حضور فدراسیون کشتی برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ 21:14
جواهری: طرح مستندنگاری کشتی در چند بخش در حال اجرا است
فدراسیون کشتی برای اولین بار در تاریخ در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی،‌ معصومه جواهری مسئول گروه طرح مستندنگاری فدراسیون کشتی با تأیید این خبر گفت: با توجه به اینکه فدراسیون کشتی تاکنون 8 کتاب را در زمینه شهدای کشتی گیر به چاپ رسانده،‌ این کتاب ها برای اولین بار در نمایشگاه کتاب که از امروز در مصلی تهران آغاز شده و تا روز 30 اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد،‌ عرضه شده است.

وی تصریح کرد: غرفه مشترک فدراسیون کشتی با انتشارات شهید کاظمی بعنوان ناشر کتاب های سرگذشت کشتی گیران شهید در فضای مناسبی در این نمایشگاه قرار دارد و علاقمندان به مطالعه کتاب می توانند از ساعت 9 صبح تا 8 شب با حضور در این غرفه نسبت به خرید کتاب های سرگذشت کشتی گیران با 15 درصد تخفیف اقدام کنند.

جواهری در مورد کتاب های عرضه شده در این غرفه گفت: کتاب دوبنده خاکی (شهید اصغر منافی زاده)، کتاب نخسایی ها (شهید سجاد عفتی)، کتاب برف و باروت (شهید سیدمصطفی میرشاکی)، کتاب از دوبنده تا سربند (شهید انوشیروان رضایی)، کتاب شمع بی صدا آب می شود (شهید ابراهیم اسمی)، کتاب پسر هرسین (شهید مسعود دارابی) و کتاب عروج از تشک کشتی (گزیده ای از 174 وصیتنامه کشتی گیران شهید) کتاب هایی است که تاکنون توسط فدراسیون کشتی و با همکاری انتشارات شهید کاظمی به نشر رسیده است.

جواهری در مورد اینکه استعداد گروه همکار برای طرح مستند نگاری کشتی و همچنین شاخه های کاری آن اظهار داشت: ما در چند زمینه از جمله نوشتن کتاب سرگذشت شهدای کشتی گیر، گردآوری زندگی نامه شهدای کشتی گیر، تهیه و تدوین زندگی نامه داستانی پیشکسوتان کشتی، کتاب تاریخ شفاهی ورزش کشتی و تاریخ شفاهی کشتی به صورت فیلم و مستند کار می کنیم و علاوه بر 5 نیروی اجرایی، با 17 نویسنده نیز برای نگارش کتاب ها در ارتباط هستیم.

وی در مورد اینکه از چه زمانی کار را آغاز کرده و تاکنون چقدر انجام آن پیشرفت داشته تصریح کرد: از دی ماه سال 1400 کار را شروع کرده ایم و تاکنون 1500 شهید کشتی گیر را شناسایی کردیم و با توجه به پیشنه کشتی گیری و قهرمانی و سایر معیارها با خانواده، همرزمان و دوستان شهدا مصاحبه می گیریم و پس از گردآوری تصاویر شهداء و سایر اطلاعات آن ها را به نویسنده ها به جهت نگارش کتاب ارجاع می دهیم.

جواهری در خصوص چاپ کتاب پیشکسوتان و قهرمانان کشتی نیز گفت: کتاب عمو حیدر سرگذشت علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک را رونمایی کرده ایم و کتاب بعدی ما که بزودی رونمایی می شود سرگذشت امامعلی حبیبی از بزرگان کشتی آزاد جهان و ایران است.

وی ادامه داد: در مورد کتاب شهدا 72 پرونده باز داریم که در حال کار در آن هستیم و در مورد کتاب پیشکسوتان نیز 10 کتاب در دستور کار قرار دارد که ناشر کتاب های سرگذشت پیشکسوتان کشتی سوره مهر بعنوان انتشارات حوزه هنری است.

مسئول گروه طرح مستندنگاری فدراسیون کشتی در مورد دیگر کارهای انجام شده توسط این گروه بیان داشت: تهیه و نشر نسخه دیجتالی کتاب ها نیز در دو زمینه مکتوب و صوتی در دستور کار قرار دارد و برای کتاب های صوتی گوینده های مطرح رادیو با ما همکاری می کنند.

وی ادامه داد: سرگذشت شاهرخ ضرغام و اصغر منافی زاده دو شهید کشتی گیر را به صورت فیلم نامه درآورده ایم که پیگیر ساخت فیلم سینمایی نیز هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز 28 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 11:30 صبح در مجمع ناشران انقلاب اسلامی مراسم رونمایی از کلیه کتاب های فدراسیون در نمایشگاه برگزار می شود و از نویسنده ها و دست اندرکاران کار نیز تقدیر خواهد شد.





برچسب ها :