نشست هم اندیشی رئیس فدراسیون کشتی با جامعه کشتی استان البرز برگزار شد

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ 19:48
دبیر: برنامه های خوبی برای مربیان و داوران داریم
آموزش صحیح در سنین پایه اهمیت بسیار زیادی دارد
رئیس فدراسیون کشتی در ادامه حضورش در استان البرز، بعداز ظهر امروز در نشست هم اندیشی با حضور پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان داوران و اعضای هیأت  کشتی استان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این جلسه که با حضور جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان و یاری رئیس هیأت کشتی استان البرز برگزار شد، علیرضا دبیر با اشاره به جایگاه ویژه مربیان در کشتی کشور و نقش سازندگی آن ها تصریح کرد: مربیگری کشتی یک شغل نیست، بلکه عشق است و اگر کسی عاشق کارش باشد حتما موفق می شود.

وی ادامه داد: برنامه های خوبی را در انستیتو کشتی برای مربیان کشتی کشور در دست اقدام داریم که بعد از رفع شدن ویروس کرونا، به سرعت آن را آغاز خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد برنامه های مدنظر فدراسیون کشتی اظهار داشت: ابتدا باید اطلاعات کاملی از مربیان کل کشور بدست آوریم و ببینیم که کجای کار قرار داریم و سپس با اطلاعاتی که بدست می آوریم مربیان را دسته بندی کنیم.

وی افزود: مربیان رده های سنی باید متفاوت باشند و اگر یک مربی در رده ی سنی پایه کار می کند باید کارش با رده ی سنی بزرگسالان مجزا باشد، حتی نحوه آموزش مربیان در سنین پایه نیز باید یکسان سازی شود، تا با یک کار اصولی و دقیق نسبت به پرورش استعدادها اقدام کنیم.

دبیر برگزاری کارگاه های آموزشی را برای مربیان کشتی الزامی دانست و گفت: برنامه هایی را برای آموزش مربیان در نظر داریم که منتظر این هستیم که شیوع ویروس کرونا کمتر شود تا بتوانیم با فرستادن مدرسان خود به استان ها، این کلاس ها برگزار کنیم.

وی در مورد اهمیت آموزش کشتی در سنین پایه گفت: فرآیند شکل گیری یک کشتی گیر در سنین پایه اتفاق می افتد و اگر ما نتوانیم به درستی خردسالان و نونهالان را آموزش دهیم، قطعا آن ها در آینده به مشکل بر خواهند خورد.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: در سنین پایه آموزش فنون و همچنین حفظ سلامتی روحی و جسمانی کشتی گیر در اولویت است و نباید به کشتی گیران را با وزن کم کردن ها و برگزاری مسابقات بی مورد صدمه بزنیم.

دبیر همچنین با تأکید بر مهم بودن پیگیری کشتی در شهرستان ها اظهار داشت: شما بازوان فدراسیون در سراسر کشور هستید و هرچقدر که شما تلاش کنید نتایج آن در تیم های ملی دیده خواهد شد و من از زحمات شما قدردانی می کنم. یک نکته مهم که باید بگویم این است که شما اکثرا درآمد و بیمه از این کار ندارید اما به خاطر اینکه برای جوانان مردم وقت گذاشتید و آن ها را تربیت کرده اید، خدا بچه های آن ها را تربیت کرده است و اکثر مربیان کشتی فرزندان بسیار سالم و اثرگذار در جامعه دارند.

وی در مورد داوری نیز گفت: همانند مربیگری برنامه هایی نیز برای داوران درنظر داریم که آن هم پس از کرونا اجرایی خواهد شد و این برنامه از جمله برگزاری کلاس های آموزشی و بازآموزی است.

رئیس فدراسیون کشتی خطاب به رؤسای هیأت های کشتی شهرستان های استان نیز تصریح کرد: نباید منتظر بمانید تا بودجه ای از اداره ورزش و جوانان برای کار کردن در اختیارتان قرار بگیرد، باید خودتان آورده داشته باشید و این امر با برگزاری جلسات با نهادها و سازمان های مختلف شدنی است و باید از امکانات آن ها برای کشتی استفاده نمایید.

در ادامه این جلسه نفرات حاضر دغدغه ها و مشکلات خود را با رئیس فدراسیون در جریان گذاشتند و پیشنهاداتی نیز در امر پیشرفت کشتی استان دادند.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز