در دیدار رئیس فدارسیون با شهردار مشهد مطرح شد:

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ 17:42
دکتر کلایی: حامی کشتی مشهد خواهیم بود
دبیر: کشتی مشهد باید به روزهای اوج خود بازگردد
رئیس فدراسیون کشتی در ادامه حضور خود در استان خراسان رضوی، بعد از ظهر امروز با دکتر محمدرضا کلایی شهردار مشهد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این دیدار که با حضور دکتر مسعود ریاضی رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی و عضو شورای شهر مشهد برگزار شد، دبیر خطاب به شهردار مشهد گفت: ورزش یکی از عوامل مهم سلامتی جسم و روح است و یکی از وظایف شهرداری ها نیز ادای مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه است.

وی ادامه داد: در میان رشته های ورزشی، کشتی بعنوان پرافتخارترین ورزش ایران در عرصه های بین المللی شناخته می شود، ضمن اینکه این رشته در خون ایرانیان جا دارد و جزئی از فرهنگ و هویت آن ها محسوب می شود.

دبیر تصریح کرد: متأسفانه در سال های اخیر آنطور که باید به این رشته توجه نشده و ما شاهد این بودیم که جمعیت آماری کشتی در کشور به شدت نزول پیدا کرده و اگر چاره ای برای حل این مشکل نیاندیشیم، شاید در سال های نه چندان دور فقط نامی از کشتی بماند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه مشهد مقدس بعنوان یکی از کلان شهرهای کشورمان محسوب می شود و شهرداری نیز یکی از نهادهای بزرگ و درآمدزا در این شهر است، تصریح کرد: شهرداری مشهد می تواند حمایت های ورزشی خود را بیشتر به کشتی معطوف کند تا این رشته بار دیگر در این شهر جان بگیرد.

وی ادامه داد: در سال های نه چندان دور کشتی گیران خراسانی و مشهدی، حرف های زیادی برای گفتن داشتند و شاهد افتخارآفرینی آن ها در میادین المپیک و جهانی بوده ایم.

دبیر تصریح کرد: شهرداری می تواند با در اختیار قرار دادن امکانات خود به هیأت کشتی استان، کمک حال کشتی مشهد باشد، ضمن اینکه، مشهد بعنوان یک شهر مذهبی و فرهنگی می تواند میزبانی رقابت های بین المللی را برعهده بگیرد و قطعا شهرداری در این موارد می تواند کمک های بسزایی به کشتی انجام دهد.

وی افزود: جای تیمی از استان خراسان رضوی در لیگ کشتی امسال خالی بود و امیدوارم که سال آینده با حمایت شورای شهر و شهرداری مشهد، شاهد حضور یک تیم از این شهر در لیگ برتر کشتی آزاد باشیم.

دکتر کلایی شهردار مشهد نیز در این دیدار گفت: شهر مشهد و خراسان بزرگ جایگاه پهلوانان و قهرمانان بزرگ کشتی ایران است و امیدوارم که با حمایت اعضای شورای شهر بتوانیم در خدمت کشتی مشهد باشیم.

وی ادامه داد: هیأت کشتی برنامه و درخواست های خود را به ما ارائه دهد و ما آن را در شورای شهر مطرح می کنیم و پس از تصویب، کار را عملیاتی می کنیم.


گالری تصاویر

برچسب ها :