اخبار
شماره : 75153
۱۲:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۲۷
دیدار اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:
 خیلی خوشحالم از اینکه یک بار دیگر این توفیق را پیدا کردم که با یک مجموعه‌ای از عزیزترین فرزندان این کشور ملاقات کنم. جداً جوان‌های عزیز ورزشکار ما - که مایه افتخار هستند - برای کشور ایران اسباب عزت و سربلندی محسوب میشوند بلاشک.

امسال در بازی‌های المپیک و پارالمپیک یک درخشش ویژه‌ای انسان مشاهده کرد. من البته دنبال کردن جزئیات در کار ورزش و خبرها برایم میسر نیست؛ اما اجمالاً در جریان قضایا قرار میگیرم، تا آنجایی که وقت باشد می‌بینم و یا می‌شنوم. امسال بسیار برجسته بود، بسیار خوب بود.

ملت را شاد کردید، احساس افتخار در ملت ایران به وجود آوردید شما، من صمیمانه تشکر می‌کنم از همه مدال‌آوران، از همه ورزشکاران، از همه مربیان، از همه دست‌اندرکاران، از وزارت ورزش، از کمیته المپیک و دیگر دست‌اندرکارانی که هستند، رؤسای فدراسیون‌ها، از همه‌شان صمیمانه متشکرم. کار ورزش را جدی گرفتید، درستش هم همین است.
 
 یک چیز دیگری که امسال محسوس بود در بازی‌های المپیک، این سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین‌المللی است. واقعاً نشان دادند که سیاست‌های دوگانه و مغرضانه بر رفتار این‌ها حاکم است. فلان دولت را، فلان کشور را محروم می‌کنند به خاطر اینکه فلان جا جنگ راه انداخته؛ اما رژیم صهیونیستی را که هزاران کودک را به قتل رسانده در طول حدود یک سال بیش از ۴۱ هزار نفر را به قتل رسانده. این را محروم نمی‌کنند از بازی‌ها.
 
خب این سیاست دوگانه است، این مغرضانه است. این همان حرفی است که ما همیشه می‌گوییم، بعضی‌ها حمل می‌کنند بر مبالغه، مبالغه نیست. میگویند ورزش سیاسی نیست، در حالی که بیشترین اعمال غرض سیاسی را در ورزش اینها می‌کنند و نشان می‌دهند.

 در ورزش‌های بین‌المللی، آوردگاه‌های جهانی در ورزش فقط قدرت بدنی و مهارت ورزشی نیست که نشان داده میشود. قدرت روحی و اعتماد به نفس ملّت ایران هم به رخ بدخواهان کشیده میشود. این خیلی مهم است. اینکه این دختر عزیز ما مثلاً مدال خودش را اهدا میکند به بچه‌های غزه یا فلسطین این خیلی در دنیا پرمعناست. یا اینکه اسم کاروان را میگذارند خادم‌الرضا مثلاً در این خیلی معنا هست.

حفظ حجاب این خانمهای ورزشکار اینکه ورزشکار [مرد] ما، قهرمان ما با زن بیگانه دست نمیدهد وقتی که [او] میخواهد جایزه‌اش را اهداء کند این خیلی پُر معناست این نشان‌دهنده اعتماد به نفس است، این نشان‌دهنده‌ی آن است که ایرانی هویت خودش را ارج می‌نهد برای هویت خودش ارزش قائل است، هویت ملی و هویت اعتقادی و اسلامی.

این در امسال کاملاً بروز و ظهور داشت، نشان داده شد. پرچم فلسطین را نشان داد، ورزشکار ما می‌آید با رفقایش پرچم فلسطین را نگه میدارند به قولش شماها عکس سلفی میگیرد. اینها خیلی باارزش است، این خیلی با اهمیت است من به هیچ وجه از این چیزها آسان عبور نمیکنم من روی تک‌تک اینها تکیه میکنم و معنا میکنم در ذهن خودم و در زبان خودم برای مردم.

©2011 . All Rights Reserved