دیدار رئیس فدراسیون با نماینده ولی فقیه در گلستان

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ 17:52
گفت و گو در زمینه حمایت از ورزش ملی کشور
آیت اله نورمفیدی: کشتی ورزش ما ایرانی ها است
علیرضا دبیر در ادامه سفر استانی خود به گلستان، با آیت اله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رئیس فدراسیون کشتی در این دیدار با اشاره به اهمیت نمایندگان ولی فقی در استان و نفوذ آن ها در بین مسئولین خواستار حمایت امام جمعه گرگان از ورزش ملی کشور و همچنین کشتی در استان گلستان شد.

دبیر تصریح کرد: کشتی ورزشی است که از خارج نیامده و جزئی از فرهنگ، سنت و مذهب ما ایرانی ها محسوب می شود و باید در حفظ آن کوشا باشیم و اگر الان کاری نکنیم شاید در چند سال دیگر هیچ کاری از دستمان برای بازگشت کشتی به دوران اوجش برنیاید.

وی ادامه داد: برای اینکار نیازمند حمایت همه ی مسئولین کشور هستیم و باید در امر استعدادیابی و همچنین افزایش جمعیت کشتی گیران حرکت کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: پرچم مقدس کشورمان و طنین زیبای سرود ملی مان همیشه با افتخارآفرینی کشتی گیران غیرتمند ایرانی در میادین مهم جهانی و المپیک به اهتزاز درآمده و شنیده شده و قهرمانان ما همیشه باعث غرور و عزت ایرانیان در جهان بوده اند.

امام جمعه گرگان نیز با تمجید از بازدیدهای استانی رئیس فدراسیون کشتی به منظور حفظ ورزش ملی کشور، گفت: شما می توانید موثر باشید و باید در استان ها نیز با افراد موثر ارتباط برقرار کنید و آن ها تشویق کنید که کارها را پیگیری کنند.

آیت اله نورمفیدی تصریح کرد: کشتی ورزش ملی ما است ورزش های دیگر وارداتی هستند اما کشتی مربوط به این کشور و به این مردم  است و نام آوران برجسته ای هم داشته، نام آورانی که هم از نظر ورزش نام آور هستند و هم از جنبه های اخلاقی و معنوی و موضوع معنویات و منش و اخلاق جوانمردی بسیار در این رشته مهم است و باید در نسل جوان ما مدنظر باشد.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: باید تأسف خورد که کشتی ورزش ملی کشورمان است اما توجه لازم به آن صورت نمی گیرد، البته این موضوع نیاز به زمان دارد و امیدوارم که در آینده نگاه مسئولین به این رشته متفاوت شود تا شاهد حفظ و ارتقاء این رشته ی ملی برای کشورمان باشیم.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون