از سوی سازمان لیگ

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ 17:09
آئین نامه اجرایی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در سال 99 اعلام شد

سازمان لیگ فدراسیون کشتی آئین نامه اجرایی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در سال 99 را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ کشتی، آیین نامه اجرایی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در سال 99 پس از تدوین توسط شورای فنی سازمان لیگ کشتی به تصویب رسید.

در این آیین نامه که به هیات های کشتی استانی ارسال شده، به باشگاه ها مهلت داده شده تا 2 تیرماه اعلام آمادگی رسمی خود را برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی اعلام کنند.

همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده، بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی از یک مردادماه سال 99 آغاز خواهد شد.

از جمله موارد مهم و کلیدی در آیین نامه لیگ برتر، می توان به بندی اشاره کرد که حضور سه ملی پوش و دو کشتی گیر خارجی در هر تیم مجاز اعلام شده است. از سوی دیگر همکاری و حمایت اجرایی کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان (مدیر و سرمربی) که دارای قرارداد رسمی با فدراسیون کشتی می باشند، در لیگ برتر ممنوع است.

همچنین مبلغ ورودی برای تیم های حاضر در لیگ برتر که 8 تیم در کشتی فرنگی و 8 تیم در کشتی آزاد تعیین شده، 350 میلیون ریال خواهد بود.

متن کامل آیین نامه لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در سال 99 که به هیات های استانی ارسال شده، در ادامه قابل مشاهده است:


 

 

« آیین نامه اجرایی رقابت های لیگ برترکشتی باشگاه های کشور سال 1399 »

مقدمه : بدین وسیله بمنظور همراهی مستمر و مدیریت بنگاه های اقتصادی با بخش فنی کشتی ایران و رشد و توسعه کمی و کیفی ورزش کشتی کشورمان ، به موازات برنامه ها و فعالیت های اصلی و سالانه تیم های ملی کشتی کشور ، آیین نامه اجرایی لیگ کشتی کشور" ، برای تقویت بنیه اقتصادی جامعه کشتی ، رشد کمی کشتی از طریق ظهور ورزش کشتی در سطح جامعه ، حمایت از ورزشکاران جدید به کشتی و رشد و توسعه و ماندگار برندینگ بنگاه های اقتصادی جهت اجراء ارائه می شود:

 

اهداف:

1- گسترش و تعمیم ورزش ملی کشتی با حفظ موازین و ارزش های اسلامی و اخلاقی در سطح کشور

2- استعدادیابی و پشتوانه سازی برای ورزش کشتی

3- آموزش و گسترش خصائل نیک اخلاقی

4- ایجاد انگیزه برای کشتی گیران و مربیان جهت رقابت پاک و سالم

5- ایجاد اشتغال و جذب حامیان مالی (مسولین، ارگان های دولتی، شرکت ها، کارخانه ها و ... )

1- تیم های اول تا پنجم لیگ برتر سال گذشته در رشته های آزاد و فرنگی، سه تیم ( با نظر شورای فنی سازمان لیگ ) در مجموع هشت تیم بعنوان تیم های باشگاهی برتر کشتی کشور در لیگ برتر در هر رشته شرکت خواهند داشت .

· تبصره: در صورتی که هر یک از پنج تیم مجاز به شرکت در مسابقات لیگ برتر باشگاههای کشتی کشور در سال گذشته تمایلی به حضور در لیگ برتر کشتی سالجاری نداشته باشد، بر مبنای رتبه بندی حاصل از رقابت های لیگ دسته یک باشگاههای کشتی کشور در هر رشته در همان سال و تیم های باشگاهی ذیربط در صورت تمایل جایگزین خواهند شد.

2- زمان شروع ثبت قرارداد از اول تیر ماه 1399 تا 10 روز باقیمانده به شروع رقابت ها و آغاز رقابت ها 1 مردادماه 1399 طبق برنامه اعلامی از سوی سازمان لیگ انجام خواهد شد .

3- اوزان : - کشتی آزاد : 57 – 61 – 65 – 70 – 74 – 79 – 86 – 92 – 97 - 125 کیلوگرم

- کشتی فرنگی : 55 – 60 – 63 – 67 – 72 – 77 – 82 – 87 – 97 - 130 کیلوگرم

4- تیم های واجد شرایط موظفند اسامی کشتی‌گیران، مربیان، سرپرست، مشاور داوری، کادر پزشکی، مشاور رسانه‌ای و سایر عوامل اجرایی را تا 10 روز پیش از اولین مسابقه در "مرحله رفت" و حداکثر پنج روز مانده به اولین مسابقه در "مرحله برگشت " ، به "سازمان لیگ"اعلام نمایند. اسامی یاد شده زمانی اعتبار خواهد داشت که با حضور کلیه افراد معرفی شده و حضور نماینده رسمی و قانونی از سوی هر باشگاه کشتی(اعم از کشتی‌گیر، مربی، سرپرست ، مشاور داوری ، کادر پزشکی، مشاور رسانه‌ای و یا سایر عوامل اجرایی) ، در محل سازمان لیگ (و یا مکان اعلامی از سوی سازمان لیگ) مورد تایید قرار گیرد. سازمان لیگ موظف است بلافاصله پس از ثبت قرارداد نسبت به اطلاع رسانی از طریق سایت فدراسیون و شبکه های ارتباطی اقدام نماید .

5- تعداد کشتی گیران معرفی شده از سوی هر تیم نمی تواند کمتر از 10 کشتی گیر(هر وزن حداقل یک کشتی گیر ) و بیشتر از 25 کشتی گیر باشد.

6- تعداد مربیان هر تیم حداقل دو مربی و حداکثر شش مربی بوده که پس از تایید " انستیتو بین المللی کشتی " می توانند نسبت به عقد قرارداد با تیم مربوطه اقدام نمایند .

7- پس از پایان مرحله رفت، حداقل یک هفته زمان جهت فصل نقل و انتقالات در اختیار تیم ها قرار داده خواهد شد. تیم ها در زمان مذکور می توانند حداکثر 5 کشتی گیر خود را تغییر داده و نسبت به جذب کشتی گیران جدید تا سقف تعیین شده(25 کشتی گیر) ، مطابق ضوابط اقدام نمایند.

8- تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی و نهایی می توانند حداکثر 5 کشتی گیر خود را تغییر داده و نسبت به جذب کشتی گیران جدید تا سقف تعیین شده(25 کشتی گیر) ، مطابق ضوابط اقدام نمایند.

9- مبلغ ورودیه هر باشگاه کشتی به رقابت های لیگ برتر باشگاهی، در کشتی آزاد و فرنگی 350 میلیون ریال(معادل سی و پنج میلیون تومان) خواهد بود . در صورتی که مبلغ فوق الذکراز سوی هر باشگاه واریز نگردد ، قرار داد کشتی گیران ذیربط ثبت نخواهد شد. هیات های کشتی استان ها در صورت حضور تیم به نام هیات مربوطه از پرداخت ورودیه معاف و مبلغ فوق بعنوان کمک های سالانه فدراسیون به هیات تعلق می گیرد .

· تبصره 1: باشگاه کشتی متقاضی جهت حضور در رقابت‌های باشگاهی می باید ورودیه یادشده را ، حداکثر 10 روز پیش از آغاز رقابت های باشگاهی ذیربط، به حساب فدراسیون کشتی واریز نمایند .

· تبصره2:هر باشگاه شرکت کننده در لیگ برتر می باید مبلغ 3 میلیارد ریال در قالب یک چک بعنوان ضمانت حسن انجام تعهدات خود ، به امور مالی فدراسیون کشتی تحویل دهد، تا در موارد خاص چک مذکور وصول گردد.

10- رقابت میان باشگاه های کشتی کشور در لیگ برتر ، در قالب دو گروه و بر مبنای قرعه کشی می باشد . تیم های اول و دوم سال گذشته لیگ برتر کشتی کشور ، بعنوان سرگروه لحاظ خواهند شد در صورتی که باشگاههای اول و دوم حضور نداشته باشند به ترتیب باشگاههای سوم به بعد در سرگروه قرار خواهند گرفت.

11- پس از انجام مراسم قرعه کشی ، " سازمان لیگ " نسبت به اعلام برنامه برگزاری مسابقات لیگ برتر اقدام خواهد نمود . لازم به توضیح است برنامه مذکور به هیچ عنوان به تعویق نخواهد افتاد و یا حذف نخواهد شد، مگر اینکه 3 کشتی گیر ملی پوش تیم در ترکیب اعزامی به رقات های جهانی و آسیایی باشند و 2 هفته قبل از اعزام می توانند با درخواست کتبی و با تشخیص فدراسیون کشتی دیدار مربوطه در تاریخ اعلامی برگزار گردد .

12- رقابت‌های لیگ برتر باشگاه های کشتی کشور به صورت رفت و برگشت بوده و پس از مشخص شدن تیم های برتر، مرحله ضربدری و فینال رقابت ها بصورت متمرکز برگزار می شود .

· تبصره1: تیم ها می توانند نسبت به عقد قرارداد با حداکثر 3 کشتی گیر ملی پوش (بر مبنای آخرین مستند مبنی بر نفرات شرکت کننده در آخرین رقابت‌های جهانی سال 2019 ) اقدام و مجاز به استفاده از 2 کشتی گیر در هر مسابقه می باشند ضمناً در صورت برگزاری رقابت های جهانی اوزان غیر المپیکی مجاز به استفاده از 3 کشتی گیر در هر مسابقه می باشند .

· تبصره 2 : تیم ها در کشتی فرنگی می توانند نسبت به عقد قرارداد با حداکثر 3 کشتی گیر ملی پوش (بر مبنای آخرین مستند مبنی بر نفرات شرکت کننده در آخرین رقابت‌های جهانی سال 2019 ) اقدام و مجاز به استفاده از 3 کشتی گیر در هر مسابقه می باشند .

· تبصره 3 : تیم ها می توانند نسبت به عقد قرارداد با 2 کشتی گیر خارجی اقدام و در هر دیدار مجاز به استفاده از 2 کشتی گیر می باشند . ( ضمناً می بایست مبلغ حق ترانسفر اتحادیه جهانی کشتی در هنگام درخواست به امور مالی فدراسیون پرداخت گردد تا فدراسیون برای دریافت مجوز از سوی اتحادیه جهانی کشتی برای کشتی گیران خارجی پیگیری و نسبت به صدور آی دی کارت اقدام نماید )

13- حداقل تعداد کشتی گیران شرکت کننده هر تیم در هر مسابقه شش کشتی گیر در شش وزن خواهد بود.

14- رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشتی کشور ، مبنای حضور تیم های باشگاهی ایران در رقابت های باشگاه های جهان خواهد بود. تعداد تیم های مجاز به شرکت در رقابت های باشگاه های جهان براساس ضوابط اعلامی " اتحادیه جهانی کشتی " و تصمیم نهایی سازمان لیگ تعیین می گردد.

توضیحات:

1- سهم استفاده از کلیه ظرفیت های تبلیغات محیطی متعلق به فدراسیون کشتی می باشد و تیم های متقاضی از ظرفیت های مذکور تبلیغاتی می توانند با هماهنگی فدراسیون کشتی جهت عقد قرارداد به سازمان لیگ کشتی مراجعه نمایند .

2- هرگونه همکاری و حمایت اجرایی کادر فنی ( مدیر و سرمربی ) تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان که دارای قرارداد رسمی با فدراسیون کشتی می باشند، تحت هر عنوانی با باشگاه های متقاضی ممنوع بوده و در صورت تخلف ضمن محرومیت باشگاه کشتی مربوطه از حضور در مسابقات ذیربط، فرد خاطی جهت تعیین تکلیف به کمیته حقوقی و انضباطی فدراسیون کشتی معرفی می شود .

3- سازمان لیگ پس از انعقاد قرارداد رسمی و ثبت قرارداد میان باشگاه و کشتی گیران، مربیان و سایر عوامل ذیربط در اجرای تعهدات فی مابین،کمیته حقوقی و انضباطی فدراسیون کشتی را بعنوان " داور مرضی الطرفین " معرفی نموده و در صورت بروز هرگونه مشکل ، نظر " داور " اعمال و اگر که نیاز به اعلام به مراجع قضایی باشد، ازسوی " داور " رسما اعلام خواهد شد.

4- هر تیم باشگاهی به هر عنوان، پس از مراسم قرعه کشی و یا انجام مراسم وزن کشی از شرکت تیم و یا کشتی گیران خود در مسابقات مربوطه ممانعت به عمل آورد و یا از ادامه رقابتها سر باز زند و یا بنا به تشخیص سرپرست مسابقات و سرپرست فنی ، نتیجه حاصل از هر کشتی تبانی تشخیص داده شود، پرونده و مستندات مربوط به کشتی گیر و باشگاههای مربوطه جهت بررسی و اعلام رای ( محرومیت کشتی گیران، جریمه نقدی، کسر امتیاز از امتیاز کل، حذف نتایج دیدارهای قبلی تیم های ذینفع ) ، به کمیته حقوقی و انضباطی فدراسیون کشتی ارجاع داده خواهد شد.

5- هرکشتی گیر و اعضای کادر فنی ( مدیر فنی – سرمربی – مربی ) بر مبنای تبار استانی خود مندرج در کارت ملی کشتی مربوطه، هنگام انعقاد قرداد با تیم باشگاهی مغایر با استان ذیربط، می باید نسبت به ارائه رضایت نامه رسمی از هیات کشتی استان مبدا اقدام نماید.

6- کشتی گیرانی که به دلیل ضرورت حضور در مسابقات بین المللی در اختیار تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور می باشند، صرفا با مجوز کادر فنی تیم های ملی ذیربط، اجازه حضور در رقابت های لیگ را خواهند داشت. عدم حضور کشتی گیران مذکور، مانع از اجرای برنامه اعلامی لیگ کشتی کشور نخواهد شد. تیم های باشگاهی شرکت کننده باید در برنامه ریزی خود در جذب کشتی گیران واجد شرایط به گونه ای عمل نمایند که در صورت محدود شدن امکان استفاده از کشتی گیران مورد نظر کادر فنی تیم های ملی، امکان حضور در مسابقات مربوطه و اجرای تقویم برگزاری مسابقات را داشته باشند.

7- هر کشتی‌گیر در وزنی که در هر مسابقه وزن‌کشی نموده است می‌تواند مسابقه دهد ضمناً مجاز به حضور در یک وزن بالاتر نیز می باشد . استفاده از یک کشتی‌گیر در دو وزن در هر مسابقه ممنوع خواهد بود .

8- هر کشتی گیر، مربی، سرپرست و سایر اعضای کادر فنی، داوری، پزشکی، رسانه ای و مدیریتی صرفاً می تواند در هر مرحله ( رفت یا برگشت ) از یک باشگاه در رقابت های باشگاه های کشتی کشور حضور داشته باشد.

9- میزبان موظف است کلیه شرایط لازم برای برگزاری رقابت ها را با رعایت استانداردهای مورد نظر سازمان لیگ (شاخص برگزاری رقابت ها ) فراهم نماید.کلیه مسابقات در مراحل رفت و برگشت تحت نظارت مستقیم سازمان لیگ و با حضور نمایندگان رسمی سازمان لیگ برگزار خواهد شد.

10- باشگاههای میزبان می بایست نسبت به پرداخت حق الزحمه داوران قضاوت کننده و عوامل اجرایی قبل از شروع مسابقات طبق لیست اعلامی سازمان لیگ اقدام نمایند .

11- مبنای محاسبه امتیازات تیم های باشگاهی در رقابتهای لیگ به ترتیب ذیل خواهد بود:

- پیروزی با ضربه فنی، دیسکالیفه، سه اخطاره، عدم حضور و مصدومیت حریف 5 امتیاز مثبت

- پیروزی با اختلاف 10 امتیاز فنی در کشتی آزاد 4 امتیاز مثبت

- پیروزی با اختلاف 8 امتیاز فنی در کشتی فرنگی 4 امتیاز مثبت

- پیروزی با امتیاز 3 امتیاز مثبت

12- در هر نوع پیروزی(بند 2 تا 4 فوق‌الذکر) ، در صورتی که بازنده امتیاز داشته باشد، یک(1) امتیاز مثبت برای کشتی گیر مذکور و تیم مربوطه منظور خواهد شد.

13- مبنای پیروزی هر تیم در هر دیدار، تعداد برد بیشتر خواهد بود. در صورت برابری تعداد پیروزی ها، بر مبنای الویت های اعلامی در جدول ذیل ،تیم باشگاهی پیروزدر آن دیدارمشخص می گردد:

الویت

مبانی رتبه بندی به ترتیب

الویت

مبانی رتبه بندی به ترتیب

اول

جمع امتیازات مثبت

چهارم

میزان کسب امتیازات فنی

دوم

بیشترین پیروزی با ضربه فنی

پنجم

از دست دادن امتیاز فنی کمتر

سوم

تعداد پیروزی با امتیاز عالی

ششم

نتیجه‌آخرین مسابقه

14- در صورت برابری دو تیم باشگاهی در هر گروه برای تعیین رده بندی تیم ها درگروه ذیربط، جهت حضور در رقابت ضربدری و متعاقبا فینال مسابقات لیگ، مبانی رتبه بندی مندرج در جدول ذیل به ترتیب ملاک تعیین تیم های باشگاهی برتر در هر گروه می باشد.

مبانی رتبه بندی به ترتیب

در صورت برابری تعداد بردهای دو تیم باشگاهی کشتی در یک گروه

1

نتیجه رقابت رودرو (مجموع تعداد پیروزی های دو تیم در مجموع رفت و برگشت)

2

جمع امتیازات مثبت

2

جمع تعداد پیروزی با ضربه فنی

3

جمع تعداد پیروزی های با امتیاز عالی

4

میزان کسب امتیازات فنی در طول تمامی مسابقات مرتبط با یک گروه

5

میزان از دست دادن امتیاز فنی کمتر در طول تمامی دیدار ها در یک گروه

6

جمع‌بندی نتایج آخرین مسابقات درطول تمامی دیدارها در یک گروه

15- کلیه افراد معرفی شده از سوی هر باشگاه کشتی( اعم از کشتی‌گیر، مربی، سرپرست، مشاور داوری، کادر پزشکی، مشاور رسانه‌ای و یا سایر عوامل اجرایی ) می بایست دارای کارت بیمه ورزشی و کارت ملی کشتی باشند. ( کارت های بیمه ورزشی سایر رشته های دیگر مورد تایید نمی باشد. )


برچسب ها :