سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ 11:39
در فدراسیون های قبل، کسب کرسی داوری در اتحادیه جهانی مغفول مانده بود
کسب کرسی کمک مدرسی، افتخاری برای تمامی جامعه داوری ایران بود
نیما صادقی گفت: متأسفانه در فدراسیون های قبل کسب کرسی در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی مغفول مانده بود.

نیما صادقی داور درجه S1 کشورمان که به تازگی از سوی اتحادیه جهانی بعنوان کمک مدرس داوران انتخاب شده است در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در سال های گذشته و فدراسیون های قبل شاهد این بودیم که در بخش های مختلف اتحادیه جهانی کشتی نمایندگانی از کشورمان معرفی می شدند اما، به نظر من مهمترین بخشی که از آن غفلت شده بود بخش داوری بود، چراکه داوران بیشترین اثرگذاری را در مسابقات دارند و قطعا تمامی علاقمندان به کشتی نیز این حرف مرا تصدیق می کنند.

این داور مازندرانی کشتی ایران تصریح کرد: کسب کرسی کمک مدرسی توسط بنده در واقع افتخاری برای تمامی جامعه داوری ایران بود و بسیاری از دوستان هستند که مستحق این جایگاه باشند.

وی ادامه داد: البته کمیسیون داوران اتحادیه جهانی نیز بسیار در انتخاب کمک مدرس و مدرسین حساس است و مسائلی همچون تسلط کامل بر زبان انگلیسی، شرکت در کلینیک های مختلف و قضاوت های بدون نقص و سایر تعاملات در اینگونه انتخابات بسیار تأثیرگذار است.

صادقی اظهار داشت: فدراسیون کشتی و شخص آقای دبیر وقتی در رقابت های جهانی 2019 قزاقستان حضور پیدا کردند، به خوبی این کمبود را در جامعه ی داوری ایران احساس کردند و از همان زمان تلاش ها برای اینکه ما بتوانیم در داوری جهان جایگاهی داشته باشیم شروع شد و خوشحالم که حاصل کار فدراسیون پس از دو سال به ثمر نشست.

وی افزود: اگر ما صاحب قدرت و نفوذ در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی شویم، قطعا نمایندگان بیشتری از داوری ایران در المپیک ها، رقابت های جهانی و بازی های آسیایی حضور خواهند داشت و اینطور نخواهد بود که برخی کشورها که سطح کشتی آن ها نسبت به کشتی ایران در جهان پایین تر است 3 نماینده در المپیک حاضر باشد و از ایران تنها یک نماینده داشته باشیم.

این داور درجه المپیکی کشورمان اظهار داشت: از سوی دیگر وقتی داوران ببینند که نمایندگان داوری ایران بعنوان کمک مدرس یا مدرس در اتحادیه حضور دارند، قطعا ملاحظات لازم را در قضاوت های خود برای نمایندگان کشورمان انجام خواهند داد.

صادقی در مورد انتخاب محمد مصلایی بعنوان کمک مدرس گفت: بسیار خوشحالم که محمد مصلایی نیز بعنوان کمک مدرس انتخاب شد، شاید در فضای مجازی و یا برخی از محفل ها صحبت از اختلاف میان من و مصلایی باشد اما همه بدانند که ما رفاقت دیرینه داریم و رابطه ی بسیار خوبی بین ما برقرار است و هر کمکی که نیاز باشد برای کشتی ایران انجام خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا هدف بعدی داوری کشتی ایران کسب جایگاه مدرسی در اتحادیه جهانی کشتی است که مطمئنا با حمایت های ویژه فدراسیون کشتی، دسترسی به این جایگاه دور از انتظار نخواهد بود.


برچسب ها :