در ادامه سفر رئیس فدراسیون به استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ 08:59
حضور در شهرستان خاش
برگزاری جلسه ی هم اندیشی با پیشکسوتان و کشتی گیران
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در ادامه حضور خود در استان سیستان و بلوچستان در شهرهای خاش و زاهدان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، ، رئیس فدراسیون کشتی در جلسه شورای ورزش شهرستان خاش اظهار داشت: عدم معرفی و شناخت کافی از استعداد های ورزشی‌ سیستان و بلوچستان عامل دوری پیشرفت ورزش در این استان شده است.

وی با بیان اینکه شرایط برای برگزاری کلاس های آموزشی در تمامی شهرستان های استان وجود ندارد، تصریح کرد: دوره های آموزشی مختص مربیان، داوران و ورزشکاران به محوریت شهر خاش در حوزه جنوب استان برگزار می‌شود تا سایر شهرستان های جنوب استان نیز بهره‌مند شوند. همچنین برنامه ریزی این دوره‌های آموزشی بگونه ای است که برای شمال استان شهر زابل محور خواهد بود.

دبیر تاکید کرد: مشکلات ورزش کشتی استان سیستان و بلوچستان قطعا از طریق فدراسیون کشتی پیگیری و مرتفع خواهند شد.

اسماعیل حسین زهی عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سالن کشتی خاش در شأن و منزلت کشتی‌گیران با استعداد و توانمند این شهرستان نیست.

وی افزود: برنامه ریزی برای تخصیص حداکثری بودجه های ورزشی و جذب سرمایه گذار برای رشته های ورزشی خصوصا در رشته کشتی می‌تواند بخش عمده مشکلات را برطرف کند.

دبیر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده از امکانات و فضاهای ورزشی ارتش و سپاه و همچنین مشارکت در افزایش امکان ورزشی سبب افزایش روحیه‌ افتخار آفرینی و تأمین زیرساخت های لازم ورزشی خواهد شد.

نماینده مردم خاش،میرجاوه و تفتان در مجلس یازدهم اذعان داشت: بیشترین کشتی‌گیران استان در شهرستان خاش مشغول به فعالیت ورزشی هستند و کثرت استعداد ها سبب شده تا خاش از گذشته تا کنون قطب کشتی در استان سیستان و بلوچستان باشد.

در ادامه ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان نیز خاش را قطب کشتی جنوب بلوچستان عنوان کرد و افزود: آموزش مهم ترین دغدغه و مشکل ورزشکاران رشته کشتی در سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: نبود سرمایه گذار و حامی ورزشی‌ مشکلات عدیده ای در تأمین نیازهای ورزشکاران ایجاد کرده که ضرورت دارد نقش حامیان پررنگ تر شود.

صاحب گل صالحی  فرماندار خاش گفت: کمبود سالن ، عدم برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب و استاندارد برای ورزشکاران، نبود امکانات ورزشی مناسب در شهر و روستا،تخصیص کاور و لباس ورزشی و تخصیص خودرو برای جابجایی کشتی‌گیران را از جمله مشکلات ورزشکاران عنوان کرد .

همایش تجلیل از نفرات برتر  شهرستان خاش در کنکور سراسری با حضور رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، در نشست هم اندیشی هیات کشتی استان سیستان و بلوچستان که با حضور پیشکسوتان، کشتی گیران، داوران و اعضای هیأت کشتی این استان در شهر زاهدان برگزار شد، شرکت کرد.

وی در این نشست گفت: تمام تلاش خود را در جهت رشد و پیشرفت کشتی  در استان سیستان و بلوچستان انجام خواهد داد.



گالری تصاویر

برچسب ها :