با حضور دکتر بابک شادگان

سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ 12:30
وبینار آموزشی برای داوران کشورمان برگزار شد
وبینار رئیس کمیسیون پزشکی و مبارزه با دوپینگ اتحادیه جهانی کشتی برای داوران کشورمان، دیروز (دوشنبه) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کمیسیون پزشکی و مبارزه با دوپینگ پروژه مشترکی را با کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی به تعامل رسانده است تا آسیب های این رشته ورزشی را با کمک داوران به حداقل ممکن برسانند.

دکتر شادگان در این وبینار گفت: در دنیا تصور بر این است که ورزش کشتی یک رشته پر آسیب به حساب می آید اما با تحقیقی که بنده به اتفاق دکتر توکل انجام دادیم طبق آمار  المپیک های آتن، پکن، لندن و ریو مشخص شد که ورزش کشتی کم آسیب ترین رشته ورزشی در بین رشته های ورزشی از جمله فوتبال، واترپلو، بوکس، هندبال، بدمینتون، جودو و خیلی از رشته های ورزشی دیگر در المپیک می باشد و این آسیب ها در مسابقات ملی، بین المللی و جهانی نیز کمتر هم می شود، لذا ما باید تلاش کنیم و به خانواده ها اطلاع رسانی کنیم این ورزش بسیار مفید و کم آسیب می باشد تا خانواده ها جرات پیدا کنند و فرزندان خود را به این ورزش سوق بدهند.

وی ادامه داد: داوران نقش بسیار مهمی در این خصوص دارند ما برای داوران ممتاز و سطح بالا در دنیا کار می کنیم تا در حین مسابقات آسیب های وارده را شناسایی و از بروز آن جلوگیری نمایند.

شادگان با اشاره به این که آسیب هایی که روی تشک اتفاق می افتد دو نوع 1- ضربه ها و خطاهای ناگهانی که هیچ کاری از دست داور بر نمی آید و 2- حرکاتی که ناگهانی نیست و طول می کشد و ادامه دار است تا کشتی گیر مصدوم شود اظهار داشت: در رابطه با بخش دوم  داور می تواند نقش کلیدی داشته باشد و با مدیریت کردن مسابقه و دمیدن در سوت خود جلوی آسیب را بگیرد و خاطی را جریمه نماید. یک داور خوب می بایست از خطاهای ادمه دار  و اجرای فن جهت مخالف مفاصل جلوگیری کند تا کشتی گیر مصدوم نشود.

در ادامه با نمایش فیلم هایی که کشتی گیران دچار مصدومیت می شدند، از جمله مقابله با حرکات وحشیانه مثل گاز گرفتن، پانچ کردن، سیلی زدن، ضربه زدن با دست و سر، پیچاندن انگشتان و کلا کشتی منفی گرفتن، عملکرد صحیح و نادرست داوران مورد ارزیابی گرفت.


گالری تصاویر

برچسب ها :