با مدرسی زاک از کشور آمریکا

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ 00:02
وبینار آموزشی داوران کشتی برگزار شد
وبینار آموزشی داوران کشتی عصر روز چهارشنبه با داورانی از سراسر دنیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، ناصر فروتن رئیس کمیسیون داوران کشتی کشور در مورد این ویدیو کنفرانس اینترنتی گفت: این وبینار آموزشی داوران با مدرسی آقای زاک از کشور آمریکا در خصوص نحوه کسب امتیازات 1,2,4,5 در مبارزات کشتی، با نمایش فیلم و توضیحات تکمیلی برگزارشد و تعدادی از اعضای کمیسیون داوران و مدرسین فدراسیون کشتی در آن حضور داشتند.

وی در مورد موارد مطرح شده در این وبینار اظهار داشت: این کلاس بیشتر در رابطه با ارزش گذاری فنون بر روی امتیازهای رایج در کشتی بود،‌ تاکید آقای زاک در هنگام اجرای فن روی تشخیص حالت مدافع par terre and standing (حالت خاک و سرپا) بود. وی  بر این موضوع تاکید داشت اگر زانوی مدافع روی تشک باشد و مهاجم اجرای فن کند و مدافع به خطر برود ۲ امتیاز و در غیر اینصورت ۴ امتیاز خواهد داشت. همچنین در این حالت اگر مدافع بلافاصله بعد از اجرای فن مهاجم come back کند (رو کند) و به پشت مهاجم برود یک امتیاز دریافت خواهد کرد.

فروتن سایر موضوعات دیگری که در این کلاس مطرح شد را به شرح زیر عنوان کرد:

- در مورد شرایط حالت خطر در شرایطی که آرنج کشتی گیر مدافع با تشک تماس و یا زاویه ای کمتر از ۹۰ درجه داشته باشد، مدافع ۲ امتیاز از دست خواهد داد.

- در مورد اجرای فنون زیبا که اگر در حالت های High/Grand amplitude (فنون بزرگ پرتابی) مدافع در هوا گردش کند و مستقیم به خطر برود مهاجم  ۵ امتیاز و اگر به شکم فرود بیاید۴ امتیاز خواهد داشت.


این کلاسها در روزهای آینده به زبان های فرانسه،اسپانیایی و روسی ادامه پیدا خواهد کرد.


گالری تصاویر

برچسب ها :