کمیته داوران
شماره : 41942
۹:۵۶ ۱۳۹۴/۴/۲۰
از سوی اتحادیه جهانی کشتی/

اصلاحات قوانین کشتی آزاد اعلام شد


اصلاحات قوانین کشتی آزاد از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، با توجه به تغییراتی که در قوانین کشتی فرنگی ایجاد شده است، برخی از این تغییرات در کشتی آزاد نیز ضروری است.
اتحادیه جهانی کشتی به منظور یکپارچه کردن قوانین در هر دو رشته آزاد و فرنگی تغییرات جدید قوانین در رشته کشتی آزاد را به شرح ذیل اعلام کرد:
1- تمامی فنون چرخشی (بارانداز، فیتیله پیچ و ...) دو امتیازی هستند، چه چرخش از ناحیه کمر و شکم باشد و چه چرخش روی دو دست کشتی گیر مدافع باشد دو امتیاز به مجری فن داده می شود (حذف یک امتیازی چرخش روی دستان)
2- تماس آنی شانه های کشتی گیر مهاجم و یا مجری فن با تشک دیگر امتیازی در بر نخواهد داشت (پیش از این مجری فن در هنگام اجرای فن به علت روی پل رفتن خود و تماس شانه هایش با تشک یک امتیاز از دست می داد که این قانون حذف شده است.)
3- اگر پای کشتی گیر مهاجم از تشک خارج شود سه حالت زیر قابل فرض است:
- اگر کشتی گر مهاجم امتیازی به دست بیاورد آن امتیاز تعلق می گیرد (امتیاز برای او ثبت می شود)
- اگر کشتی گیر مهاجم نتواند فنی را اجرا یا امتیازی کسب کند، داور مسابقه را متوقف می کند و یک امتیاز به حریف داده می شود.
- اگر کشتی گیر مهاجم حریف را با کنترل کامل بلند کند و پایش از تشک بیرون برود و نتواند امتیازی کسب کند، یک امتیاز به حریف او داده نخواهد شد.
4- هل دادن حریف به خارج از تشک امتیازی نخواهد داشت.
5- یک امتیاز همچنان به خروج پای حرف از تشک تعلق می گیرد (وقتی یک امتیاز در بر دارد که کشتی گیر مهاجم فعال است و کشتی می گرد و هل نمی دهد)

تمامی این تغییرات از زمان ارسال این بخشنامه قابل اجرا خواهد بود.

©2011 . All Rights Reserved