در دیدار شهردار کرج با رئیس فدراسیون کشتی مطرح شد: (همراه با گزارش تصویری)

سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ 13:17
سعیدی: قطعا با هیئت کشتی استان همکاری می کنیم
دبیر: کارگروهی برای حل مشکلات کشتی کرج تشکیل شود
مصطفی سعیدی شهردار کرج، مجتبی حاج قاسمی عضو شورای شهر کرج و کامران روستایی رئیس کمیته اقتصادی هیئت کشتی استان البرز صبح امروز مهمان علیرضا دبیر رئیس و حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی بودند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در ابتدای این دیدار شهردار کرج بازدیدی از کمپ تیم های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی، خانه های کشتی شهید ابراهیم هادی، شهید مصطفی صدرزاده و فدراسیون کشتی داشت.
در ادامه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: وقتی به فدراسیون کشتی وارد شدم، مشکلات اقتصادی گریبان کشتی کشور را گرفته بود و کار بسیار سختی را پیش رو داشتیم اما خدا را شکر روز به روز اوضاع بهتر شد و مکانی که از نظر اسکان و امکانات بسیار وضعیت بدی داشت، به یک محل بسیار مجهز و با امکانات تبدیل شد که تمامی این ها لطف خدا بود.
وی ادامه داد: کمپ تیم های ملی که در اختیار ما است را هیچ یک از رشته های ورزشی دنیا ندارند مگر ورزش های حرفه ای مانند باشگاه های مطرح جهان، در دو خانه کشتی ما به 210 تخت مجهز شده اند و ما می توانیم میزبان اردوهای تیم های ملی کشتی در رده های سنی مختلف باشیم.
دبیر تصریح کرد: از وقتی که پیکر شهید گمنام در خانه کشتی آمد، اوضاع فرق کرد، خوشبختانه بدهی های فدراسیون را پرداخت کرده ایم و تاکنون بیش از 110 میلیارد تومان نیز برای تجهیز فضاهای کشتی هزینه کرده ایم، تمامی بدهی های فدراسیون تسویه شده، سه خانه کشتی ما نیز برای چندین سال به صورت رایگان در اختیارمان قرار گرفته است و وضع مالی فدراسیون نیز مناسب است.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: چند روز گذشته دیداری با آقای زاکانی شهردار تهران داشتم و گفتم وضع کشتی تهران خراب است و باید شهرداری پای کار بیاید و ایشان نیز قول همکاری دادند، از شهردار کرج هم می خواهم که پای کار بیاید چراکه شهرداری ها امکانات خوبی دارند و می توانند کمک های خوبی به کشتی داشته باشند.
وی ادامه داد: کشتی کرج نیز بسیار افت کرده است، پیش از این که کرج جزء توابع تهران بود کشتی گیران بسیار خوبی داشت. اما الان اکثر باشگاه های کشتی یا به باشگاه بدنسازی و یا بیلیارد تبدیل شده است.
دبیر گفت: شهردار قبلی کرج نیز قول های همکاری به ما داده بود اما عملی نکرد و امیدوارم که شما به کمک هیئت کشتی استان بیایید و امکانات خود را در اختیار آن ها قرار دهید.
وی اظهار داشت: کرج میزبان قومیت های مختلف از کل کشور است و استعدادهای خوبی نیز دارد و اگر بتوانید در محله های مختلف باشگاه های کشتی را فعال کنید و کشتی نونهالان را در قالب ورزش همگانی به حساب بیاورید تا 4 سال دیگر از همین باشگاه ها قهرمانان زیادی بیرون خواهند آمد. ضمن اینکه با این کار آسیب های اجتماعی نیز کم می شود و شما در این موضوع نیز سرفصل بودجه دارید.
رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری کرج نسبت به ایجاد یک کارگروه برای حل مشکلات کشتی اقدام کند و این کارگروه طی یک هفته مشکلات کشتی هیئت را بررسی و پس از آن پیگیری های لازم برای رفع آن انجام شود.
حمید یاری رئیس هیئت کشتی استان البرز نیز در این جلسه گفت: از تلاش های فدراسیون در این دوساله قدردانی می کنم چراکه در حالی که با کرونا درگیر بودیم اردوهای تیم های ملی برگزار شد و از لحاظ سخت افزاری نیز امکانات خوب و بی نظیری فراهم شده است.
وی ادامه داد: کشتی کرج عقب افتاده است و امیدوارم که با کمک شهرداری بتوانیم این عقب افتادگی را جبران کنیم چراکه به خاطر کرونا نزدیک به دو سال است که فعالیت ها و تمرینات در باشگاه ها به حداقل رسیده است.
یاری تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد فنی فدراسیون نیز در این دو سال خوب بود و نتایج المپیک و نروژ نشانگر این موضوع است و به منظر من آقای دبیر برای کشتی سنگ تمام گذاشته است.
در ادامه مصطفی سعیدی شهردار کرج با قدردانی از فدراسیون کشتی برای فراهم ساختن کمپ تیم های کشتی و امکاناتی که بوجود آمده تصریح کرد: همیشه گفته ام، کاری که قهرمانان ورزشی انجام می دهند به ویژه کشتی گیران که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف بالا می برند خیلی ارزش دارد و تمامی قهرمانان کشتی باعث افتخار ما هستید و کاری که کشتی گیران در نروژ کردند باعث شد تا شور و نشاط در خانواده ها بیاید و حتی در اداره خود ما هم صحبت از کشتی حسن یزدانی و پیروزی های کشتی بود.
سعیدی تصریح کرد: از امکاناتی که فراهم شده و کار و تلاشی که صورت گرفته واقعا لذت بردم، فدراسیون کشتی هم در زمینه فنی، هم در زمینه عمرانی، هم در زمینه فرهنگی و هم در زمینه اجتماعی کار کرده است که این جای تقدیر و تشکر دارد.
وی گفت: به نظر من ورزش باید اولویت اول باشد چراکه هزینه در ورزش سرمایه گذاری است و ورزش باعث جلوگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی و شور و نشاط است که این به نفع شهر و شهروندان است.
سعیدی اظهار داشت: کشتی ورزش اصیل ما ایرانی ها است، ورزشی که هم در آن مذهب است، هم سنت است و هم منش پهلوانی و قهرمانی، ما نیز به هیئت کشتی استان کمک می کنیم چراکه پیش از این کشتی کرج قهرمانان بزرگ المپیک و جهان داشته و باید دوباره کشتی در این شهر احیاء شود.
وی ادامه داد: ایده ی اینکه کشتی را در قالب ورزش همگانی ببنیم خوب است و می شود از این را به کشتی کمک کرد.
سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به خواست آقای دبیر، کارگروهی برای حل مشکل کشتی کرج در شهرداری تشکیل می شود و همکاری نزدیکی با هیئت کشتی استان البرز خواهیم داشت.
در جریان این مراسم توسط شهردار کرج، از سجاد غلامی کشتی گیر کرجی وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 سال که فردا راهی رقابت های جهانی صربستان می شود،  تقدیر بعمل آمد و یاری رئیس هیئت کشتی استان نیز قول داد در صورت کسب مدال توسط این کشتی گیر، هدیه نقدی به وی اهداء شود.
همچنین حکم مجتبی حاج قاسمی عضو شورای شهر کرج، بعنوان عضو هیئت رئیسه هیئت کشتی استان البرز توسط رئیس فدراسیون کشتی به وی اهداء شد.


گالری تصاویر

برچسب ها :