صالحی امیری:

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ 13:07
تختی هویت خود را از امام حسین (ع) گرفت
باید قدردان خون شهداء باشیم
سیدرضا صالحی امیری گفت: مرحوم تختی را از این جهت ستایش می کنیم که ایشان هویت خود را از اباعبداله (ع) گرفتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک صبح امروز در مراسم رونمایی از مقبره شهید گمنام و روز ملی کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی که در محل فدراسیون کشتی برگزار شد، گفت: مردم به قهرمانان و پهلوانان عشق می ورزند، چون آن ها عاشق ابا عبداله (ع) هستند و در مسیر اهل بیت (ع) حرکت می کنند.

وی ادامه داد: ما به کسانی پهلوان می گوییم و کسانی ملقب به این مرام هستند که مرام امام حسین (ع) و مولای خود حضرت امیر المومنین (ع) را همیشه در همه مکان ها و زمان ها با خود به همراه دارند و ما حق نداریم به هرکسی این مفهوم، این درجه و این نشان مقدس را اهداء کنیم و فقط کسانی می توانند در این جغرافیا نام پهلوان را انتخاب کنند که در مسیر  اهل بیت (ع) باشند و از این جهت ما پهلوانان را تقدیس می کنیم که پیرو مسیر ابا عبداله (ع) هستند که فداکاری، همدلی، همنوایی و همدردی را با مردم انتخاب کردند و اسوه اخلاق و معرفت هستند. پهلوان کسی است که زیست اخلاقی، زیست انسانی، زیست فرهنگی و زیست دینی را در رأس کار خود دارد و هرکسی حق ندارد این نشان را تصاحب و مصادره کند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: ما قهرمانان زیادی داریم اما هرگاه قهرمانی از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی حرکت کند آنگاه نام مقدس پهلوان را بر او خواهیم گذاشت و پهلوان از این منظر، مفهوم مقدسی در فرهنگ دینی و اجتماعی ما است. وجود یک پهلوان در یک محله، یک شهر و یک دیار می تواند چراغ راه یک جوان باشد. اگر الان مشکلات زیادی را می بینیم ناشی از آن است که ما به فکر پهلوان پروری نبودیم و باید برگردیم به سیره و سنت ائمه اطهار، و راه امام حسین (ع) را بعنوان الگوی خود قرار دهیم و مرحوم تختی را از این جهت ستایش می کنیم که ایشان هویت خود را از اباعبداله گرفتند ولا غیر، همه می توانند مدال بگیرند و افتخار کسب کنند اما همگان نمی توانند مدال پهلوانی را بر گردن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در این جغرافیا از همه پهلوانانی تقدیر می کنیم که مرام امام حسین (ع) را همیشه در سرلوحه کار خودشان قرار دادند و سر تعظیم فرود می آورم به کسانی که برای این نسل خدمت می کنند و از این جهت باید قدردان خون شهداء باشیم و باید بپذیریم که شهداء گمنام نیستند و ما گمنام هستیم و شهدا راه خودشان را پیدا کردند و به مقصد و مقصود رسیدند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون