گفت و گویی با مدیر روابط عمومی فدراسیون کشتی؛

سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ 00:05
ندرلو: باید قدرشناس زحمات جامعه ی رسانه ای باشیم
به دنبال تعامل بیشتر با این قشر زحمتکش هستیم

امیرحسین ندرلو گفت: همه باید قدرشناس زحمات جامعه ی رسانه ای کشور باشیم.

امیرحسین ندرلو مدیر روابط عمومی فدراسیون در گفت و گو با پایگاه خبری فدراسیون کشتی گفت: به شخصه اعتقاد دارم که رسانه نقش بسزایی در نشان دادن و انعکاس ابعاد مختلف اتفاقات و رویداد ها در جهان دارد. به خصوص در بخش ورزش، خبرنگاران و اصحاب رسانه بعنوان یک عنصر تأثیرگذار در کنار ورزشکاران و قهرمانان، در بسط و بالا بردن افتخارآفرینی این عزیزان در بین افکار عمومی گام مؤثری را بر می دارند.  

وی تصریح کرد: در جاهایی هست که خیلی از خبرنگاران از ظن، گمان و نگاه کارشناسی خودشان انتقاداتی را می کنند و نظراتی را می دهند که از نگاه آن ها واقعا دلسوزانه است و شاید تعداد بسیار معدودی از برخی از افراد باشند که بخواهند مسائل را به حاشیه ببرند ولی من فکر می کنم که قریب به اکثر خبرنگاران و کارشناسان حوزه کشتی از نگاه مثبت خود به موضوعات نگاه می کنند و اظهار نظر می کنند.

ندرلو در مورد نقش رسانه ملی برای پیشبرد اهداف کشتی تصریح کرد: ما نیازمند حمایت بیش از پیش رسانه ملی به ورزش اول کشور هستیم. کشتی در این چندساله از جایگاه واقعی و اصلی خودش دور شده و این ورزش که بر گرفته از فرهنگ و مذهب غنی ایرانی است و قسمتی از هویت ملی ما تلقی می شود باید مجدد به خانه های مردم باز گردد و این اتفاق مهم با کمک و حمایت ویژه رسانه ملی قابل انجام هست.

وی ادامه داد: الحق و الانصاف در سال گذشته رسانه ملی خصوصا شبکه سه سیما، واحد مرکزی خبر، شبکه ورزش سیما، شبکه خبر و شبکه های رادیویی، از طریق پخش زنده مسابقات، اخبار و رویدادهای کشتی کمک شایانی به این ورزش پرافتخار انجام داده اند و حواسشان به کشتی هست و این کار شایسته ی قدردانی است، اما به نظر من  کشتی به لحاظ رسانه ای جای کار بیشتری دارد و باید برنامه های بیشتری برای ورزش اول کشور تولید شود.

ندرلو در مورد شرایط حال حاضر کشتی گفت: اگر درحال حاضر واقع بینانه به کشتی نگاه کنیم این ورزش واقعا به لحاظ آماری و کمیت اصلا حال و هوای خوبی ندارد و به نظر من یک خطر جدی در انتظار ورزش ملی ما است و اگر مسئولین مربوطه چاره اندیشی درستی نکنند شاید یکی دو نسل بعد از ما دیگر کشتی برایشان مفهومی نداشته باشد.

وی ادامه داد: به نظر من کشتی را فقط و فقط باید از نگاه کشتی دید ولاغیر، کشتی فقط یک ورزش نیست بلکه یک فرهنگ است و فرهنگ هم قسمتی از هویت یک ملت است در نتیجه نگاه همه باید به این ورزش باشد که در سال های آینده نیز شاهد افتخارآفرینی کشتی گیران در بزرگترین رویدادهای ورزشی دنیا باشیم.

ندرلو در مورد برنامه های روابط عمومی در سال پیش رو اظهار داشت: اطلاع رسانی از جمله درج اخبار، نتایج مسابقات، گزارشات، تصاویر و ویدیوهای مرتبط با کشتی و قهرمانان آن را از طریق پایگاه خبری و صفحات مجازی در برنامه های ما قرار دارد ضمن اینکه برقراری ارتباط نزدیک با خبرنگاران حوزه دیداری، شنیداری و نوشتاری به منظور تعامل بیشتر با این قشر زحمتکش در جهت پیشبرد اهداف کشتی نیز در دستور کار این کمیته قرار دارد.

وی افزود: پیگیری پخش مسابقات از طریق رسانه ملی و اختصاص زمان بیشتر به این رشته پرافتخار و همچنین استفاده از نظرات کارشناسان کشتی از جمله مربیان، قهرمانان و پیشکسوتان نیز از دیگر برنامه های روابط عمومی در سال جدید می باشد.
مدیر روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: رصد تمامی اخبار رسانه های کشتی خارجی و داخلی، اطلاع رسانی به موقع، طراحی جدید سایت فدراسیون و ارتباط مؤثر با فعالین فضای مجازی از دیگر برنامه های ما در سال جدید محسوب می شود.

ندرلو در خصوص کمیسیون رسانه تصریح کرد: خوشبختانه انتخابات این کمیسیون آذرماه سال گذشته برگزار شد و تاکنون جلسات خوبی با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شده است و باور ما این است که اکثر تصمیم گیری ها برای جامعه رسانه ای کشتی از سوی این کمیسیون انجام شود و در همین راستا تدوین آیین نامه ی نحوه اعزام نهایی شده است تا اعزام خبرنگاران به رقابت های برون مرزی به صورت کاملا قانونمند و شفاف انجام شود.

وی در مورد اعزام خبرنگاران به رقابت های برون مرزی گفت: نگاه فدراسیون در این مورد مثبت است و اگر شرایط مالی مناسب باشد در نظر داریم که در هر رقابت چند خبرنگار اعزام شوند اما در شرایط کنونی و قرار داشتن کشور در وضعیت دشوار اقتصادی، سعی ما این خواهد بود که بهترین تصمیم در این زمینه گرفته شود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد پیشکسوتان عرصه رسانه گفت: حضور این عزیزان در کنار جامعه کشتی مغتنم است، چرا که تجارب ارزنده این عزیزان می تواند راهگشای کار باشد و قطعا حفظ احترام آن ها بر ما واجب است. به شخصه اعتقاد دارم که باید یک فضای مناسب برای حضور خبرنگاران جوان در این عرصه فراهم نمود تا استفاده از تجربیات پیشکسوتان رسانه به بهترین نحو انجام شود.

ندرلو در مورد مشکلاتی که از بدو ورود در روابط عمومی شاهد آن بود تصریح کرد: متأسفانه در زمینه مدیریت فضای مجازی، کار شخصی انجام می شد و نظام مند نبود و با توجه به اینکه صفحات مجازی فدراسیون به نام افراد حقیقی بود مشکلاتی از جمله از دست رفتن و یا حذف شدن را به بار آورد. خوشبختانه در این زمینه با تهیه یک سیم کارت به نام فدراسیون کشتی، مسئله مدیریت شد تا فضاهای مجازی کاملا در اختیار فدراسیون باشد و با جابه جایی ها و تغییر مدیریت، صفحاتی که برای ارتقاء آن ها تلاش شده است، از دست نرود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون به دنبال این است که همه اصحاب رسانه در کنار کشتی باشند و اینجا به نوعی خانه آن هاست. از همه کسانی که حتی یک قدم برای این ورزش باستانی و مذهبی بر می دارند تشکر می کنم و امیدوارم که روزی برسد که این ورزش دوباره به جایگاه واقعی خودش برسد و ما همه از دیدن افتخارآفرینی های کشتی لذت ببریم.


برچسب ها :