در دیدار قهرمان کشتی المپیک و جهان با مسئولان فدراسیون کشتی

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ 15:37
عبداله موحد: کشتی یکی از سخت ترین رشته های ورزشی است
دبیر: افتخارات موحد در کشتی فراموش ناشدنی است
عبداله موحد قهرمان شش دوره کشتی آزاد المپیک و جهان در دیدار خود با مسئولین فدراسیون کشتی گفت: کشتی یکی از سخت ترین رشته های ورزشی است چراکه در مبارزه با حریفان یک قدم نمی توان عقب گذاشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، عبداله موحد دارنده شش مدال طلای المپیک و جهان در کشتی آزاد که ظهر امروز و با دعوت علیرضا دبیر، در فدراسیون کشتی حضور یافته بود در دیدار با مسئولان فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: کار کردن در کشتی بسیار سخت است، چراکه با حریف زنده سر و کار دارید و راه فرار و عقب نشینی هم نیست.

وی ادامه داد: پس از المپیک عضله دستم پاره شد در آن زمان این موضوع را به یکی از جراید پرانتشار کشور اطلاع دادم اما به دلیل ترس نتوانستند آن را رسانه ای کنند.

این پیشکسوت گرانقدر کشتی کشور با بیان اینکه به دنبال دیده شدن و منیت نیست گفت: راه زندگی احترام به دیگران و اتکاء به خود است و همیشه سعی کردم در همه حال آن را رعایت کنم.

موحد با بیان اینکه هنوز هم ورزش می کند تصریح کرد: در منزل خود در کشور آمریکا یک باشگاه کوچک ورزشی تدارک دیده ام و همیشه تمرین می کنم.

یکی از نوابغ کشتی آزاد جهان در مورد حضورش در ایران گفت: بسیار دوست داشتم که بتوانم به مردم خدمت کنم اما شرایط فراهم نشد. محبت و آئینی که مردم ایران دارند در مردم آمریکا و یا کانادا نیست.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شما هیمشه بزرگ هستید و افتخارات شما فراموش ناشدنی است، گفت: از حضور شما در فدراسیون کشتی بسیار خرسندم و باید بگویم که من از کودکی همیشه عاشق شما بودم.

دبیر با اشاره به اینکه عبداله موحد یکی از افتخارات بزرگ کشتی ایران است گفت: پیش از این نام شما در تالار افتخارات فدراسیون جهانی کشتی قرار گرفته بود اما در حال حاضر این موضوع در سایت این اتحادیه لحاظ نشده و فدراسیون کشتی با نامه نگاری که با اتحادیه جهانی کشتی کرده است به صورت ویژه پیگیر آن است. بنده هم شخصا با تمام وجود این موضوع را دنبال می کنم و حتی در دیداری که در آینده با لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی در سوئیس خواهم داشت این موضوع را به وی متذکر خواهم شد.

دبیر در پایان خاطرنشان کرد عبداله موحد در کشتی آزاد و حمید سوریان در کشتی فرنگی از مفاخر کشتی ایران هستند و باید نام آن ها در تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی ثبت شود.


برچسب ها :