جلسه هم اندیشی با قهرمانان کشتی آزاد برگزار شد (همراه با گزارش تصویری)

یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ 15:25
محسن کاوه: جای خالی قهرمانان در آموزش کشتی گیران احساس می شود
مراد محمدی: مسئله آموزش در سنین پایه بسیار مهم است
جلسه هم اندیشی مسئولان فدراسیون با قهرمانان کشتی صبح امروز (یکشنبه) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این جلسه با حضور محسن کاوه مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد، سید جلال عسگری دبیر فدراسیون، سید مراد محمدی، صادق گودرزی و سعید ابراهیمی از مدال داران کشتی المپیک و جهان  برگزار شد.

محسن کاوه در این جلسه با بیان اینکه جای خالی قهرمانان در آموزش کشتی گیران احساس می شود، گفت: اگر در آموزش کشتی گیران رده سنی پایه از قهرمانان مطرح کشور استفاده شود، حضور آن ها در سالن های کشتی و آموزش فنون تخصصی آن ها به کشتی گیران باعث می شود که کیفیت کار کشتی گیران به مراتب بالاتر رود.

وی افزود: البته این مورد باعث این می شود که کشتی گیران بیشتری جذب باشگاه ها شوند و این به کمیت کشتی نیز کمک می کند.
مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد در مورد نحوه اجرای این کار تصریح کرد: به دنبال این هستیم که کمپ های چند روزه را با حضور قهرمانان بزرگ در استان ها فراهم کنیم و کار به گونه ای باشد که از کشتی گیران و مربیان رده پایه استان های همجوار نیز دعوت شود در این کارگاه های آموزشی حضور داشته باشند تا ریزه کاری ها و فنون کشتی از سوی قهرمانان به آن ها انتقال داده شود و این حرکت موجب می شود تا چرخه کشتی ادامه داشته باشد.

کاوه در مورد وضعیت کشتی کشور تصریح کرد: در حال حاضر ورودی کشتی گیران به باشگاه ها کم است و نوجوانان با توجه به جاذبه هایی که سایر رشته های ورزشی دارند جذب آن ها می شوند. ما در ترویج کشتی ضعیف هستیم و باید قهرمانان و مدال آوران ما پای کار بیایند.

وی ادامه داد: اگر ما در اینجا نشستیم به واسطه کشتی است و باید دین خود را به کشتی ادا کنیم و حداقل کاری که می توان کرد این است که با حضور در سالن های کشتی تجربیات و دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهیم و این کار باید از استان هایی شروع شود که از دانش فنی کشتی محروم هستند.

محسن کاوه با بیان اینکه کار در رده سنی پایه به خصوص نونهالان بسیار حساس است خاطرنشان کرد: نباید در رده سنی پایه به دنبال برگزاری مسابقات رسمی و وزن کردن کشتی گیران باشیم. این کار باعث می شود تا عمر قهرمانی در کشتی گیران پایین بیاید. از سوی دیگر آموزش به کشتی گیران پایه بسیار مهم است چراکه اگر یک کشتی گیر به صورت اصولی کار را فرا نگیرد در آینده در تیم های ملی به مشکل بر می خوریم. مسئله وزن کم کردن و آموزش اصولی فنون کشتی از مهمترین مسائلی است که باید در رده ی پایه آن را در دستور کار قرار دهیم.

سید مراد محمدی  نیز در ادامه این جلسه گفت: مسئله آموزش در سنین پایه بسیار مهم است، باید از بهترین مربیان در این رده برای آموزش کشتی گیران استفاده شود. در بیشتر اوقات می بینیم که مربی ارشد باشگاه سوت دستش گرفته و تمرین می دهد و سایر مربیان به امر آموزش کشتی گیران می پردازند.

وی ادامه داد: تفاوت ما با کشورهای مطرح جهان در کشتی مانند روسیه این است که کشتی گیران آن ها به خوبی آموزش می بینند به طور مثال من در رقابت های جهانی نوجوانان می دیدم که کشتی گیران روس از تمامی جهات کشتی را فرا گرفته اند و با ریزه کاری های آن آشنا هستند اما این موضوع در مورد کشتی گیران ما صادق نبود.

محمدی با اشاره به اینکه توجه به رده ی سنی پایه باعث پشتوانه سازی می شود اظهار داشت: بحث آموزش و سازندگی دو مقوله جدا از یکدیگر است، کشتی گیران اگر آموزش اصولی و خوب ببینند در آینده پشتوانه های خوبی خواهیم داشت، اما در حال حاضر کشتی گیرانی که به تیم های ملی می آیند از لحاظ فنی ضعیف هستند.

وی گفت: البته یکی از مشکلات دیگر بحث ایجاد انگیزه است که باید به دنبال این باشیم که انگیزه را در رده های پایه حفظ کنیم تا کشتی گیران پس از مدتی کار در کشتی آن را رها نکنند.

سعید ابراهیمی نیز در این نشست هم اندیشی تصریح کرد: در برخی موارد حضور ما در باشگاه ها و یا تمرینات موجب ناراحتی مربیان دیگر می شود، اما باید بگویم که بر حسب وظیفه و علاقه ای که به کار داریم می خواهیم تجربیات خود را به دیگران انتقال دهیم و به هیچ عنوان به دنبال تخریب جایگاه کسی نیستیم.

وی افزود: اگر بتوانیم در رده سنی پایه به خوبی دانش کشتی را انتقال دهیم، قطعا در آینده و در رده ی سنی بزرگسالان نتایج آن را خواهیم دید.
صادق گودرزی نیز با استقبال از طرح فدراسیون کشتی نسبت به آموزش کشتی گیران در استان ها توسط قهرمانان اظهار داشت: به شخصه آماده ام تا تجربیات خود را به نسل آینده کشتی ایران منتقل کنم.

وی گفت: قهرمانان پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی، فراموش می شوند، اما آن ها می توانند به بهترین شکل ممکن در اختیار کشتی کشور باشند و وظیفه فدراسیون کشتی این است که با برنامه هایی از  این دست، از تجربیات و نظرات آن ها استفاده کند.

در پایان این نشست قهرمانان پیشین کشتی آزاد کشور با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نشست صمیمانه ای را برگزار کردند.

لازم به ذکر است این جلسه به منظور رشد، توسعه کمی و کیفی و همچنین پیشرفت کشتی در سطح کشور با بکارگیری قهرمانان نامی کشور و استفاده از سوابق و تجربیات ارزنده ایشان نسبت به برگزاری اردوهای 4 روزه جهت آموزش و ترغیب کشتی گیران فعال در سطح استان ها علی الخصوص استان های مستعد و محروم برگزار شد و فدراسیون کشتی برای حضور در این جلسه هم اندیشی، از آقایان حسن رحیمی، سید مراد محمدی، مهدی تقوی، صادق گودرزی، احسان لشگری، کمیل قاسمی، مسعود اسماعیل پور، فردین معصومی و سعید ابراهیم دعوت بعمل آورده بود.


گالری تصاویر

برچسب ها :