در هشتمین نشست میز تخصصی ورزش سیمای استان ها مطرح شد؛

یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ 13:39
دکتر فاطمی: سیمای استان ها حمایت های لازم را از کشتی داشته باشند
علیرضا دبیر: رسانه ملی نقش بسیار موثری در ترویج کشتی دارد
هشتمین نشست میز تخصصی ورزش سیمای استان ها در خصوص نقش شبکه های استانی در ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی صبح امروز (یکشنبه) با حضور مدیران و مسئولان سیمای استان ها و رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این جلسه با موضوعیت نقش شبکه های استانی در ترویج  فرهنگ پهلوانی و جوانمردی و اقدامات صورت گرفته و برنامه های انجام شده در خصوص حمایت از ورزش کشتی، با حضور دکتر فاطمی رئیس مرکز سیمای استان ها، دکتر شکیبا قائم مقام مرکز سیمای استان ها، جمعی از مسئولان ارشد مرکز سیمای استان ها و علیرضا دبیر رئیس و امیرحسین ندرلو سرپرست روابط عمومی فدراسیون کشتی، در محل دفتر مرکز سیمای استان ها برگزار شد.

رئیس فدراسیون کشتی در این جلسه با تأکید بر نقش مهم و موثر رسانه ی ملی در ترویج کشتی اظهار داشت: مجموعه صدا و سیما، با گستردگی که در سراسر کشور دارد می تواند بعنوان یک بازوی مهم به ترویج و تبلیغ کشتی در کشور کمک کند و قطعا ساخت برنامه های مختص کشتی، پخش مستقیم مسابقات و همچنین پوشش اخبار و رویدادهای ورزش ملی کشور باعث جذب مخاطب به این رشته افتخارآفرین خواهد بود.

دبیر ادامه داد: متأسفانه آمار جامعه کشتی گیر نسبت به چند دهه گذشته بسیار پایین آمده به طوری که ما در دهه هفتاد شمسی حدود یک میلیون نفر کشتی گیر بیمه ای داشتیم که این رقم در حال حاضر به کمتر از 50 هزار نفر رسیده و از رسانه ملی تقاضا دارم که به کمک ورزش اول کشور آمده چراکه بیشتر افتخارات کسب شده ورزش ایران در میادین مهم از جمله المپیک ها در کشتی بوده است.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه گزارشی را در مورد دلایل افت توجه به رشته کشتی در سال های اخیر و همچنین راهکارهای برون رفت از این موضوع برای حاضرین ارائه داد.

دکتر فاطمی نیز در این جلسه ضمن تأکید بر جایگاه ویژه کشتی در کشور گفت: از تمامی مدیران مراکز استان ها درخواست دارم که حمایت های لازم را از کشتی داشته باشند و ورزش ملی کشور را در اولویت قرار دهند.

در ادامه این جلسه به صورت ویدیو کنفرانس با مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان های مازندران، خوزستان، کرمانشاه و لرستان گفت و گو شد و هریک از استان ها گزارشی را در مورد عملکرد خود و برنامه های انجام شده در زمینه حمایت از کشتی کشور ارائه دادند.

در پایان این جلسه مقرر شد تا جلساتی به صورت متمرکز و منظم در این مورد برگزار شود تا هماهنگی های لازم به جهت تعامل، همکاری و حمایت های بیشتر رسانه ی ملی از کشتی کشور بعمل آید.


گالری تصاویر

برچسب ها :