در مراسم بازگشایی سالن توفیق جهانبخت مطرح شد:

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ 11:25
صالحی امیری: کشتی مردمی ترین ورزش ایران است
طالقانی: مسئولان توجه جدی به ورزش اول کشور داشته باشند
دبیر: اینجا شناسنامه کشتی است
مراسم بازگشایی سالن توفیق جهانبخت صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان، پیشکسوتان و قهرمانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در ابتدای این مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ضمن خیر مقدم به حاضرین در مورد سالن توفیق گفت: اینجا شناسنامه کشتی است و همه بزرگان کشتی یا اینجا تمرین کردن یا تمرین دادند. منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد همیشه اینجا بود و خود محمد بنا نیز کارش را از این سالن شروع کرد.

وی ادامه داد:  بی تدبیری طی ۱۰ تا ۱۲ سال در سالن جهانبخت رخ داده به طوری که صفحه صخره نوردی را دقیقا پشت پنجره های سالن گذاشتن و شرایط بدی از لحاظ تهویه هوای سالن به وجود آورده و موجب فرسودگی سالن شد،  با این وجود قول داده اند که تا ۳۱ شهریور صفحه صخره نوردی را بردارند و از همین جا از معاون وزیر و رییس کمیته ملی المپیک می خواهیم که پیگیری این موضوع باشند تا این کار زودتر انجام شود.
رئیس فدراسیون کشتی از تبدیل سالن توفیق جهانبخت به مرکز قهرمانی خبر داد و یادآور شد: این سالن به دلیل استقرار در مرکز شهر موقعیت بسیار خوبی دارد و قرار است روزهای فرد تیم ملی کشتی فرنگی و روزهای زوج تیم ملی کشتی آزاد اینجا تمرین کنند و البته قرار است ساعتی نیز برای تمرین پیشکسوتان اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: سالن کشتی توفیق جهانبخت  به دلیل فرسودگی و نا ایمن بودن که بیش از 2 دهه مورد بازسازی قرار نگرفته بود، از سوی فدراسیون کشتی در دست تعمیرات اساسی قرار گرفت و هم اکنون کار بازسازی و نوسازی آن با هزینه‌ای حدود 2 میلیارد تومان به پایان رسیده است و از دیگر اقدامات انجام شده، ایجاد خوابگاه در طبقه بالای این سالن با ظرفیت 20 تخت برای اسکان ورزشکاران است.

در ادامه محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: ورزش و آموزش و پرورش در این کشور مجانی بوده است. خود من هم هر جا رفتم مجانی کار کردم. وقتی به دستور دکتر غفوری فرد و صنعتکاران آمدم اولین کارم این بود که این سالن که مامن کشتی و مردم است را با پول مردم بازسازی کردم.

وی ادامه داد: آقای صالحی امیری و علی نژاد ما ۵ بار قهرمان جهان شدیم. در زمان من یک میلیون و پانصد هزار نفر کشتی گیر داشتیم اما الان به ۴۵ هزار نفر رسیده است. تو را به خدا از کشتی حمایت کنید. اگر برای سال آینده مدال می خواهید باید خیلی بیشتر از کشتی حمایت کنید.

طالقانی افزود: اینجا باید به پایگاه قهرمانی تبدیل شود. محمد بنا که من با درخواست زیاد از او خواستم که از آلمان آمد از اینجا کارش را شروع کرد. خیلی از بزرگان دیگر هم از این سالن شروع کردند.
طالقانی در پایان نیز یاد و خاطره مرحومان نوایی و استاد ابوالملوکی را گرامی داشت و از حضار خواست به پاس احترام به آن ها بایستند و فاتحه ای قرائت کنند.

در ادامه مراسم دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز  در مراسم افتتاح سالن نوسازی شده توفیق جهانبخت، گفت: همه نام آوران و بزرگان کشتی امروز لبخند به لب دارند که به خانه خود آمدند.

وی افزود: احساس می کنم کشتی در ایران ویژگی های ممتازی دارد و هر وقت دبیر درخواستی را مطرح کرد بلافاصله هم من و هم دیگر مسئولان به کمک او می رویم. امجدیه ریشه ورزش کهن ایران است، امروز ما یک سالن را افتتاح نکردیم بلکه بخشی از هویت و تبار کشتی ایران را به نمایش گذاشتیم.
وی خاطرنشان کرد: کشتی مردمی ترین رشته ورزشی ایران زمین است و همه قهرمانان ما از متن مردم آمدند. تختی بزرگ، علیرضا دبیر و دیگر بزرگان از متن جامعه رویش کردند. و کشتی آغازگر افتخار ما در عرصه جهانی و داخلی است و مرام پهلوانی از کشتی آغاز شده است. کشتی هم مقصد است و هم مقصود و تجلیل از بزرگان کشتی تجلیل از مرام پهلوانی است.

رییس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: باید از همه کسانی که در کشتی ایران زمین تلاش کردند از صنعتکاران، سیروس پور، برزگر، برادران خادم، علیرضا دبیر و ... تشکر کنیم. دبیر ثابت کرد جوان با کفایتی است و می تواند گام های بزرگتری بردارد و کشتی را به قله های توسعه برساند. برای همه قهرمانان کشتی آ رزوی سلامتی دارم. با بنا و غلامرضا محمدی شخصا تماس گرفتم و برای انتخابشان به عنوان برترین های آسیا تبریک گفتم و بار دیگر تبریک می گویم. مطمئن هستم کشتی پرچم پر افتخار ایران را باز هم درالمپیک به اهتزاز درمی آورد.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
در ادامه ریکاوری ملی پوشان فرنگی کار در قرقیزستان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد