رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک- قزاقستان

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ 18:36
نفرات برتر سه وزن دوم مشخص شدند
18 کشتی گیر سهمیه المپیک را بدست آوردند
نفرات برتر سه وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در قزاقستان مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات سه وزن دوم (67، 87 و 97 کیلوگرم) رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای 24 و 25 شهریورماه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این سه وزن به شرح زیر است:

در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب در دور اول مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. تاب در این گروه مقابل میهایل میهوت از رومانی با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 2 بر یک زاخاری برگ از سوئد را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر از سد اسلام عباس اف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. طاهری در این مرحله مقابل دنیس کودلا دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از آلمان در یک کشتی پایاپای و در حالی که داوران بارها کشتی را برای درمان کشتی گیر آلمانی قطع کردند و مانع حملات نماینده کشورمان شدند، با نتیجه 1 بر 1 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل ژان بلینیوک قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از اوکراین، طاهری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه 5 بر یک از سد پیتر اوهلر از آلمان گذشت وی در دور بعد مقابل کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان با نتیجه 7 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گابریل روسیلو کایند از کوبا با نتیجه 5 بر 4 پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ساروی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها راه یافت. ساروی در این دیدار  مقابل جنگ ایلدیم دارنده برنز المپیک و جهان از ترکیه با نتیجه 7 بر 5 مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

اسامی نفرات برتر این رقابت ها (اول تا پنجم) که سهمیه المپیک 2020 توکیو را نیز کسب کردند به شرح زیر است:

67 کیلوگرم: 1- اسماعیل بوررو مولینا (کوبا) 2- آرتم سورکوف (روسیه) 3- ماته نمس (صربستان) و فرانک استابلر (آلمان) 5- فردریک بیرهوس (دانمارک) و ( محمد ابراهیم السید (مصر)... 26- حامد تاب (ایران)

87 کیلوگرم: 1- ژان بلینیوک (اوکراین) 2- ویکتور لورینچ (مجارستان) 3- دنیس کودلا (آلمان) و رستم آساکولوف (ازبکستان) 5- میکالای استادوب (بلاروس) و آتابک عزیزبیکوف (قرقیزستان) ... 12- رامین طاهری (ایران)

97 کیلوگرم: 1- موسی اولویوف (روسیه) 2- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 3- میهایل کاجایا (صربستان) و جنگ ایلدیم (ترکیه) 5- تادیوز میچالیکا (لهستان) و گئورگی ملیا (گرجستان) ... 7- محمدهادی ساروی (ایران)

در پایان مسابقات سه وزن دوم تیم روسیه با 106 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم های گرجستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان و ژاپن به ترتیب با 64، 51، 47، 45، 41 و 40 امتیاز در جایگاه های دوم تا هفتم قرار دارند. تیم ایران نیز با 35 امتیاز در جایگاه دوازدهم است.

در رقابت های سه وزن پایانی که فردا به پایان می رسد علیرضا نجاتی و امیر قاسمی منجزی در اوزان 60 و 130 کیلوگرم ضمن کسب سهمیه المپیک در دیدار رده بندی حضور دارند و محمدعلی گرایی نیز در گروه بازنده ها قرار دارد و در صورت راه یابی به دیدار رده بندی سهمیه المپیک را نیز کسب می کند.




برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
پیام تبریک وزیر امور خارجه به مناسبت قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی
قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب؛
در پی قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در آسیا؛
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری - 5)
رقابت های قاره ای گزینشی المپیک 2024 پاریس – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا - (گزارش تصویری)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری - 4)
پیام تبریک دکتر قالیباف در پی قهرمانی تیم های کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا
پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در رقابت های کشتی فرنگی آسیا
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر
قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات آسیایی قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان