آینده سازان کشتی ایران در تفکر کسب مدال طلای المپیک

دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ 12:54
حمایت فدراسیون کشتی با تمام قوا از کشتی نونهالان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان در حالی از روز 13 آبان ماه در محل کمپ تیم های ملی کشتی شهید قاسم سلیمانی و خانه کشتی شهید ابراهیم هادی در حال برگزاری است که تعداد کشتی گیران و مربیان حاضر در این اردو نسبت به سایر اردوهای تیم ملی قابل مقایسه نیست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پس از برگزاری سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی که اواخر مهرماه برگزار شد، فدراسیون کشتی بلافاصله اقدام به برگزاری اردوی بسترسازی با حضور نفرات برتر این رقابت ها و همچنین نفرات مستعد در کمپ تیم های ملی کشتی کرد.



علاوه بر نفرات اول تا سوم مشترک 12 وزن (48 نفر) کادر فنی اقدام به دعوت از 12 کشتی گیر مستعد دیگر از این رقابت ها کرده است تا بستر مناسبی برای آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان فراهم شود.

فدراسیون در کنار دعوت از کشتی گیران مستعد، از مربیان سازنده آن ها نیز دعوت بعمل آورده به طوری که 13 مربی سازنده در کنار مسعود واحدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان در اردوی تیم ملی حضور دارند.

بدین ترتیب نزدیک به 80 کشتی گیر و مربی از سراسر کشور در کمپ تیم های ملی محل برگزاری اردوی تیم های ملی بزرگسالان حضور دارند تا از امکانات بی نظیر این کمپ از جمله تغذیه، اسکان، بدنسازی، سالن تمرین، پیست دومیدانی، وسایل بازی و ... برخوردار شوند و این در حالی است که در اردوهای تیم های ملی بزرگسالان نزدیک به 40 نفر حضور دارند.




بی شک هدف فدراسیون کشتی از برگزاری اردوهای مقطعی و بسترسازی نونهالان نگاه کلان به امر پشتوانه سازی اصولی در کشتی است که می تواند در سال های نه چندان دور ذخایر تیم های ملی ما را در رده های مختلف نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان به چندین برابر افزایش دهد.

با توجه به اهمیت رده ی سنی پایه، فدراسیون کشتی از قهرمانان و بزرگان کشتی کشور برای حضور در اردوی تیم نونهالان برای ایجاد انگیزه و انتقال تجربیات، دعوت کرده است که یونس امامی دارنده مدال برنز جهان روز گذشته مهمان آزادکاران نونهال بود.




حضور آینده سازان کشتی ایران در کمپ تیم های ملی از سوی دیگر نیز حائز اهمیت است، چراکه در ذهن آن ها تصویر ویژه ای و خاطره ی مناسبی خواهند ماند تا ضمن شناخت راه قهرمانی، تلاش خود را برای حضور در تیم های ملی در رده های سنی مختلف بیشتر نمایند و در آینده نیز بعنوان ملی پوش کشورمان در تمرینات و اردوهای تیم های ملی حضوری مستمر داشته باشند.

از سوی دیگر با توجه به نگرش فدراسیون کشتی در جهت بسط و گسترش سایر ابعاد یک ورزشکار نمونه، مسئولان فدراسیون و مربیان حاضر در اردوهای تیم ملی علاوه بر بحث فنی بر بحث اخلاقی نیز تأکید ویژه ای دارند تا آینده سازان کشتی ایران پس از کسب عنوان قهرمانی، منش پهلوانی و مردم داری و احترام به پدر و مادر و دیگران را سرلوحه کار خود قرار دهند.




از دیگر اهداف فدراسیون کشتی در دعوت از کشتی گیران نونهالان و مربیان سازنده به کمپ تیم های ملی، ایجاد انگیزه در سایر کشتی گیران و مربیان کشور است تا آنان نیز با تلاش و انگیزه بیشتر به کار خود ادامه دهند و این موضوع می تواند به رشد کشتی پایه در کشورمان کمک دوچندانی داشته باشد.

اردوی آزادکاران نونهال که شامل برنامه های فنی، آمادگی جسمانی، برنامه های فرهنگی و تفریحی می باشد تا روز 18 آبان ماه ادامه خواهد داشت و بلافاصله پس از آن اردوی فرنگی کاران نونهالان به مدت 6 روز در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی کمپ تیم های ملی کشتی آغاز خواهد شد.





برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون