صبح امروز و با حضور رئیس فدراسیون کشتی (همراه با گزارش تصویری)

سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ 12:48
جلسه ای به منظور تشکیل کمیته آسیب شناسی ورزشی و استعدادیابی برگزار شد
دبیر: سطح انستیتو کشتی باید مانند سطح کشتی ایران در جهان بالا بیاید
جلسه ی تشکیل کمیته آسیب شناسی ورزشی و استعدادیابی صبح امروز با حضور رئیس فدارسیون کشتی در محل انستیتو کشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این جلسه که با حضور ناصر نوربخش سرپرست انستیتو کشتی، دکتر محمدحسین علیزاده رئیس دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزش و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، دکتر مهدی قیطاسی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر امیرحسین براتی متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر مصطفی زارعی عضو دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر محمدرضا محمودخانی عضو کمیته ملی پاراالمپیک و دکتر براتی حضور داشتند در مورد تشکیل کمیته آسیب شناسی ورزشی و استعدادیابی انستیتو کشتی بحث و تبادل نظر شد.

از جمله موارد مطرح شده در این جلسه برگزاری جلسات تخصصی برای تدوین آیین نامه کمیته آسیب شناسی و استعدادیابی، انجام تحقیقات کاربردی در زمینه آسیب شناسی، ایجاد مرکز ارزیابی عملکرد ورزشکاران تیم های ملی، اجام تست ها و آزمون های تخصصی ورزشی کشتی، برگزاری کلاس ها و دوره های تخصصی آموزش کشتی، تشکیل دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی، آموزش داوران در بحث آسیب شناسی در کشتی بود.

علیرضا دبیر در این جلسه گفت: تمام تلاش خود را در مجموعه ی فدراسیون کشتی خواهیم کرد و به طور تمام قد از انستیتو کشتی حمایت می کنیم تا این مرکز علمی همانند کشتی کشورمان که یکی از قطب های مطرح کشتی در جهان است، بعنوان یک مرکز علمی کاربردی در سطح دنیا محسوب شود.

وی ادامه داد: قطعا کار کشتی باید از انستیتو درست شود و اگر برنامه ریزی های درستی در این مرکز انجام شود، می توانیم در آینده نتایج خوبی را در کشتی کشور شاهد باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: انستیتو بعنوان متولی برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی برای مربیان و داوران، نقش بسیار مؤثری در تربیت، رشد و ارتقاء آن ها دارد و در حال حاضر سطح پایین دانش فنی برخی از مربیان کشورمان باعث شده تا کشتی گیران رده ی سنی پایه آنطور که باید به رده ی بزرگسالان منتقل نشوند و بعضا شاهد این هستیم که یک کشتی گیر در بزرگسالان فنون کشتی را به درستی اجرا نمی کند و این قطعا ضعف آموزشی است.

وی ادامه داد: البته این موضوع در دستور کار انستیتو کشتی قرار گرفته تا نسبت به ارتقاء فنی و بروز کردن مربیان گام بردارد و مربیانی که توانایی انتقال فنون و تکنیک ها را ندارند نیز شناسایی کند. در واقع انستیتو باید بعنوان یک کاتالیزور بتواند مربیان را دسته بندی کند و مربیان برتر که توانایی آموزش صحیح و اصولی در کشتی را دارند، جداسازی کرده و نسبت به ارتقاء و شد آن ها گام بردارد، چراکه اگر بتوانیم از رده ی خردسالان و نونهالان بنای کار را درست پی ریزی کنیم تا بزرگسالان این دیوار به صورت راست بالا خواهد رفت و در آینده تیم ملی قدرتمندی خواهیم داشت.
دبیر تصریح کرد: پس از بررسی هایی که از استان ها و کشتی کشور داشتم به این نتیجه رسیدم که دو چیز به کشتی کشور ضربه می زند یکی از آن ها فقر فنی و دانش پایین برخی از  مربیان و دیگری کم کاری و عملکرد ضعیف برخی از رؤسای هیئت های کشتی است که قطعا برای حل این معضل برنامه داریم و نمی گذاریم که کشتی کشور از این موضع ضربه بخورد.
وی ادامه داد: کار علمی برای فدراسیون بسیار مهم است، امروزه علم در ورزش دنیا حرف اول را می زند و کشورهایی که علم ورزش آن ها بالاتر و پیشروتر از سایر کشورها هستند، در نتیجه گیری نیز موفق تر هستند.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: اگر می بینید تیم های ما در نروژ نتیجه ی خوبی گرفتند و کشتی گیران ما در 10 ثانیه آخر موفق عمل کردند برای این بود که در 40 روز کار علمی و آکادمیک بر روی آن ها انجام شد و ما از استاتید مطرح در کنار خود بهره بردیم و کار بدنسازی و آماده سازی به درستی انجام گرفت.
دبیر اظهار داشت: فضای مجازی و امکانات امروز به ما این اجازه را می دهد که از قهرمانان و اساتید برجسته کشتی برای آموزش کشتی به صورت ویدیو کنفرانس دعوت کنیم و کلیه مربیان کشور به صورت زنده (لایو) بتوانند این آموزش ها را دیده و پرسش و پاسخ هم انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین این فیلم ها می تواند ضبط شده و برای بازبینی مجدد در اختیار مربیان قرار بگیرد و ما در حال آماده سازی این بستر در فدراسیون کشتی هستیم.
رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف عالیه فدراسیون کشتی، تحول پایدار در انسیتتو کشتی با استفاده از همه ظرفیت های موجود در کشور به لحاظ آکادمی و فنی است و بسیار خوشحالیم که اساتید دانشگاهی در کنار انستیتو کشتی برای ارتقاء ورزش ملی کشور تلاش کنند.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

در ادامه ریکاوری ملی پوشان فرنگی کار در قرقیزستان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
با حضور رئیس اتحادیه جهانی کشتی
با توجه به لغو پروازها به دلیل بسته بودن فرودگاه دبی
تیزر پخش برنامه استعدادیابی کشتی همه فن حریف از شبکه سوم سیما