اخبار
شماره : 49497
۲۰:۳۶ ۱۳۹۶/۲/۲۹
رقابت های کشتی آزاد بازی های همبستگی کشورهای اسلامی/

کسب یک مدال طلا و یک نقره توسط نمایندگان ایران در روز نخست
رده بندی چهار وزن نخست مشخص شد

نمایندگان کشورمان در روز نخست رقابت های کشتی آزاد بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به یک مدال طلا و یک نقره دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های چهار وزن نخست کشتی آزاد چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، امروز (جمعه) در شهر باکو کشور آذربایجان برگزار شد.

در وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری در دور نخست  با نتیجه 10 بر صفر ابراهیم عبدالی از عربستان را شکست داد وی در دور بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر عبداله ال اذانی از یمن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، نصیری در مرحله نیمه مقابل الیاس ژومای از قزاقستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار ماگومد مسلم اف از کشور آذربایجان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 97 کیلوگرم امیر محمدی پس از استراحت در دور اول در دور بعد امیر طارق از پاکستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل مامد ابراگیم اف نفر سوم بازی های آسیایی از قزاقستان با نتیجه  14 بر 2 پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 11 بر 2 مغلوب نورماگومد گادجیف از آذربایجان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 57 کیلوگرم نیز یونس سرمستی در دور نخست با نتیجه 12 بر صفر محمد خرابشه از اردن را شکست داد وی در دور بعد مقابل ژاندوس اسماعیل اف از قزاقستان با نتیجه 12 بر 5 (ضربه فنی) مغلوب شد و با توجه به  حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. سرمستی در این گروه با نتیجه 10 بر صفر علی الشبامی از یمن را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل نودیرجان صفراف از ازبکستان با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 74 کیلوگرم پیمان یاراحمدی در دیدار نخست جبرئیل حسن اف دارنده مدال برنز المپیک و برنز جهان و قهرمان اروپا از آذربایجان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد وی در دور مقابل بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان، نفر پنجم المپیک و قهرمان بازی های آسیایی و قهرمان آسیا (2017 هند) از ازبکستان با نتیجه 8 بر 5 (ضربه فنی) شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد در مقابل سنور دمیرتاش دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان اروپا از ترکیه، یاراحمدی از دور رقابت ها کنار رفت.  


رده بندی چهار وزن نخست به شرح زیر است:


57 کیلوگرم: 1- ماهیر امیرارسلان اف (آذربایجان) 2- ژاندوس اسماعیل اف (قزاقستان) 3- نودیرجان صفراف (ازبکستان) و نبی اوزون (ترکیه) 5- یونس سرمستی (ایران)

65 کیلوگرم: 1- میثم نصیری (ایران) 2- ماگومد مسلم اف (آذربایجان) 3- بالی کومبا (گینه بیسائو) و الیاس ژومای (قزاقستان)

74 کیلوگرم: 1- مسلم اولایف (قرقیزستان) 2- سونر دمیرتاش (ترکیه) 3- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) و بولات ساکایف (قزاقستان) (در این وزن پیمان یاراحمدی از دور رقابت ها کنار رفت)

97 کیلوگرم: 1- نورماگومد گادجیف (آذربایجان) 2- امیر محمدی (ایران)  3- یوسوپ ملیجایف (ترکمنستان) و مامد ابراگیم اف (قزاقستان)

©2011 . All Rights Reserved