را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل مومینجان عبداله یف از ازبکستان به نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- شوتا تاناکورا (ژاپن) 2- ژولامان شارشنبیکوف (قرقیزستان) 3- خورلان ژاکانشا (قزاقستان) و کومار پاجیندر (هند) ... 7- رضا خدری (ایران)
60 کیلوگرم: 1- شینوبو اوتا (ژاپن) 2- سی یونگ ری (کره شمالی) 3- کانایبک ژولچوبیکوف (قرقیزستان) و اسلام جان بهرام اف (ازبکستان) 5- شیرزاد بهشتی طلا (ایران)
63 کیلوگرم: 1- المورات تاسمورادوف (ازبکستان) 2- اورماتبک آماتوف (قرقیزستان) 3- میرامبک آیناگولوف (قزاقستان) و دو کیونگ جونگ (کره جنوبی) ... 9- کرامت عبدولی (ایران)
67 کیلوگرم: 1- آلمات کبیسپایف (قزاقستان) 2- تسوچیکا شیمویامادا (ژاپن) 3-  میرزوبک رحمت اف (ازبکستان) و ژانگ گائوکوان (چین) ... 9- محمد الیاسی (ایران)
72 کیلوگرم: 1- آکژول محموداف (قرقیزستان) 2- دمیو ژاداریف (قزاقستان) 3- آرام واردانیان (ازبکستان) و توموهیرو اینویه (ژاپن) ... 10- مجید خلیلی (ایران)
77 کیلوگرم: 1- بین یانگ (چین) 2- محمدعلی گرایی (ایران) 3- شرمت پرمانوف (ترکمنستان) و ماخات یرژیپوف (قزاقستان)
82 کیلوگرم: 1- آسخات دیلموخامدوف (قزاقستان) 2- آتابک عزیزبکوف (قرقیزستان) 3- جین هیوک کیم (کره جنوبی) و سینگ هارپریت (هند) ... 8- یوسف قادریان (ایران)
87 کیلوگرم: 1- حسین نوری (ایران) 2- ماساتو سومی (ژاپن) 3- فی پنگ (چین) و آزات بیشبکوف (قرقیزستان)
97 کیلوگرم: 1- سید مصطفی صالحی زاده (ایران) 2- رستم آساکولوف (ازبکستان) 3- یرولان ایسکاکوف (قزاقستان) و اوزور ژوژوپبکوف (قرقیزستان)
130 کیلوگرم: 1- بهنام مهدی زاده (ایران) 2- مومینجون عبداله یف (ازبکستان) 3- مورات رامونوف (قرقیزستان) و نی ژیائومینگ (چین)

رده بندی تیمی: 1- قرقیزستان 157 امتیاز 2- قزاقستان 156 امتیاز 3- ازبکستان 148 امتیاز 4- ژاپن 141 امتیاز 5- ایران 129 امتیاز 6- چین 116 امتیاز 7- هند 92 امتیاز 8- کره جنوبی 66 امتیاز



برچسب ها :