سازمان لیگ فدراسیون کشتی اعلام کرد:

یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ 14:48
بخشنامه ی لیگ دسته اول کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های کشور
بخشنامه ی لیگ دسته اول کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های کشور اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سازمان لیگ فدراسیون کشتی در نظر دارد لیگ دسته اول (آزاد و فرنگی) را با شرایط و مقررات مشروحه ذیل آغاز نماید:

تیم های متقاضی جهت شرکت در مسابقات مذکور طبق آئین نامه کلی سازمان لیگ و بخش نامه مذکور تا پایان وقت اداری روز شنبه 21 خرداد ماه  1401  نسبت به معرفی باشگاه و ثبت نام از طریق هیات کشتی استان مربوطه اقدام نمایند.

شرایط ، نحوه وزمان بندی برگزاری مسابقات لیگ دسته اول کشتی آزاد و فرنگی سال 1401

1- مسابقات با حضور حداقل 8 تیم در هررشته  برگزار می شود .
2- قرعه کشی مسابقات تاپایان خردادماه و شروع مسابقات دهه دوم تیرماه 1401 میباشد .
3- شرایط سنی کشتی گیران شرکت کننده در مسابقات لیگ کشتی دسته اول کشور زیر23 سال بوده که  متولدین 11/10/1377  لغایت  11/10/1383  مجاز به شرکت در مسابقات لیگ دسته اول سال 1401 می باشند .
4- تیم ها می توانند نسبت به عقد قرارداد با 3 کشتی گیر بزرگسال اقدام ودرهر دیدار مجاز به استفاده ازحد اکثر2 کشتی گیر می باشند .
5- کشتی گیران می بایست به هنگام عقد قرارداد وضعیت سربازی خود را مشخص نمایند و کشتی گیرانی که در حال خدمت سربازی هستند می بایست رضایت نامه از تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح راداشته باشند و کشتی‎گیران دانش‎آموز و یا دانشجو باید بهنگام عقد قرارداد مجوز تحصیلی خود را که به تائید اداره آموزش و پرورش یا دانشکده مربوطه رسیده باشد ارائه نمایند .
6- کلیه تیمها باید با معرفی‎نامه و تائید هیات کشتی استان مربوطه در مسابقات شرکت نمایند و در استان مربوطه قراردادها تنظیم و پس از امضا یک نسخه ازآن به سازمان لیگ ارائه شود.
7- تیم های واجد شرایط موظفند اسامی کشتی‌گیران، مربیان، سرپرست، مشاور داوری، کادر پزشکی، مشاور رسانه‌ای و سایر عوامل اجرایی را تا 10 روز پیش از اولین مسابقه در "مرحله رفت" و حداکثر پنج روز مانده به اولین مسابقه در "مرحله برگشت " ، به "سازمان لیگ"اعلام نمایند.
8- قرعه کشی مسابقات لیگ دسته اول باشگاه های کشور برمبنای تعداد تیم های شرکت کننده درگروه های 3 و4 تیمی انجام می گردد
9- رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه های کشتی کشور به صورت رفت و برگشت ومتمرکز در هرگروه برگزار و پس از مشخص شدن تیم های برتر، مرحله ضربدری و فینال رقابت ها برگزار می شود .
10- هر کشتی گیر، مربی، سرپرست و سایر اعضای کادر فنی، داوری، پزشکی، رسانه ای و مدیریتی صرفاً می تواند در هر مرحله ( رفت یا برگشت ) از یک باشگاه در رقابت های باشگاه های کشتی کشور حضور داشته باشد.
11- تیم های اول و دوم مسابقات دسته اول به لیگ برتر صعود خواهند کرد .
12- تیم قهرمان لیگ دسته اول با موافقت سازمان لیگ کشتی و فدراسیون کشتی با هزینه خود به یکی از تورنمنتهای بین‎المللی اعزام خواهد شد .
13- حضور شش کشتی‎گیر در شش وزن برای لیگ دسته اول کشور الزامی است . در غیر اینصورت آن تیم مسابقه را در تمام اوزان با ضربه فنی بازنده خواهد بود( در چنین مواردی  امتیازمثبت تیم برنده  نصف بعلاوه یک میباشد .)
14- مبلغ ورودیه هر باشگاه کشتی در رقابت های  لیگ دسته اول ، در رشته آزاد و فرنگی200 میلیون ریال(معادل 20 میلیون تومان)  خواهد بود . در صورتی که مبلغ فوق الذکراز سوی هر باشگاه واریز نگردد ، قرار داد کشتی گیران ذیربط ثبت نخواهد شد.
تبصره: باشگاه کشتی متقاضی جهت حضور در رقابت‌های باشگاهی می باید ورودیه یادشده را، حداکثر 10 روزپیش از آغاز رقابت های باشگاهی ذیربط، به حساب شماره  0100429795009  نزد بانک آینده بنام فدراسیون کشتی واریز نمایند .
تبصره :هر باشگاه شرکت کننده در لیگ دسته اول می باید مبلغ 2 میلیارد ریال در قالب یک چک بعنوان ضمانت حسن انجام تعهدات خود ، به امور مالی فدراسیون کشتی تحویل دهد، تا در موارد خاص چک مذکور وصول گردد.
15- به پیوست نمونه قرارداد باشگاه های لیگ دسته اول ارسال می گردد .

(( متذکر می شود که شرایط عقد قرارداد مطابق با آئین نامه سازمان لیگ می باشد. ))

برچسب ها :