محمد موسایی:

سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ 00:05
مبارزه با دوپینگ به نفع کشتی کشور خواهد بود
کشتی گیران فارس در سال 98 عملکرد خوبی داشتند
محمد موسایی گفت: کشتی فرنگی در استان فارس از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

محمد موسایی رئیس هیأت کشتی استان فارس در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: در حال حاضر به خاطر وضعیت کرونا فعالیت ورزشی را نمی توانیم انجام دهیم و این موضوع مختص همه جا است و کشتی نیز از آن مستثنی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه ویژه کشتی فارس به لحاظ حضور قهرمانان در رشته فرنگی، در فرصتی که بدست آمده طبق روال دو سالی که از حضورم در هیأت کشتی استان می گذرد به دنبال تعیین رتبه بندی هیأت های کشتی شهرستان های فارس با نگاه به شاخص ها و کارهای انجام شده هستیم تا در نهایت آمار هیأت کشتی استان را به اداره کل ورزش و جوانان و همچنین استانداری ارائه دهیم.

موسایی افزود: البته سالن های کشتی شیراز به دلیل قدیمی و فرسوده بودن نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد که در حال انجام این کار نیز هستیم.

وی در مورد شرایط تمرینات کشتی گیران در استان تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور کشتی گیران در سالن های ورزشی وجود ندارد و تمامی کشتی گیران به صورت انفرادی و با گرفتن برنامه از مربیان خود تمرین می کنند. کشتی گیران ملی پوش از جمله برادران گرایی و میثم دلخانی نیز برنامه های خود را از کادر فنی دریافت می کنند و تمرینات خود را به صورت شخصی پیگیری می کنند.

وی در مورد حضور کشتی استان در لیگ گفت: در دو سال اخیر لیگ کشتی پایه را در استان برگزار کردیم و امسال نیز فدراسیون برگزاری لیگ منطقه ای را در دستور کار دارد که در آن حضور خواهیم یافت.

موسایی افزود: البته در مورد حضور در لیگ برتر کشتی فرنگی نیز در حال رایزنی هستیم و مقدمات کار نیز انجام شده و امیدواریم که اداره ورزش و جوانان استان نیز از ما حمایت های لازم را داشته باشد.

وی در مورد عملکرد فدراسیون کشتی در 10 ماه گذشته اظهار داشت: در حال حاضر تعامل هیأت با فدراسیون خوب است و امیدوارم که روز به روز بهتر شود، البته کار سخت است و باید به فدراسیون جدید فرصت داد. اما چیزی که برایم بیشتر به چشم آمد این بود که فدراسیون برای انجام برنامه هایش یک زمانبندی را در نظر می گیرد و طبق آن زمان بندی کار را انجام می دهد و هر برنامه ای را که قصد اجرا داشته به خوبی انجام داده و بازسازی و نوسازی خانه کشتی ابراهیم هادی و طرح چرخه انتخاب تیم های ملی از نمونه های بارز آن است. در کل فدراسیون کاری را ابتر نگذاشته و اینطور نبوده که 10 کار را در دست بگیرد و در پایان سال چند کار را نیمه کاره بگذارد.

موسایی در مورد بازسازی خانه کشتی شهید ابراهیم هادی بیان داشت: هنوز نتوانستم از نزدیک شاهد امکانات این خانه کشتی باشم اما چیزی که در عکس ها، فیلم و صحبت های قهرمانان دیده می شد این بود که شرایط خیلی نسبت به قبل بهتر شده و این مجموعه در شأن قهرمانان جهان و المپیک و ملی پوشان است. به نظرم این خانه کشتی یک کار ماندگار برای کشتی بعنوان ورزش اول کشور شد.

رئیس هیأت کشتی استان فارس در مورد چرخه انتخابی تیم های ملی کشتی گفت: هر عقل سلیمی انتخابی را می پسندد و قابل قبول است. ممکن است یک قانون در یک زمان به نفع یک هیأت و در زمانی دیگر به ضرر آن هیأت باشد. اما این یک قانون برای همه است و در درازمدت قطعا به سود کشتی کشور خواهد بود.

وی در مورد اقدامات فدراسیون به لحاظ مبارزه با معضل دوپینگ تصریح کرد: طبق آماری که از فدراسیون منتشر شده امسال تست های دوپینگ بیشتر شده و قطعا این روند باید بیشتر نیز بشود. کشتی گیران باید بدانند به لحاظ دوپینگ هیج جا حاشیه امنیت ندارند و هرچه این اقدامات بیشتر شود در نهایت به نفع کشتی کشور در میادین بین المللی خواهد شد.

وی در مورد طرح فدراسیون کشتی برای گرفتن تعهد از کشتی گیران به جهت عواقب استفاده از مواد نیروزا اظهار داشت: هیچ هیأت کشتی استانی مستثنی نیست و هرکس اشتباه را انجام داده اعم از کشتی گیر مربی و هیأت کشتی مربوطه باید بپذیرند. چراکه همانطور که کشتی گیر افتخار کسب می کند این افتخار برای خودش، مربی و هیأت کشتی است، وقتی هم اشتباهی انجام می دهد تاوان آن را نیز باید تمام آن ها بدهند.

وی در مورد برگزاری رقابت های جام تختی که سال گذشته به میزبانی شهر شیراز برگزار شد گفت: خدا را شکر توانستیم این رقابت ها را به شکل مطلوبی برگزار کنیم و همه مهمانان نیز راضی بودند و تا جایی که می شد سعی کردیم که این مسابقات را به شکل آبرومندی برگزار کنیم. اما باید بگویم در این مورد اداره ورزش و جوانان استان تاکنون تعهدات خود را انجام نداده و دو سوم هزینه از جمله هزینه اسکان، هتلینگ و تغذیه پرداخت نشد و در نهایت شخصا آن را پرداخت کردم، البته می دانم که برای اداره ورزش و جوانان نیز پولی نیامده اما آن ها تعهد کرده اند و امیدوارم که هرچه زودتر این تعهدات انجام شود تا ما بتوانیم کار و برنامه های خود را در سال 99 به خوبی پیش ببریم و کار هیأت نیز دچار مشکل نشود.

موسایی در پایان خاطرنشان کرد: سال 98 یک سال ویژه برای کشتی استان فارس بود چراکه ما در تمامی رده های سنی کشتی فرنگی از نوجوانان تا بزرگسالان هم در رقابت های آسیایی و هم در رقابت های جهانی نماینده داشتیم و کشتی گیرانمان نیز توانستند به مدال دست یابند و عملکرد قابل قبول و خوبی داشتند.



برچسب ها :