مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی

شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ 16:36
دبیر: فدراسیون کشتی زیر مجموعه وزارت است اما کشتی بالاتر از این است
عملکرد مالی ما در سال 1400 سه برابر سال قبل و مبلغ  131 میلیارد تومان بوده است
در سال جاری 38 میلیارد تومان هزینه کردیم که 4 میلیاردش را وزارت ورزش داده است
عسکری محمدیان: کشتی آبروی ورزش ایران است و باید این آبرو حفظ شود
پولادگر مجمع کشتی نیمه کاره رها کرد
مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی از ساعت 14 امروز و با حضور رئیس فدراسیون ، سایر اعضای مجمع، پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، در سالن قاسم فارسی آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، موارد مطرح شده در این مجمع تاکنون به شرح زیر است:

در ابتدا ابراهیم مهربان دبیر مجمع با توجه اساسنامه مصوب فدراسیون کشتی، صحبت را آغاز کرد و خواستار شد که اعضا معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان را بعنوان رئیس مجمع را انتخاب کنند.

در ادامه این خواست ابراهیم مهربان با اعتراض اعضای مجمع روبرو شد و با دخالت علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و درخواست وی، اعضاء با ریاست پولادگر در این مجمع موافقت کردند.

موسایی: وزیر ورزش موضع خود را در مورد ورزش کشور رسما اعلام کند
مجمع اجازه نخواهد داد که علیرضا دبیر به سرنوشت رسول خادم دچار شود

محمد موسایی عضو مجمع گفت: خواهش من از آقای سجادی وزیر ورزش و جوانان این است که بعنوان یک ورزشکار و قهرمان موضع خود را در مورد کشتی بیان کند که آیا کشتی بعنوان ورزش اول کشور که تمام مدال ها و افتخارآفرینی ها را داشته و 80 درصد آن برای کشتی است، باید بودجه اش قطع شود.

وی ادامه داد: وقتی بار ورزش یک کشور بر روی کشتی است و 112 قهرمان المپیک و جهان اکثر مدال های ورزش ایران در میادین جهانی و المپیک را کسب کرده اند، آیا این درست است که همان رفتاری که با رسول خادم شد و بودجه ی کشتی را ندادند با علیرضا دبیر شود و سرنوشت این قهرمان المپیک و جهان نیز مانند رسول خادم شود.

موسایی تصریح کرد: ما بعنوان اعضای مجمع، بعنوان بالاترین رکن کشتی کشور، قطعا این اجازه را نخواهیم داد که آقای دبیر با این کج سلیقگی ها کشتی را رها کند.

حمید یاری: اساسنامه فدراسیون کشتی مستقل است و مورد تأیید وزارت ورزش وقت، کمیته ملی المپیک، اتحادیه جهانی و کمیته بین المللی المپیک (IOC) است.

حمید یاری دیگر عضو مجمع با تذکری به ابراهیم مهربان دبیرکل مجمع گفت: اساسنامه فدراسیون کشتی در سال 1396 بعنوان اساسنامه تیپ (همشکل با سایر کشورها) اتحادیه جهانی به تصویب رسیده و مورد تأیید وزارت ورزش و جوانان وقتف کمیته ملی المپیک، اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک است.

وی ادامه داد: ما باید این اساسنامه را رعایت کنیم و طبق ماده پنج این اساسنامه نماینده وزارت ورزش (وزیر یا معاونانش) بعنوان ناظر در این مجمع حضور دارند و رئیس فدراسیون باید جلسه را شروع کرده و بعد رأی گیری در مورد انتخاب رئیس مجمع قرار بگیرد.

یاری گفت: تذکر می دهم که مجمع باید طبق اساسنامه برگزار شود و اگر تخلفی در آن شود،  تا خطر تعلیقی که سال های 96  و97 کشتی را تهدید می کرد، مجددا گریبان کشتی را نگیرد.

در ادامه حسابرس مستقل و بازرس فدراسیون نسبت به ارائه گزارش خود اقدام نمود که مورد تأیید اعضای مجمع قرار گرفت.

یاری: در مورد بودجه فدراسیون شفاف سازی کنید


حمید یاری عضو مجمع خطاب به پولادگر گفت: در مقابل سایر بزرگان سنی ندارم اما چه بعنوان رئیس و چه بعنوان دبیر هیئت با پنج فدراسیون کار کرده ام، و شما را نیز بعنوان یک مدیر که بمدت 21 سال رئیس فدراسیون تکواندو کار کرده اید قبول دارم، چالش همیشه بوده اما علیرضا دبیر با جان و دلش برای فدراسیون کار می کند و ما اینجا بحث کشتی را می کنیم و موضوع شخصی نیست.

وی ادامه داد: قبل از صبحت های آقای دبیر از شما می خواهم که این موضوع را شفاف سازی کنید که بودجه فدراسیون کشتی از وزارت ورزش در سال جاری چگونه خواهد بود، چراکه صحبت هایی که در رسانه ها بود، اعضای مجمع را نگران کرده و از شما می خواهم که این قضیه را برای ما روشن کنید.

پس از آن رئیس فدراسیون کشتی گزارشی از عملکرد فدراسیون ارائه داد:

دبیر: فدراسیون کشتی زیر مجموعه وزارت است اما کشتی بالاتر از این است.

علیرضا دبیر گفت: ما یک فدراسیون کشتی داریم و یک ورزش کشتی، بین این دو فرق است، فدراسیون زیرمجموعه وزارت ورزش است، اما کشتی خیلی بالاتر از وزارت ورزش است، چراکه کشتی جزء میراث و فرهنگ ما است، همانطور که تکواندو برای کره است.
وی ادامه داد: من نمی گذارم که حرف های غیر کارشناسی باعث گرفته شدن حق کشتی شود و من برای این آمده ام که حق کشتی را بگیرم و باید شفاف سازی شود که من برای خودم به دنبال پول کشتی هستم یا برای کشتی بعنوان ورزش ملی کشور و امیدوارم که کشتی بتواند در ادامه افتخارآفرینی های خود در المپیک صاحب چندین مدال طلا شود. 

دبیر تصریح کرد: گزارش فدراسیون نشان می دهد که کار شده است و کشتی در حال بازگشتن به روزهای اوج گذشته خود است.
وی افزود: اگر زیرساخت نباشد، کار فنی جلو نمی رود و دادن برنامه فنی مهم نیست، بلکه باید حمایت از آن شود و ما برای کار خود برنامه جامع داریم.

دبیر اظهار داشت: پنج سالن مجموعه آزادی را ببینید، وزیر ورزش آمده، معاون رئیس جمهور آمده اما ما کمتر معاون قهرمانی وزارت را دیده ایم، لازم است بیاید ببنید و تا زیرساخت ما درست نشود، برگزاری تمرین امکان پذیر نیست.

خرج کردن برای امثال حسن یزدانی کار لاکچری نیست

وی ادامه داد: مسئله گرمایش پنج سالن را ببنید، بسکتبال، والیبال، وزنه برداری چه گناهی دارند، اینکه ما بیاییم و این را درست کنیم بد است. شما می گویید کشتی لاکچری خرج می کند، آیا هزینه کردن برای حسن یزدانی که قهرمان ملی ما است، خرج لاکچری محسوب می شود و اشتباه است. اگر یزدانی یک شب کمرش عرق کند و سرما بخورد، 10 روز می افتد شما بگویید این کار درست و کارشناسی است.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: ما به کار خود برای اجرای زیرساخت های کشتی ادامه می دهیم، چراکه این ها برای کشتی درآمد پایدار است و می توانیم از این محل برای کشتی آورده باشیم و تیم های خارجی برای حضور در این اماکن پول می دهند.

وی در مورد هیئت کشتی استان تهران تصریح کرد: من اگر بحثی با معاون قهرمانی وزارت ورزش دارم شخصی نیست، به روسای هیئت های کشتی هم گفتم که اگر من خوب کار نمی کنم با من تعارف نکنید و من را کنار بگذارید. برای کنار گذاشتن رئیس هیئت استان تهران، دلایلی داشتم، باید مشخص شود که درآمد سالن هفتم تیر در 11 سال گذشته کجا رفته، دلیلی ندارد که شرکت های خصوصی بیایند و آنجا کار کند، یک میلیارد کمک های نقدی به رئیس هیئت کشتی دادیم، اما ایشان آمده تا لامپ سالن هفتم تیر و شیرآلات سالن هفتم تیر را برده اند، آیا این درست است.
دبیر گفت: اگر بخواهیم کشتی را توسعه بدهیم باید وقت بگذاریم و هزینه کنیم و اگر کار شده در این راستا بوده و روسای هیئت کشتی استان ها همه در جریان هستند که چه اتفاقاتی افتاده است. همین الان ساختمان جدید فدراسیون در حال ساخت است و این هم برای کشتی آورده خواهد داشت.


بعنوان رئیس فدراسیون، برخی کارها وظیفه ام نیست اما مجبورم دنبال کنم.

علیرضا دبیر تصریح کرد: بازسازی کار من نیست، ولی وقتی شرکت توسعه نمی تواند انجام دهد، من باید آن را رها کنم، من علی دبیر کشتی هستم و باید انجام بدهم، نگاه کشتی گیران به من با شخصی که رئیس یک فدراسیون  دیگر بوده، متفاوت است.
وی ادامه داد: معاون قهرمانی وزیر ورزش می گوید، کارهای شخصی را انجام نده، اما من کار کشتی گیران را وظیفه ام را می دانم.

1000 مربی را بیمه کرده ایم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر در کشتی مشکلی داشته باشیم، 90 درصد آن مربوط به مربیانی است که نتوانسته اند دانش فنی خود را به روز کنند و این وظیفه ما است که این کار انجام دهیم.
وی ادامه داد: بنده باید خدماتی را به مربیان بدهم تا آن ها هم بتوانند در کلاس های دانش افزایی حضور یابند و  بیمه مربیان نیز یکی از این کارها است که ما امسال توانستیم نسبت به سال گذشته 300 نفر افزایش داشته باشیم و 1000 مربی را بیمه کنیم.
دبیر تصریح کرد: 2 میلیارد هزینه بیمه مربیان بوده که این مبلغ هم از منابعی بوده که فدراسیون جذب کرده و از بودجه وزارت ورزش و جوانان نبوده است.

عملکرد مالی فدراسیون در سال 1400 سه برابر سال قبل و مبلغ  131 میلیارد تومان بوده است.

علیرضا دبیر با اشاره به اینکه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، کمتر از یک سوم از بودجه فدراسیون را داده است گفت: دریافتی که ما سال گذشته از وزارت ورزش داشتیم حدود یک سوم از عملکرد مالی فدراسیون در سال 1400 و حدود 39 میلیارد تومان بوده، در حالی که عملکرد مالی ما در این سال بیش از 131 میلیارد تومان بوده است.  

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به عملکرد مالی فدراسیون از سال 1395 تاکنون گفت: در سال های 95 تا 97 به ترتیب ما 28، 26 و 31 میلیارد تومان علمکرد مالی داشتیم، این درحالی بوده که عملکرد ما در سال های 98 تا 1400 به ترتیب 38، 54 و 131 میلیارد تومان بوده که خدا را شکر توانستیم سال گذشته نسبت به سال 98 عملکرد 3 برابری را در کشتی داشته باشیم.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری نیز ما نزدیک به 38 میلیارد تومان هزینه کرده ایم در حالی که بیش از 4 میلیارد تومان از وزارت ورزش دریافتی داشتیم و اگر می خواستیم کارهای خود را با بودجه وزارت ورزش تطبیق دهیم الان، نمی توانستیم تیم های خود را به مسابقات برون مرزی اعزام و اردوها را برگزار کنیم.

دبیر خطاب به پولادگر تصریح کرد: بهتر است بدانید که این عملکرد مالی جدا از هزینه هایی است که استان های ما برای برگزاری مسابقات داشته اند و می توانید از هیئت کشتی استان مازندران بپرسید که چند میلیارد تومان برای برگزاری مسابقات هزینه کرده است.

70 میلیارد بودجه از مجلس معلوم نیست داده شود

رئیس فدراسیون کشتی خطاب به معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: من دیشب با رئیس دیوان محاسبات کشور صحبت کرده ام، این 70 میلیاردی که در تبصره 14 است، معلوم نیست مانند سال گذشته داده شود و شما هم می دانید این موضوع را و شما چطور می توانید بودجه اصلی فدراسیون که از وزارت ورزش است را ندهید.

وی ادامه داد: می دانم که چانه وزارت ورزش کوچک است، اما هزینه های کشتی بیش از این بودجه است و باید بدانید که هرکسی بر اساس آورده اش باید بودجه دریافت کند و آورده کشتی هم 80 درصد مدال های ورزش کشور است.

دبیر تصریح کرد: ما 5 رده ی سنی داریم و در دو رشته آزاد و فرنگی، تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد بزرگسالان ما به تنهایی توانستند بهترین عملکرد را طبق شاخص ها بدست آورد اما شما هیچ جا اعلام نکردید که کشتی سقفف شاخص ها را رد کرده است و برای دریافتی ما سقف گذاشتید.
رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه به سایر فدراسیون ها مانند رقیب نگاه نمی کنیم گفت: تکواندو، وزنه برداری، کاراته و سایر فدراسیون ها بر روی سر ما جا دارند اما آورده ها را باید ببینید، نمی گویم که به آن ها نباید توجه شود، اما نمی توان عملکرد کشتی را زیر سئوال برد و هر رشته ای بر اساس عملکرد خود باید دریافتی داشته باشد و در اینجا عدالت رعایت نشده است.

عسکری محمدیان: کشتی ایران آبرو، پیشینه، عقبه و قدمت زیادی دارد و آبروی ورزش کشور را خریداری کرده است

عسکری محمدیان دارنده مدال های نقره المپیک و جهان و رئیس هیئت کشتی استان مازندران در این مجمع گفت: آقای پولادگر، کشتی ایران آبرو، پیشینه، عقبه و قدمت زیادی دارد.
وی ادامه داد: از المپیک 1948 کشتی لندن، آّبروی ورزش ایران را کشتی خریده است و تا به الان این کار را انجام داده است. اولین مدال طلای المپیک توسط کشتی بدست آمده و 47 مدال المپیک از 76 مدال کسب شده توسط کشتی بوده که بیشترین مدال های طلا نیز توسط کشتی بدست آمده است.
رئیس هیئت کشتی استان مازندران گفت: اگر وفاق و همدلی در کشتی باشد و به وجود بیاید، صد در صد کشتی برای ورزش این کشور آبروداری خواهد کرد، ما در مازندران چندین جام بین المللی و چندین رقابت قهرمانی کشوری را میزبانی کردیم و بالغ بر 5000 کشتی گیر در این رویدادها حضور داشتند، اما فدراسیون نمی تواند به ما پول بدهد و خودش خرج دارد و ما آورده داشته ایم.
وی افزود: نمی شود که هزینه های کشتی را ندهیم و برنامه های آن را به امان خدا رها کنیم. من از وزارت ورزش می خواهم که این وفاق را ایجاد کند و دست یاری به کشتی بدهد و از این راه ضرر نخواهید کرد.

در ادامه محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان که بعنوان رئیس در این مجمع حضور داشت، مجمع را نیمه کاره رها کرد و از سالن قاسم خارج شد.

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
در ادامه ریکاوری ملی پوشان فرنگی کار در قرقیزستان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد