وبینار رئیس فدراسیون کشتی با مربیان کل کشور برگزار شد

یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ 16:40
دبیر: مربی باشگاه کشتی بودن وجود می خواهد
اگر شما سازندگی کنید، تیم ملی موفقی خواهیم داشت
وبینار رئیس فدراسیون کشتی بعد از ظهر امروز با حضور مربیان کشتی از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر، در این وبینار که مخاطب آن نزدیک به یک هزار مربی بودند و به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اهمیت مربیان سازنده و مربیانی که در باشگاه های سراسر کشور به کشتی کمک می کنند بر کسی پوشیده نیست و بنده نیز به همین دلیل خواستم که بی واسطه با شما صحبت کنم.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه بسیاری از کارهای کشتی در پایان سال باید پیگیری شود، اما شما در اولویت هستید چراکه معتقدم هرچقدر که بتوانم با مربیان کشور ارتباط برقرار کنم به نفع کشتی ایران است.
دبیر تصریح کرد: در سفرهای استانی که داشتم حتما جلسات چند ساعته را با مربیان استان ها می گذاشتم و من واقعا خیلی چیزها از شما و تجربیاتتان یاد گرفتم که در کارها استفاده می کنم.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: البته می دانم که شرایط مربیگری به خاطر اینکه شغل محسوب نمی شود چقدر سخت است اما ما نیز برای گرفتن بودجه تیم های ملی خود مشکل داریم و اگر دستم باز بود حتما توجه بیشتری به شما می کردم.
وی ادامه داد: یکی از نکات مهم و ضروری بیمه مربیان بود که سال گذشته حدود 700 مربی با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد تومان بیمه شدند و این بیمه با توجه به شرایط کرونا در خیلی جاها به کار مربیان آمد. اگر در توانم باشد برای سال آینده نیز در خدمت شما هستم و تعداد نفرات بیمه شده را نیز افزایش خواهم داد.
دبیر گفت: من صبح در کنفراس خبری گفتم که اگر دو مشکل کشتی کشور حل شود، کشتی وحشتناک پیشرفت می کند که اصلی ترین موضوع آن مربیان سازنده هستند.
وی ادامه داد: اگر شما بتوانید بر دانش خود بیافزایید و کشتی گیران خوبی را تربیت کنید، قطعا تیم های ملی ما نیز نفع خواهند برد چراکه کشتی گیر تا یک سنی می تواند فن یاد بگیرد و بعد از 17، 18 سالگی دیگر باید حرکت یاد بگیرد.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی گیرانی که به تیم های ملی می آیند باید از نظر فنی در سطح بالایی باشند و در آن جا توسط مربیان تیم ملی به مرز آمادگی لازم برای حضور در رقابت های مهم برسند و هرچقدر که شما بهتر کار کنید، نتیجه آن را در تیم ملی خواهیم دید.
دبیر با بیان اینکه دلتان را به آموزش های مقطعی انستیتو خوش نکنید گفت: خودتان به دنبال یاد گرفتن بروید، الان امکانی فراهم شده که ما فیلم آموزشی قهرمانان کشتی را تهیه می کنیم و در اختیار شما می گذاریم و شما می توانید با یادگیری آن، سطح فنی خود را بالا ببرید.
وی ادامه داد: خود من شاید 5 درصد کشتی را بدانم و 95 درصد را ندانم، پس بدانید که هیچ کس کامل نیست و هرچقدر هم که دانش داشته باشید، بازهم کامل نخواهید شد، اما قطعا اگر دانش شما چند برابر شود، نتیجه گیری در تیم ملی هم چند برابر خواهد شد.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: یک مسئله دیگر اینکه مربیگری در رده های سنی مختلف با هم فرق دارد، مربی رده ی پایه نباید با کشتی گیر خود به رده ی بالاتر برود و این آفتی است که به کشتی ما زده است. خیلی از مربیان ما در رده ی پایه بسیار عالی بوده اند و کشتی گیران خوبی را تحویل داده اند، اما به رده ی بزرگسالان آمده اند و کشتی از عدم سازندگی آن ها متضرر شده و آورده ای نیز برای رده ی بزرگسالان نداشته اند.
وی تصریح کرد: من فقط یک خدمتگزار درکشتی هستم و کار اصلی را شما می کنید، واقعا کار کردن در باشگاه ها وجود می خواهد و شاید برخی از قهرمانان المپیک و جهان ما نتوانند با این شرایط کار کنند.
دبیر با اشاره به رعایت موارد اخلاقی و موازین شرعی در کنار آموزش کشتی گیران گفت: کشتی گیران را مثل فرزندان خود بدانید، از آن ها مراقبت کنید تا وقتی بعنوان یک قهرمان سلبریتی شدند، غیرت داشته باشند، برای ناموس و وطن خود اهمیت قائل شوند و اخلاق و روحیه جوانمردی را سرلوحه کارخود قرار دهند.
وی در مورد مربیان سازنده خود گفت: من کشتی را مدیون ابراهیم خیراله زاده و پرویز نورمحمدی هستم اما اگر از پیش این عزیزان برای یادگیری بیشتر به باشگاه آقایان فلاح و کاوه نمی رفتم قطعا رشد نمی کردم. من کشتی را مدیون اکبر فلاح هستم و قلبا دوستش دارم حتی اگر مخالف من باشد باز هم دوستش دارم. پس شما هم اجازه پیشرفت به کشتی گیران خود بدهید و نخواهید که با آن ها به رده ی بالاتر بروید، بهرحال یک استاد دانشگاه نمی تواند کلاس اول را درس دهد و عکس این هم صدق می کند.
دبیر افزود: مربیگری تیم ملی متفاوت است، مثلا وقتی من درستکار را آوردم همه به من ناسزا می گفتند اما عملکرد وی را دیدید و در آینده نیز از او بیشتر خواهید دید.
محسن کاوه نیز به خاطر بنده حضور دارد و از کار خود نیز افتاده است و من بسیاری از کارها را بر دوش ایشان گذاشته ام.
وی در مورد عملکرد روسای هئیت کشتی استان ها گفت: یک استان مانند سیستان و بلوچستان به خاطر عملکرد رئیس هیئت توانسته پیشرفت های خوبی را کسب کند و حتی به روی سکوی قهرمانی کشور هم برود اما از سوی دیگر رئیس هیئت کشتی هم داریم که آورده ای ندارد.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: ما حتما یک کانال ارتباطی بین خودمان و شما برقرار می کنیم تا نظرات، پیشنهادات، انتقادات و مشکلات خود را به فدراسیون انتقال دهید و ما موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
دبیر با اشاره به اینکه برای کشتی با هیچ کس عهد اخوت نبسته گفت: چندی پیش ابراهیم خیراله زاده مربی سازنده من که بنده به ایشان مدیون هستم و خیلی دوستش دارم، چراکه از نظر اخلاقی و معاشرتی بسیار حواش به کشتی گیران از جمله من بود و از نظر فنی نیز بسیار عالی بود، از من درخواستی برای دریافت سه تخته تشک کرد و بنده مخالفت کردم. ایشان هم ناراحت شده و مطالبی را عنوان کردند اما باید بدانیم که باشگاه هایی که زیر نظر ایشان اداره می شود خصوصی است و شهریه می گیرد و ایشان می توانند از قبل دریافت این شهریه ها باشگاه خود را تجهیز کنند، بنده اگر امکاناتی هم دارم باید به جاهایی بدهم که واقعا نیازمند باشند و در بسیاری از باشگاه های کشور این نیاز حس می شود.
دبیر با اشاره به اینکه مسابقات نونهالان در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و فدراسیون کشتی نیز اردوهای بسترسازی را در خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار خواهد کرد گفت: ما برای ایجاد انگیزه بین کشتی گیران و مربیان سازنده آن ها را به خانه کشتی شهید صدرزاده جایی که حسن یزدانی و سایر قهرمانان تمرین می کنند دعوت می کنیم برای اینکه، یک کشتی گیر متوجه شود اگر موفق شود جایگاهش کجا قرار دارد و یک مربی سازنده نیز در کنار اساتید ما بر تجربیات و دانش خود بیافزاید.
وی ادامه داد: من نمی دانستم مسعود واحدی مربی است اما در یکی از این اردو واقعا دیدم کاربلد است و الان وی بعنوان سرمربی نونهالان مشغول به کار است.
رئیس فدراسیون کشتی با تأکید بر اینکه رده ی سنی پایه رده ی سازندگی و یادگیری است گفت: مدیون هستید که اگر وزن یک کشتی گیر را کم کنید، همانطور که با فرزند خود رفتار می کنید باید با سایرکشتی گیران هم رفتار کنید. ضمن اینکه مدال نوجوانان و جوانان چه ارزشی دارد که دست یک کشتی گیر را از مدال بزرگسالان کوتاه می کنید.
وی ادامه داد: من، حمید سوریان و خیلی از قهرمانان در نوجوانی صاحب مدالی نشدیم اما شکوفایی ما در جوانی و بزرگسالی بود و الان که فکر می کنم می گویم ای کاش در جوانان هم زیاد فشار نمی آوردم تا سن قهرمانی ام در 26 سالگی به پایان نمی رسید.
دبیر گفت: انستیتو کشتی حق درآمدزایی از آموزش مربیان را ندارد و فقط باید پول مدرس و هزینه هایی که برای کلاس شده را بگیرد. اگر کلاس دانش افزایی بود و قرار بر صدور حکم مربیگری بود مسئله فرق می کند اما اگر جایی تخلفی دیدید به ما اطلاع دهید.
وی در پایان با بیان اینکه جلال خیری و سعید آذربایجانی در پیشرفت وی در کشتی کمک شایانی کردند گفت: به واقع عاشق اکبر فلاح بودم و دوستش دارم خیلی ها از جمله محسن کاوه، منصور برزگر و زنده یاد معزی پور گردن من حق دارند.
دبیر در پایان خاطرنشان کرد: به آخر سال 1400 نزدیک می شویم ما در این سال چندین رئیس فدراسیون از جمله پرفسور آهنچی، مهندس ترکان، یزدانی خرم و استاد سیروس پور را از دست دادیم. بهرحال همه ی اینها برای کشتی زحمت کشیده اند همانطور که امیررضا و رسول خادم و حاجی طالقانی نیز زحمت کشتی را کشیده اند و جا دارد که از زحمات این عزیزان نیز قدردانی شود.



گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون