5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران از نگاه اتحادیه جهانی کشتی

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ 12:21
جای خالی نام امامعلی حبیبی
اتحادیه جهانی کشتی اسامی ۵ کشتی گیر برتر تاریخ ایران را اعلام کرد که نام ۴ آزادکار و یک فرنگی کار ایران در این لیست قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، جهان پهلوان غلامرضا تختی، حمید سوریان، عبدالله موحد، رسول خادم و حسن یزدانی به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم برترین کشتی گیران ایران قرار گرفته اند.


در این رده بندی مرحوم جهان پهلوان غلامرضا تختی با یک طلا و ۲ نقره المپیک، ۲ طلا و ۲ نقره جهان و یک طلای بازی های آسیایی در جایگاه نخست قرار دارد و عنوان بهترین کشتی گیر تاریخ ایران را بدست آورده است.

حمید سوریان فرنگی کار سابق ایران با یک طلای المپیک، ۶ طلای جهان و ۲ طلای آسیا در جایگاه دوم برترین کشتی گیر تاریخ ایران جای گرفته است.

عبدالله موحد آزادکار سال های دور ایران نیز با یک طلای المپیک، ۵ طلای جهان و ۲ طلای بازی های آسیایی در رده سوم قرار دارد.

رسول خادم دارنده یک طلا و یک برنز المپیک، ۲ طلا و یک نقره جهان، یک طلا و یک نقره بازی های آسیایی و ۵ طلای آسیا نیز در رده چهارم برترین های تاریخ کشتی ایران جای گرفته است.

و رده ی پنجم نیز به حسن یزدانی آزادکار حال حاضر ایران اختصاص دارد. یزدانی با یک طلای المپیک، ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهان، یک طلای بازی های آسیایی و یک طلای قهرمانی آسیا در رده پنجم برترین کشتی گیران تاریخ ایران از نگاه اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است.

اما جای خالی نام امامعلی حبیبی از اسطوره های کشتی آزاد ایران با یک مدال طلای المپیک، 3 مدال طلای کشتی جهان و یک مدال طلای بازی های آسیایی دیده می شود که حداقل بهتر بود اتحادیه جهانی کشتی نسبت به انتشار نام 6 کشتی گیر برتر تاریخ ایران اقدام می کرد.


گالری تصاویر

برچسب ها :