حضور رئیس فدراسیون کشتی در استان زنجان (همراه با گزارش تصویری)

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ 23:15
دبیر: هدف از سفر به استان ها بررسی دلایل اُفت کیفیت و کمیت کشتی است
مشکل اصلی کشتی ما آموزش مربیان است
رئیس فدراسیون خادم افتخاری حسینیه اعظم زنجان شد
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی برای بازدیدی 2 روزه از وضعیت کشتی زنجان بعداز ظهر امروز در استان زنجان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رئیس فدراسیون کشتی که پیش از این در استان های البرز، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و مازندران حضور یافته بود، برای بررسی وضعیت کشتی استان زنجان و دیدار با مسئولان سیاسی، ورزشی، پیشکسوتان، مربیان، قهرمانان و اعضای هیأت کشتی استان بعد از ظهر امروز در شهر زنجان حضور یافت.

دبیر در ابتدای ورودش در زنجان در نشست مشترکی با مربیان و اعضای هیأت رئیسه هیأت کشتی این استان حضور یافت.

در این نشست عباس محمدی رئیس هیأت کشتی زنجان گفت: استان زنجان ۷۱ مربی فعال کشتی دارد، که ۶۲ مربی درجه ملی، ۷ مربی ستاره‌دار ملی و ۲ مربی نیز ممتاز هستند.

وی با بیان اینکه کشتی استان زنجان، نیاز به کلاس‌های بازآموزی و دانش‌افزایی دارد افزود: متاسفانه در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم فعالیت آنچنانی داشته باشیم اما برخی مربیان در فضای باز با ورزشکاران، تمرین می‌کردند.

محمدی همچنین با قدردانی از فدراسیون کشتی به دلیل انتصاب محمد نادری به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی ساحلی کشور، خاطرنشان کرد: نادری از ورزشکاران شایسته استان زنجان است و این انتصاب، نشان از نگاه ویژه رئیس فدراسیون به ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها دارد.

در ادامه رئیس فدراسیون کشتی با بیان این موضوع که هدف از سفر به استان‌ها بررسی دلایل اُفت کیفیت و کمیت کشتی است، خاطرنشان کرد: مشکلی که کشتی کشور با آن موجه شده، اُفت کمیت و کیفیت کشتی‌گیران است. از طرفی نیز با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌ایم که از این فرصت، استفاده کرده و برای بررسی دلایل افت ورزش کشتی کشور به تمام استان‌ها سفر می‌کنم.

وی افزود: در این سفرها بررسی کلی از آخرین وضعیت کشتی استان‌ها می‌کنیم تا ببینیم چه کمکی از سوی فدراسیون و همچنین از سوی مسئولین استانی برای توسعه ورزش کشتی می‌توان انجام داد.

وی در خصوص عدم حمایت مالی از تیم‌های کشتی استانی علی‌رغم وجود ظرفیت‌ها و تیم‌های خوب، خاطرنشان کرد: این موضوع، یک رابطه 2 طرفه است یعنی هیات کشتی به دنبال اسپانسر قوی است و از طرفی هم خودش باید قوی باشد زیرا اگر قوی باشد می‌تواند اسپانسر قوی بگیرد و در واقع، هیات کشتی و اسپانسر مالی، لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

دبیر ابراز کرد: امیدواریم کشتی استان زنجان به اندازه‌ای قوی شود که برای کمک کردن به دنبال آن بیایند هرچند شروع این کار، سخت است اما باید استارت را زد زیرا واقعیت این است که با اعتبارات دولتی و ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌ها نمی‌توان امور کشتی را پیگیری کرد.
رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه زنجان، یک استان صنعتی است، گفت: امیدواریم در هیات کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان با تعامل و تفاهم خود بتوانند اسپانسرهایی را جذب کنند.

وی با بیان اینکه در بررسی علل افول کشتی کشور به بیش از 10 دلیل مهم رسیدیم، اظهار داشت: یکی از این دلایل، بودجه ناکافی است زیرا اعتبارات در زیرساخت‌ها، جوایز قهرمانان، حقوق مربیان و تبلیغ برای ورزش کشتی بسیار اثرگذار است.

دبیر در خصوص تعطیلی باشگاه‌های ورزشی با بیان اینکه جان و سلامتی انسان‌ها برای تمام مردم و مسئولان مهم است، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نگران تیم‌های ملی هستیم اما بیشتر از آن نگران 3 سال آینده کشتی هستیم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای مثال؛ الان مسابقات انتخابی و لیگ برتر کشتی از تلویزیون پخش می‌شود اما بچه 8 یا 10 ساله‌ای که کشتی را از تلویزیون می‌بیند و دوست دارد به باشگاه برود، این امکان برایش فراهم نیست.

دبیر با بیان اینکه با این وضع تا 2 الی 3 سال بعد، کشتی ما خالی خواهد بود، اظهار داشت: این یک خطر جدی است و نتایج و عواقب تعطیلی امروز باشگاه‌ها خودش را در 2 یا 3 سال آینده نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمام آن‌هایی که وارد ورزش کشتی شده‌اند، هر کدام یک انگیزه‌ای داشته‌اند، خاطرنشان کرد: اما الان باشگاهی وجود ندارد که علاقه‌مندان در آن حضور یابند ضمن اینکه انجام تست روزانه کرونا برای شرکت در باشگاه نیز امکان ندارد همچنین ورزشکار بعد از تمرین، وارد جامعه شده و در معرض خطر است.

رئیس فدراسیون کشتی با تأکید بر این موضوع که مشکل اصلی کشتی ایران، آموزش مربیان است، تصریح کرد: ما حتی در آموزش مربیان تیم‌های مشکل داریم. باید از انحصار، خودداری کرده و تمام ظرفیت‌ها را باهم دیده و با یکدیگر متحد باشیم.

وی ادامه داد: هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند که در ورزش کشتی، کامل است زیرا هر فردی در یک جایی لنگ می‌زند پس باید از ظرفیت‌ها برای آموزش و تقویت یکدیگر بهره‌مند شویم. همانطور که دانش‌آموز با پایان یافتن یک مقطع تحصیلی به مقطع بالاتر می‌رود در کشتی نیز باید اجازه دهیم شاگردان به درجه‌های بالاتر بروند و این تصمیمی است که در انستیتو فدراسیون گرفته شده است.

دبیر خاطرنشان کرد: هر کس اصول را در ورزش کشتی آموزش ببیند تبدیل به قهرمانانی مثل حمید سوریان، رسول خادم و عبداله موحد می‌شود زیرا پایه را خوب یاد گرفته که توانسته مدال‌های فراوانی کسب کند.

وی با بیان اینکه مربی باید فن را مرحله ‌به‌ مرحله آموزش دهد، افزود: ورزشکار بعد از مدتی نمی‌تواند فن یاد بگیرد بلکه حرکت را آموزش می‌بیند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: باید قبول کنیم که کشتی ایران از نظر کمیت و کیفیت، کاهش یافته و اُفت کرده است زیرا در یک بازه زمانی، 8 کشتی‌گیر مطرح در یک وزن داشتیم اما امروز به یکی- دو مورد می‌رسد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد کشتی در استان زنجان اظهار داشت: محمد نادری، یکی از این ظرفیت‌ها است که به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی ساحلی منصوب شده و همین مربی می‌تواند مرکز توسعه کشتی در استان زنجان شود.

دبیر با اشاره به اهمیت حضور تیم‌های استانی در مسابقات لیگ برتر کشتی خاطرنشان کرد: شکست یک تیم در مسابقات لیگ، مهم نیست بلکه مهم، برگزاری لیگ و حضور ورزشکاران است زیرا حضور سبب ایجاد انگیزه و تقویت تیم می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت کشتی باید مربیان فعال شوند، افزود: در کنار فعال بودن، مسائل اخلاقی نیز مهم است هر چند شرایط کرونایی، اجازه آموزش حضوری را نمی‌دهد اما می‌توان از ظرفیت فضای مجازی برای این کار استفاده کرد.

رئیس فدراسیون کشتی، خادم افتخاری حسینیه اعظم زنجان شد.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی با حضور در حسینیه اعظم زنجان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این حسینیه، نشان خادم افتخاری حسینیه را نیز دریافت کرد.

رئیس فدراسیون کشتی در این بازدید گفت: حضور چند صد هزار نفری عزاداران در یوم‌العباس با عنایت خداوند و لطف ائمه اطهار(ع) و در مرحله بعد، همت مردم است.

وی افزود: همان جریانی که این جمعیت را به خیابان‌های زنجان می‌کشاند، کشتی استان زنجان را هم می‌تواند سامان دهد.

دبیر خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های حسینیه اعظم زنجان می‌توان برای تقویت کشتی استان زنجان نیز استفاده کرد.

وی افزود: به این منظور باید برنامه‌ریزی لازم از سوی مسئولان حسینیه و هیات کشتی استان صورت پذیرد زیرا زنجان، استعدادهای زیادی در رشته ورزشی کشتی دارد.

رئیس هیات‌امنای حسینیه اعظم زنجان نیز با اشاره به حماسه یوم‌العباس زنجانی‌ها گفت: ۴ هزار خادم افتخاری، این دسته حمسی را در هشتم محرم، هدایت می‌کنند.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه دسته حسینیه اعظم در حدود ساعت ۲ بعدازظهر آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: در این روز، مردم مومن و انقلابی از زنجان و سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور در این دسته عظیم حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به وجود هیات‌های مختلف حسینی در زنجان تصریح کرد: در روز هشتم‌محرم، تمام هیات‌ها در زیر یک پرچم مشترک به نام موکب عزاداران حسینیه اعظم زنجان حضور پیدا می‌کنند.

رئیس هیات‌امنای حسینیه اعظم زنجان در خصوص قدمت این حسینیه گفت: اسناد دقیقی در دست نیست اما قریب یک قرن، قدمت دارد.

وی اظهار داشت: بنای اولیه مسجد با کمک مردم و نذورات در ۲۰۰ مترمربع بنا شده که امروز وسعت حسینیه اعظم زنجان بدون هیچ گونه کمک مردمی و فقط از محل نذورات مردمی در منطقه‌ای به مساحت ۲ هکتار و با ۲۰ هزار مترمربع بنا قرار گرفته است.

فیروزفر خاطرنشان کرد: تنها کتابخانه امام حسین شناسی کشور در حسینیه اعظم زنجان مستقر است.



گالری تصاویر

برچسب ها :