یونس امامی: نذر کرده بودم طلای آسیا را به شهید صدرزاده اهدا کنم

شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ 09:23
کمپ تیم‌های ملی کشتی از بهترین کمپ های دنیاست
در صربستان می توانیم بهتر از نروژ نتیجه بگیریم
یونس امامی پس از اهدای مدال طلای آسیا به خانواده شهید مصطفی صدرزاده گفت: پیش از اعزام به قهرمانی آسیا بر سر مزار شهید صدرزاده نذر کردم که اگر مدال بگیرم آن را تقدیم این شهید پهلوان بکنم.

یونس امامی ملی پوش وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد پس از اهدای مدال طلای قهرمانی آسیا به خانواده شهید مصطفی صدرزاده در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: شهید صدرزاده بچه محل ما و بچه شهریار بودند و مربی کشتی شان، آقای خلیلی مربی مربی من بود. قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان بر سر مزار ایشان رفتم و نذر کردم که اگر از رقابت های آسیا با مدال برگردم، آن را تقدیم این شهید بزرگوار کنم.

امامی افزود: کشتی رشته پهلوانی است و مردم کشتی گیران را به صفت جوانمردی می شناسند و شهید صدرزاده هم پهلوان بودند وبرای حفظ خاک کشور به جبهه‌ها رفتند و جان‌شان را فدای ایران کردند.

وی با اشاره به اینکه یاد شهدا و تمسک جستن از آنها سب آرامش و موفقیت در مسابقات می شود، اظهار داشت: شهدا در یک جبهه دیگر برای کشورمان جنگیده‌اند و ما هم به عنوان یک ورزشکار در یک جبهه دیگر برای کشور تلاش می کنیم و وظیفه ما هست که برای سربلندی ایران تلاش کنیم.

ملی پوش وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد در ادامه درباره کسب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان گفت: تمرینات و اردوهای خوبی را برای بازی‌های مغولستان داشتیم و در اوج آمادگی در اولان باتور حضور پیدا کردم و توانستم با آمادگی بالایی که داشتم خوب نتیجه بگیرم و به مدال طلا برسم.

امامی افزود: بازی‌های مغولستان دومین حضورم در قهرمانی آسیا بود، در سال 2019 در اولین تجربه‌ام با توجه به مصدومیتی که یک ماه قبل از مسابقات داشتم، نتوانستم با آمادگی خوبی کشتی بگیرم و برنز گرفتم. امسال اما خوب تمرین کرده بودم و هم از نظر روحی و هم بدنی در شرایط مناسبی قرار داشتم و توانستم قهرمان شوم و امیدوارم این روند را ادامه بدهم.

ملی پوش وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد در ادامه با اشاره به سطح مسابقات، افزود: همه کشورها با تمامی نفرات به مغولستان آمده بودند و مسابقات سطح بالایی داشت و این سبب شده بود رقابتی سختی بین مدعیان شکل بگیرد اما بچه های تیم با توجه به ترکیبی جوانی که به مغولستان اعزام شده بود، انگیزه بالایی داشتند که خودشان را ثابت کنند.

امامی با بیان اینکه اعزام تیم منتخب کشوری به قهرمانی آسیا باعث افزایش انگیزه مدعیان شد، تصریح کرد: اجرای کامل چرخه انتخابی سبب شد هیچ حرف و حدیثی برای تیمی که به مسابقات مغولستان اعزام شد، به وجود نیاید و تیمی که نسبت به دوره‌های قبل جوان تر شده بود، توانست نتیجه خوبی هم بگیرد و ثابت کند که یک مسیر عادلانه می تواند هم انگیزه همه کشتی گیران را بیشتر کند و هم موفقیت‌های بیشتری را برای کشتی به ارمغان بیاورد.

وی درباره لغو بازی‌های آسیایی و در پیش بودن مسابقات جهانی صربستان هم تاکید کرد: در حال حاضر تمام فکر و ذکر بچه ها و کادر فنی، جهانی 2022 است و با برنامه ریزی‌هایی که شده است امیدواریم در بهترین شرایط در این رقابت حاضر شویم و اتفاقات خوب جهانی سال گذشته در نروژ این بار در صربستان تکرار شود. البته معتقدم که تیم ما پتانسیل این را دارد که در جهانی امسال بهتر از سال گذشته نتیجه بگیرد.

ملی پوش وزن 74کیلوی کشتی آزاد در ادامه با اشاره به امکانات خوبی که فدراسیون برای تمرینات و اردوها مهیا کرده است، افزود: کمپ تیم‌های ملی کشتی یکی از بهترین کمپ‌های دنیا است و نمونه آن را هم حتی در خارج از کشور هم نمی توانید پیدا کنید. باید از مدیریت فدراسیون به خاطر فراهم کردن این شرایط تمرینی و اردویی خوب تشکر کنم.

امامی ادامه داد: در کمپ تیم‌های ملی، از لحاظ تمرینی و تفریحی همه چیز فراهم شده است و این باعث بالا رفتن روحیه کشتی گیران می شود و دیگر در تایم استراحت و خالی در جریان اردوها لازم نیست به بیرون از مجموعه آزادی برویم و همه امکانات برای استراحت و تفریح مهیا است.

وی تاکید کرد: تمرین و اردو در این شرایط و با چنین امکاناتی سبب شده ملی پوشان از نظر فکری آزاد باشند و دغدغه‌ای نداشته باشند و با تلاش دوچندانی که در تمرین برای موفقیت انجام می دهند، پیشرفت بیشتری را شاهد باشیم و آینده درخشان تری در انتظار کشتی باشد.


برچسب ها :