سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ 18:29
افتخار بزرگی برای داوری کشور بدست آمد
پس از سال ها در کمیسیون داوران صاحب جایگاه شدیم
کسب این کرسی مختص یک فرد نیست بلکه برای یک کشور است
محمد مصلایی پور گفت: عضویت بنده در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی، افتخار بزرگی برای کل جامعه ی کشتی به خصوص جامعه داوری کشور است.

محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران، داور المپیکی و کمک مدرس اتحادیه جهانی کشتی که به تازگی به عضویت کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی در آمده است در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، با بیان این مطلب افزود: پس از مرحوم خالدی که جایگاه بسیار بالایی در داوری دنیا و فیلا سابق داشت و یکی از افراد تأثیرگذار در کشتی دنیا محسوب می شد، دیگر نتوانستیم صاحب جایگاهی در داوری دنیا شویم.

وی ادامه داد: با تلاشی که از سوی فدراسیون کشتی بعمل آمد، مقرر شد تا با حمایت از داوران جوان و با استعداد کشورمان، بتوانیم عضوی در داوری اتحادیه جهانی کشتی داشته باشیم.

مصلایی پور تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به توانایی های بالای داوران ایرانی، بنده و نیما صادقی داوران S1 اتحادیه جهانی کشتی بعنوان نمایندگان جامعه داوری ایران بعنوان کمک مدرس اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شدیم که این خود برای اولین بار در تاریخ اتفاق افتاد و دستاورد بسیار بزرگی بود.

رئیس کمسیون داوران کشتی اظهار داشت: از نظر اتحادیه جهانی کشتی، جایگاه داوران در رقابت های المپیک، جهانی، بازی های قاره ای و مسابقات قهرمانی قاره بسیار بالاست و همگان بر این نکته اذعان دارند که کشورهایی که نفوذ بیشتری در داوری دنیا و اتحادیه جهانی کشتی دارند، می توانند از این جایگاه به نفع کشتی کشورشان استفاده کنند.

مصلایی پور تأکید کرد: به واقع وقتی در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی و یا بعنوان کمک مدرس یا مدرس داوری در مسابقات مختلف حضور داشته باشی، تأثیر بسزایی در عملکرد داوران در کشتی های نمایندگان کشورمان خواهد داشت و قطعا تمامی آن ها سعی خود را می کنند که نهایت دقت را در داوری انجام دهند.

وی ادامه داد: البته در فدراسیون های قبلی نیز تلاش شد تا بتوانیم جایگاهی در داوری دنیا داشته باشیم اما این امر محقق نشد، اما بعد از اینکه سند راهبری فدراسیون کشتی ارائه شد، یکی از چشم اندازهای این سند راهبردی کسب کرسی و جایگاه در کمسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی بود که خوشبختانه زودتر از زمان هدفگذاری شده به نتیجه رسیدیم و این نشانه پیشرفت داوران کشورمان و پیگیری های مستمر و نتیجه بخش رئیس فدراسیون کشتی بوده است.

مصلایی پور گفت: برای رسیدن به این هدف تیمی به همراه کمیته روابط بین الملل و کمیسیون داوران تشکیل دادیم تا به صورت هدفمنمد پیگیر کار باشیم. در رقابت های جهانی نروژ نیز به اتفاق رئیس فدراسیون کشتی با آنتونیو سیلوستری رئیس آلمانی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی داشتیم و در این گفت و گو به جایگاه کشتی ایران در دنیا و مدال آوری ها و قهرمانی کشتی گیران کشورمان بود و اینکه اگر روسیه و آمریکا بعنوان کشورهای مطرح کشتی در دنیا در کمیسیون داوران صاحب کرسی هستند، ایران نیز بعنوان یکی از قدرت های برتر کشتی جهان باید از این جایگاه برخوردار باشد.

این داور المپیکی کشورمان افزود: مطمئنا کسب مدال های رنگارنگ تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های جهانی نروژ و کسب عنوان های تیمی توسط تیم های ملی در رده های سنی در این تصمیم اتحادیه جهانی و کمیسیون داوران تأثیر گذار بود.

مصلایی پور گفت: من از مدیر روابط بین الملل کشتی به صورت ویژه تشکر می کنم و در ادامه پیگیری ها و رایزنی های بسیار رئیس فدراسیون کشتی نیز بسیار قابل تقدیر است. قطعا داوری ما نیز استحقاق این را دارد که همچون کشتی ما که صاحب مدال های رنگارنگ و افتخارات زیادی در کشتی دنیا هستند، در دنیا بدرخشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کرسی مختص یک شخص نیست، مربوط به یک کشور است و حفظ آن از همه چیز مهمتر است، دیشب رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی گروهی تشکیل داد که قرار شد که به صورت حضوری و وبیناری جلسه داشته باشیم و عملکرد داوران دنیا را بررسی کنیم. این مسئله بسیار مهم است که امروز دیگر در اتحادیه جهانی شنونده نیستیم بلکه نظر خواهیم داد و آن هم در سطح و اندازه کشتی کشورمان، این کرسی الان به نام مصلایی پور است و امکان دارد فردا در دست یک ایرانی دیگر باشد و باید به فکر این باشیم که این کرسی را از دست ندهیم.



برچسب ها :