از سوی سازمان لیگ فدراسیون کشتی

چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ 10:05
آیین نامه لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در سال 98 اعلام شد

سازمان لیگ فدراسیون کشتی، آیین نامه لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در سال 98 را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، متن این آیین نامه به شرح زیر است:


آیین نامه لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی سال ۱۳۹۸

 1- تیم های واجد شرایط موظفند اسامی کشتی‌گیران، مربیان، سرپرستان ، کادر پزشکی، مشاور رسانه‌ای و سایر عوامل اجرایی را تا 15 روز پیش از اولین مسابقه در "مرحله رفت" ، و حداکثر پنج روز مانده به اولین مسابقه در "مرحله برگشت،  به "سازمان لیگ"اعلام نمایند.

اسامی یاد شده زمانی اعتبار خواهد داشت که با حضور کلیه افراد معرفی شده از سوی هر باشگاه کشتی(اعم از کشتی‌گیر، مربی، سرپرست، کادر پزشکی، مشاور رسانه‌ای و یا سایر عوامل اجرایی) در محل فدراسیون (و یا مکان اعلامی از سوی فدراسیون)، از طریق امضاء تعهدنامه وابستگی به باشگاه کشتی ذیربط درهرمرحله، مورد تایید قرار گیرد.

تبصره 1: تعداد کشتی گیران معرفی شده از سوی هر تیم نمی تواند کمتر از 16 کشتی گیر و بیشتر از 25 کشتی گیر(هر وزن حداقل یک کشتی گیر ) باشد.

تبصره 2:تعداد مربیان هر تیم حداقل دو مربی و حداکثر پنج مربی بوده که می باید مطابق آخرین ضوابط اعلامی "انستیتو بین المللی کشتی" دارای دفترچه مربیگری باشند.

تبصره3:هر تیم الزاماً می باید دارای یک سرپرست واجد شرایط و مشخص باشد.

2- هرگونه همکاری و حمایت اجرایی کادر فنی ( سرمربی ، مربی و سرپرست ) پزشکی ، اجرایی در کلیه رده های سنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی که دارای قرارداد با فدراسیون کشتی می باشند و همپنین کلیه مدیران فدراسیون کشتی ( اعم از مدیران ارشد ، روسای کمیته ها و واحدهای مدیریتی ذیربط ) تحت هر عنوانی با باشگاه متقاضی ممنوع بوده و در صورت تخلف ، ضمن محرومیت باشگاه کشتی مربوطه از حضور در مسابقات ذیربط ، فرد خاطی جهت تعیین تکلیف به کمیته انضباطی فدراسیون معرفی می گردد .

3- هرگونه پذیرش مسئولیت رسمی توسط رییس ، نایب رییس و دبیر هیئت های کشتی استان ها در باشگاه های کشتی متقاضی در مسابقات ممنوع و مشمول جرائم بند 2 ( آیین نامه ) خواهد بود .

4-هرکشتی گیر و اعضای کادر فنی(مدیر فنی – سرمربی – مربی ) بر مبنای تبار استانی خود مندرج درکارت ملی کشتی مربوطه ،هنگام انعقاد قرداد با تیم باشگاهی مغایر با استان ذیربط ،می باید نسبت به ارائه رضایت نامه رسمی از هیات کشتی استان مبدا اقدام نماید.

5-تیم ها می توانند نسبت به عقد قرارداد با حداکثر 4 کشتی گیر ملی پوش ( بر مبنای آخرین حضور در رقابت های جهانی 2019 بزرگسالان) اقدام و مجاز به استفاده از 3 کشتی گیر در هر مسابقه می باشند .

6- کشتی گیرانی که به دلیل ضرورت در مسابقات بین المللی در اختیار تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور می باشند ، صرفا با مجوز مدیر تیم های ملی و کادر فنی تیم های ملی ذیربط ، اجازه حضور در رقابت های لیگ را خواهند داشت ، عدم حضور کشتی گیران مذکور مانع اجرای برنامه اعلامی سازمان لیگ کشتی کشور نخواهد شد.

7- تیم ها می توانند نسبت به عقد قرارداد با 2 کشتی گیر خارجی که سابقه شرکت در رقابت های جهانی ، المپیک و یا قاره ای طی سنوات گذشته در رده های سنی بزرگسالان ، امید و یا جوانان دارا باشند و در هر دیدار نیز مجاز به استفاده از هر 2 کشتی گیر خواهند بود .

8- هرکشتی گیر صرفا در وزنی که در هر مسابقه وزن کشی نموده است می تواند مسابقه دهد ، استفاده از یک کشتی گیر در دو وزن در هر مسابقه ممنوع خواهد بود .

9-ضوابط حضور کشتی گیران خارجی بر مبنای ضوابط جاری اتحادیه جهانی کشتی و مقررات فدراسیون کشتی می باشد.

10- ارائه گواهی سلامت و نداشتن بیماری واگیردار برای کشتی گیران خارجی الزامی است.

11- تقاضای پیگیری امور اداری و بین الملل مربوط به جذب کشتی گیران خارجی از سوی تیم ها منوط به پرداخت مسائل مالی کشتی گیر توسط تیم متقاضی می باشد ، در غیر این صورت فدراسیون کشتی هیچ گونه پیگیری انجام نخواهد داد .

12- هر تیم باشگاهی به هر عنوان ، پس از مراسم قرعه کشی و یا انجام مراسم وزن کشی از شرکت تیم و یا کشتی گیران خود در مسابقات مربوطه ممانعت به عمل آورد و یا از ادامه رقابت ها سر باز زند ، بنا به تشخصیص سرپرست مسابقات نتیجه حاصل از هر کشتی تبانی تشخیص داده شود پرونده و مستندات مربوط به کشتی گیر و باشگاه های مربوطه جهت بررسی و اعلام رای ( محرومیت کشتی گیر ، جریمه نقدی ، کسر امتیاز از امتیازات کل ، به کمیته اخلاق و امور انضباطی فدراسیون کشتی ارجاع داده خواهد شد .

13-فقط قراردادهایی که در سازمان لیگ منعقد شده و نماینده سازمان لیگ با مهر و امضای رئیس سازمان لیگ به ثبت رسیده باشد اعتبار دارد و ملاک و سند عضویت و معیار ارتباطات و بررسی و استنادات رسمی خواهد بود.

14- پنج درصد از کل مبلغ قرارداد کشتی گیر و اعضای کادر فنی مندرج در قرارداد ذیربط ،به هیات کشتی استان مبداء تعلق می گیرد. همچنین هنگام ثبت قرارداد باشگاه موظف است بر مبنای عدد و رقم ثبت شده،هزینه مربوطه را نقداً به فدراسیون پرداخت و فدراسیون به حساب هیات کشتی استان ذیربط واریز نماید.

15- رقابت میان باشگاه های کشتی کشور در قالب دو گروه و بر مبنای قرعه کشی می باشد. تیم های اول و دوم سال گذشته لیگ برتر کشتی کشور، بعنوان سرگروه لحاظ خواهند شد.

16-پس از انجام مراسم قرعه کشی ، سازمان لیگ نسبت به اعلام برنامه برگزاری مسابقات لیگ برتر اقدام خواهد نمود، لازم به توضیح است برنامه مذکور به هیچ عنوان به تعویق نخواهد افتاد و یا حذف نخواهد شد، مگر اینکه در شرایط خاص، با تشخیص فدراسیون کشتی، ضرورتی برای تغییر زمان بندی مسابقات وجود داشته باشد.

17-رقابت‌های لیگ برتر باشگاه های کشتی کشور به صورت رفت و برگشت بوده و پس از مشخص شدن تیم های برتر، مرحله ضربدری و فینال رقابت ها بصورت متمرکز برگزار می شود.

18- اوزان برگزاری رقابت ها در کشتی آزاد و فرنگی در هر رشته به شرح ذیل خواهد بود:

- کشتی آزاد : 57-61-65-70-74-79-86-92-97-125 کیلوگرم.

- کشتی فرنگی:55-60-63-67-72-77-82-87-97-130 کیلوگرم.

19- مبنای پیروزی هر تیم در هر دیدار، تعداد برد بیشتر خواهد بود. در صورت برابری تعداد پیروزی ها، بر مبنای الویت های اعلامی در جدول ذیل ،تیم باشگاهی پیروزدر آن دیدارمشخص می گردد:

الویت

مبانی تعیین تیم باشگاهی پیروز در یک دیدار ،در صورت برابری تعداد پیروزی تیم های ذیربط

اول

جمع امتیازات مثبت

دوم

بیشترین پیروزی با ضربه فنی ، مصدومیت و دیسکالیفه

سوم

تعداد پیروزی با امتیاز عالی

چهارم

میزان کسب امتیازات فنی

پنجم

از دست دادن امتیاز فنی کمتر

ششم

نتیجه‌آخرین مسابقه


20-در صورت برابری امتیازات مثبت تیم های باشگاهی در هر گروه برای تعیین رده بندی تیم ها درگروه ذیربط، جهت حضور در رقابت ضربدری و متعاقبا فینال مسابقات لیگ، مبانی رتبه بندی مندرج در جدول ذیل به ترتیب ملاک تعیین تیم های باشگاهی برتر در هر گروه می باشد.

الویت

در صورت برابری امتیازات مثبت باشگاه های کشتی در یک گروه

1

نتیجه رقابت رودرو (مجموع تعداد پیروزی ها و شکست های دو تیم در مرحله رفت و برگشت)

2

جمع تعداد پیروزی های با ضربه فنی ، مصدومیت و دیسکالیفه

3

جمع تعداد پیروزی های با امتیاز عالی

4

میزان کسب امتیازات فنی

5

میزان از دست دادن امتیاز فنی کمتر

6

نتیجه آخرین دیدار

21- مسابقات با 2 کیلوگرم ارفاق وزن انجام خواهد شد.

22 - تیم های اول و دوم لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی مجوز حضور در جام باشگاه های جهان را کسب می نمایند.

23- در مواقعی که ابهامات یا ایراداتی در برگزاری مسابقات و آیین نامه لیگ وجود داشته باشد ، کارگروهی متشکل از دبیر فدراسیون ، رییس سازمان لیگ ، کمیته برگزاری مسابقات و کمیته انضباطی و حقوقی تشکیل و نسبت به رفع آن اقدام شود .

24-باشگاه ها می بایستی نسبت به ارسال آرم تیم باشگاه مربوطه برای درج در پوستر رقابت های لیگ برتر سال 1398 به سازمان لیگ اقدام نمایند .

 


برچسب ها :