صبح امروز و در خانه کشتی استاد حمید توکل مشهد؛

پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ 13:06
دوره ی دانش افزایی مربیان 4 استان با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد
دبیر: هیچ کس کامل نیست و ادعای مربیگری ندارم/ نقش مربیان سازنده در کشتی بسیار مهم است
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، دوره ی دانش افزایی مربیان کشتی آزاد و فرنگی استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان صبح امروز و با حضور 250 مربی در خانه کشتی استاد حمید توکل مشهد برگزار شد.
دکتر سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، مهمان ویژه این دوره ی آموزشی که با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، حسن یوسفی افشار مشاور عالی در امور فنی فدراسیون، محمد موسایی رئیس امور استان های فدراسیون، حسن زاده سرپرست، دیگر مسئولان هیئت کشتی خراسان رضوی و هادی عامل گزارشگر و کارشناس باسابقه و مطرح کشتی کشور، برگزار شد، بود.
همچنین اعضای تیم ملی کشتی آزاد جوانان به همراه محسن کاوه مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و کادر فنی این تیم نیز در این کلاس آموزشی حضور داشتند.
علیرضا دبیر در این کلاس آموزشی گفت: اولویت فدراسیون کشتی بالا بردن سطح دانش فنی مربیان است و به همین منظور شخصا در استان ها حضور می یابم.
وی ادامه داد: البته اینکه رئیس فدراسیون کشتی برای آموزش مربیان در استان ها حضور پیدا می کند به این دلیل است که اهمیت کار برای مربیان که بازوان اصلی کشتی کشور هستند مشخص شود و بدانند که بنده برای اینکه کشتی کشور به روزهای اوج خود بازگردد، تمام تلاش خود را می کنم.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: رُک بگویم، اگر قرار است که کشتی در ایران بالا برود، به دست شما مربیان سازنده و فعال خواهد بود و اگر شما بخواهید این کار شدنی است و در آینده شاهد کسب مدال های طلای المپیک  و جهانی بیشتری در کشتی خواهیم بود.
دبیر در مورد این کلاس آموزشی گفت: ما به اینجا نیامده ایم که به شما آموزش مربیگری یا فنون کشتی را بدهیم، بلکه آمده ایم که روشی را در اختیار شما قرار دهیم که شما با آن راحت تر و زودتر می توانید به سطح دانش خود اضافه کنید.
وی ادامه داد: هیچ کس کامل نیست و من نیز که در اینجا هستم ادعای مربیگری ندارم، اما اگر شما بتوانید به صورت صحیح و اصولی یک فن را آنالیز کنید و آن را به درستی به کشتی گیران پایه انتقال دهید، می تواند اتفاق بزرگی را در کشتی کشور رقم بزند.
در ادامه مربیان ابتدا فیلم یکی از کشتی های علیرضا دبیر را که با روش جدید آنالیز و تجزیه و تحلیل شده بود، تماشا کردند و سپس رئیس فدراسیون نسبت به آموزش گام به گام آن اقدام و توضیحات لازم را در مورد آن ارائه کرد.
سپس حسن یوسفی افشار مشاور عالی رئیس فدراسیون در امور فنی گفت: هدف فدراسیون از اجرای این طرح، یکسان سازی آموزش در کشور است.
وی ادامه داد: اینجا نیامده ایم که به شما فنون کشتی را آموزش بدهیم، بلکه قصد داریم روش آنالیز و تجزیه و تحلیل یک فن کشتی و نحوه انتقال آن را به کشتی گیر را برایتان تشریح کنیم.
رئیس اسبق انستیتو کشتی اظهار داشت: در این آموزش نیز فن خاصی مدنظر ما نیست، بلکه نحوه صحیح آنالیز کردن یک فن و اینکه تعریف تئوری ما از یک فن چیست در دستور کار قرار دارد.
سرمربی سابق تیم های ملی کشتی فرنگی در ادامه یکی از فنون کشتی فرنگی را که به صورت گام به گام و از طریق فیلم و اسلاید آنالیز و تجزیه تحلیل شده بود را برای مربیان به صورت عملی انجام داد.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

در ادامه ریکاوری ملی پوشان فرنگی کار در قرقیزستان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
با حضور رئیس اتحادیه جهانی کشتی
با توجه به لغو پروازها به دلیل بسته بودن فرودگاه دبی
تیزر پخش برنامه استعدادیابی کشتی همه فن حریف از شبکه سوم سیما