اخبار منتخب
شماره : 46465
۱۲:۲۰ ۱۳۹۵/۶/۱
رقابت های کشتی المپیک 2016 برزیل/
تیم های ایران صاحب 5 مدال شدند / اولین های ورزش ملی ایران در ریو

تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت های المپیک 2016 برزیل صاحب 5 مدال شدند و در مجموع ورزش ملی کشور 62 درصد مدال های کاروان ایران را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این مسابقات در کشتی آزاد تیم ایران توسط حسن یزدانی در وزن 74 کیلوگرم مدال طلا، کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم مدال نقره و حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم مدال برنز را کسب کرد و برای نخستین بار در تاریخ برگزاری رویداد المپیک به مقام نایب قهرمانی رسید.

این در حالی بود که در صورتی که در دیدار یزدانی و گازیموف آذربایجانی ناداوری صورت نمی گرفت ایران این شانس را داشت که برای اولین بار قهرمان المپیک شود. بهترین نتایج تیم کشتی آزاد ایران در این رقابت ها، مقام سومی در المپیک های هلسینکی، ملبورن، سیدنی و آتلانتا بوده است.

همچنین در کشتی آزاد پس از المپیک ملبورن و همطراز با المپیک آتلانتا تیم ایران صاحب 3 مدال طلا، نقره و برنز شد و بهترین نتیجه پس از ملبورن 1956 بدست آمد. این در حالی است که تیم کشتی ایران در آتلانتا 10 کشتی گیر و در ریو 6 کشتی گیر داشت.

 کمیل قاسمی سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد نیز دومین مدال خود در المپیک را بدست آورد تا وی نیز به جمع دو مداله های المپیک با یک مدال نقره و یک برنز بپیوندد.

در کشتی فرنگی نیز تیم ایران صاحب 2 مدال برنز توسط سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم و قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم شد، در این مسابقات قاسم رضایی نخستین فرنگی کار ایرانی شد که موفق گردید صاحب 2 مدال المپیک (طلا و برنز) شود و این افتخار را بدست آورد.

 این درحالی بود که امید نوروزی و حبیب اله اخلاقی نمایندگان اوزان 66 و 85 کیلوگرم کشورمان با اخطار و رأی داوران از دور رقابت ها کنار رفتند و شایستگی کسب مدال را داشتند.

کشتی فرنگی ایران پیش از المپیک 2012 لندن که 3 مدال طلا به دست آمده بود تنها دو مدال نقره و برنز کسب کرده بود و در مجموع تا پیش از المپیک 2016 ریو فقط صاحب 5 مدال شامل یک نقره، یک برنز و 3 طلا شده بود.

©2011 . All Rights Reserved