رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد:

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ 10:10
در لیگ کشتی بعنوان پرافتخارترین رشته ورزشی حضور داریم
انتظار دارم در فینال داوری عادلانه باشد

با توجه به حضور چهار تیم راه یافته به مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد، روابط عمومی فدراسیون کشتی اقدام به انجام مصاحبه از مدیرعاملان تیم های راه یافته به این مرحله نموده تا جویای نظرات آن ها در مورد چند و چون برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد سال 1400 جام یادگار امام (ره) شود.
امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی که تیم های آزاد و فرنگی این دانشگاه به مرحله نهایی لیگ برتر باشگاه های کشور سال 1400 جام یادگار امام (ره) راه یافته اند در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، اظهار داشت: تغییر زمان لیگ از نظر ما بسیار خوب است و مشکلی ندارد و هرچه به صلاح کشتی باشد قابل احترام است.
وی ادامه داد: با توجه به به سنگینی مسابقاتی مثل المپیک و جهانی نروژ که پشت سر هم و بدون استراحت برای کشتی گیران برگزار شد، بالاخره باید زمانی برای ریکاوری آنها باشد. اگر قرار بود که فینال لیگ نیز این هفته برگزار شو صد در صد به مشکل می خوردیم.
لشگری تصریح کرد: میزبانی تهران و تجربه برگزاری مسابقات در این شهر بیشتر از همه جا است و با توجه به اینکه تیم ما قرار است از مازندران به تهران بیاید برای ما بسیار راحت تر و بدون دغدغه است چون تهران نشان داده که بهترین میزبانی ها را داشته است.
وی افزود: تاکنون لیگ خیلی خوب برگزار شده، ولی در برخی مواقع که میزبانی به تیم هایی داده شده که امکانات خوب و مسیر خوب برای رسیدن به شهرشان را نداشته اند، برای دیگر تیم ها دردسر ساز شده است. مثلا میزبانی که در خراسان جنوبی بود با توجه به اینکه هفته ای یک پرواز به سمت بیرجند وجود دارد،  باعث شد که ما برای یک مسابقه نزدیک به 15 ساعت در مسیر رفت و آمد باشیم که موجب خستگی بیش از حد کشتی گیرانمان شده بود.
لشگری در ادامه گفت: به نظر من در مرحله مقدماتی (رفت و برگشت) و با توجه به اینکه تیم های دیگر بیشتر علاقمند بودند که استان هایی مانند تهران و مازندران میزبان شوند، می توانستیم بهتر در این زمینه عمل کنیم که امیدوارم سازمان لیگ در رقابت های آینده این مورد را مدنظر قرار دهد.
رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مسابقات فینال لیگ گفت: در این مورد دو موضوع وجود دارد، موضوع اول اینکه امیدوارم هم هئیت ژوری و هم داوران مثل سال های قبل عدالت محور بوده و بهترین قضاوت ها را داشته باشند و موضوع دوم اینکه بتوانیم در فینال از وجود تماشاگران بهره ببریم چون قطعا با حضور آن ها مسابقات شور و هیجان خاصی به خود خواهد گرفت.
لشگری در خصوص اینکه آیا دانشگاه آزاد اسلامی سال آینده هم در لیگ کشتی تیم داری خواهد کرد یا خیر؟، گفت: تمام تلاش مجموعه ما بر این است که در لیگ فدراسیون هایی که المپیکی و یا در بازی های آسیایی حضور دارند تیم داری کند. البته کشتی بعنوان پرافتخارترین تیم در این مسابقات محسوب می شود و فدراسیون آن یکی از فدراسیون های مهم و خوب است که ورزشکاران آن همیشه مدال آور بوده اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: لیگ کمک خوبی به کشتی گیران می کند تا بتوانند خود را به تیم ملی نزدیک کنند و خوشحالیم که دانشگاه آزاد نقشی در افتخارآفرینی تیم های ملی کشتی ایفا کند. قطعا در سال آینده روی این زمینه سرمایه گذاری ویژه ای خواهیم کرد. البته باید بازهم در فروردین ماه هر سال جلسه ای برگزار کنیم تا بدانیم که در کدام یک از لیگ ها شرکت خواهیم کرد.


برچسب ها :