بعد از ظهر امروز و با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی (همراه با گزارش تصویری)

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ 15:59
64 هزار دلار جایزه کشتی گیران صاحب رنکینگ اتحادیه جهانی پرداخت شد
مراسم اهدای جوایز دلاری کشتی گیران کشورمان که بعنوان برترین کشتی گیران سال 2021 اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شدند، بعد از ظهر

امروز با حضور دکتر سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون های اجتماعی و تلفیق بودجه در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در ابتدای این مراسم که با حضور اعضای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد،  علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با قدردانی از زحمات تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کمیسیون فرهنگی به ویژه دکتر قاضی زاده هاشمی، تصریح کرد: در مدتی که در فدراسیون کشتی حضور دارم، دکتر هاشمی مانند یک برادر در خدمت کشتی کشور بوده و هر جایی که نیاز بوده برای کمک به کشتی ورود کرده است.
وی افزود: دکتر قاضی زاده هاشمی یکی از افرادی است که دغدغه ی کشتی کشور را دارد و حمایت های ویژه ایشان در مجلس شورای اسلامی از ورزش ملی کشور نشانگر این موضوع است.
در ادامه دکتر قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: به شخصه علاقمند به کشتی هستم، چراکه کشتی ورزش اصیل و سنتی ما ایرانی ها محسوب می شود و برای خود ما است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.
وی ادامه داد: کسانی که در کشتی هستند از متن جامعه و بیشتر از قشر متوسط و ضعیف هستند، و به واقع سختی کشیده اند و به همین دلیل است که دغدغه ی آن ها، دغدغه ی مردم کوچه و بازار است.
نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: قهرمانان کشتی، همیشه در بین مردم جا داشته اند و نمونه ی بارز آن زنده یاد غلامرضا تختی است که به خاطر مردمی بودن و داشتن مرام و منش جوانمردی و پهلوانی همیشه در دهن و قلب مردم جای دارد.
وی تصریح کرد: چندان از کشتی دور نیستم چراکه خراسان در دهه های قبل یکی از قطب های کشتی کشور به شمار می رفت و پهلوانان و قهرمانان بزرگی را به کشور معرفی کرده است.
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: تمام تلاش خود را می کنم که کشتی کشور و شما قهرمانان بدون دغدغه به کار خود ادامه دهید، اما یکی از نیازهای مبرم کشتی تبلیغات است که خوشبختانه رسانه ی ملی و شبکه سوم سیما در موضوع پخش مستقیم رقابت های جهانی نروژ به خوبی کار کرد و بازتاب قهرمانی شما، باعث شد تا جمعیت کثیری از نونهالان و نوجوانان به باشگاه های کشتی ورود کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که بودجه ی کشتی در حال حاضر در شأن این رشته ی پرافتخار و مدال آور نیست، چراکه کشتی در دو رشته آزاد و فرنگی و در رده های مختلف سنی اعزام های آسیایی و جهانی را دارد و مخارج برگزاری اردوها و اعزام ها با بودجه ی دریافتی همخوانی ندارد و قطعا بنده و همکاران در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع خواهیم بود تا سهم کشتی از بودجه ورزش نسبت به جایگاه و هزینه های آن باشد.

لازم به ذکر است، با اعلام اتحادیه جهانی از سال 2021، کشتی گیران برتر رنکینگ در اوزان دهگانه آزاد و فرنگی و زنان، هر کدام جمعا مبلغ 200 هزار دلار دریافت می کنند. که به ترتیب به نفرات اول تا سوم هر وزن 10، 7 و 3 هزار دلار تعلق می گیرد.
بر این اساس در کشتی آزاد کامران قاسم پور بعنوان نفر اول وزن 92 کیلوگرم، حسن یزدانی و امیرحسین زارع بعنوان نفرات دوم اوزان 86 و 125 کیلوگرم و محمد نخودی بعنوان نفر سوم وزن 79 کیلوگرم در رنکینگ سال 2021 قرار گرفتند.
همچنین در کشتی فرنگی نیز میثم دلخانی، محمدرضا گرایی و علی اکبر یوسفی بعنوان نفر اول اوزان، 63، 67 و 130 کیلوگرم و محمدهادی ساروی بعنوان نفر دوم وزن 97 کیلوگرم رنکینگ اتحادیه شناخته شدند.

خاطرنشان می کند برخی از اعضای تیم ملی کشتی آزاد از جمله حسن یزدانی به دلیل حضور در انجام تست های آمادگی جسمانی در آکادمی ملی المپیک در این مراسم حضور نداشتند.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون