رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان

یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ 20:11
 تیم منتخب ایران با یک مدال نقره و 2 مدال برنز نایب قهرمان شد
تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با کسب یک مدال نقره و دو مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی محسوب می شود روزهای 4 و 5 اسفندماه در شهر گیور مجارستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رضا خدری در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال نقره و شیرزاد بهشتی طلا و میثم دلخانی در اوزان 60 و 63 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

در رده بندی تیمی نیز تیم مجارستان با ۹۱ امتیاز قهرمان شد. تیم ایران با ۸۶ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم اوکراین با ۸۳ امتیاز سوم شد.

تیم منتخب ایران با 11 فرنگی کار در این مسابقات شرکت کرده بود که نتایج کامل کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم رضا خدری در دور نخست عبدالکریم فرگات از الجزایر را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 12 بر 8 از سد جوزف آندرسی از مجارستان را مغلوب کرد. خدری در دور سوم مقابل الهام بهرام اف از ازبکستان در حالی که از حریف پیش بود با نتیجه 4 بر 6 نتیجه را واگذار کرد. وی در دور چهارم و مسابقه پایانی با نتیجه 5 بر یک از سد جاووخیر میراحمداف حریف دیگری از ازبکستان گذشت و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا در دور نخست مقابل ویرجیل مونتیانو از رومانی با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر از سد یوهانس ماهونن از کشور فلاند گذشت. بهشتی طلا در دور سوم نیز مقابل احمت اویار از ترکیه نیز با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل فیروز توختایف از ازبکستان با نتیجه 8 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل لیجیو کائو از چین با نتیجه 8 بر یک به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم  با نتیجه 5 بر 2 از سد محمد نوربخش گذشت. وی در دور سوم و مرحله نیمه نهایی  مقابل شینیبو اوتا دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن در یک کشتی نزدیک با نتیجه 2 بر 5 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. به این ترتیب نوربخش از دور مسابقات کنار رفت. دلخانی در دیدار رده بندی استیگ آندره برگ دارنده مدال برنز المپیک و جهان از نروژ را با نتیجه 5 بر 2 مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 67 کیلوگرم، محمد الیاسی در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 ایگنازیو سانفیلیپو از ایتالیا را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 4 بر صفر دنیس بولونوف از استونی را از پیش رو برداشت اما در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ریو هان سو قهرمان جهان و بازی های آسیایی از کره جنوبی با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، الیاسی به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله مقابل سوسلان داوروف از کشور بلاروس با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 72 کیلوگرم محمد رضا آقانیا در دور نخست آرام واردانیان از ازبکستان دارنده مدال برنز آسیا را با نتیجه 5 بر یک مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل شماگی بولکوادزه از گرجستان دارنده مدال برنز المپیک با نتیجه 7 بر صفر شکست خورد. با توجه به حضور کشتی گیر گرجستانی در دیدار فینال، آقانیا به گروه بازنده ها رفت وی در این گروه در مصاف با میشاییل ویدمایر از آلمان با نتیجه 4 بر صفر (ضربه فنی) مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 77 کیلوگرم پیام بویری در دور اول مقابل اکرم بودجملین از کشور الجزایر با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد اما در دور بعد مقابل کیم هیون وو دارنده مدال طلای جهان و المپیک از کشور کره جنوبی با نتیجه 13 بر 4 مغلوب شد. و با توجه به شکست این کشتی گیر کره ای مقابل ویکتور نمس قهرمان جهان از کشور صربستان، بویری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 82 کیلوگرم جمال اسماعیلی در دور اول 8 بر یک پیتر نواک از چک را مغلوب کرد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 4 بر صفر تیموج تربولین از مولداوی را شکست داد. اسماعیلی در دور سوم کیسیدیس بیوربرگ از سوئد قهرمان زیر 23 سال اروپا را با نتیجه 9 بر 5 مغلوب کرد، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل رای بیک بیسلطانوف از دانمارک دارنده نقره زیر 23 سال جهان با نتیجه صفر بر 6 باخت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 87 کیلوگرم یوسف قادریان پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل میرکو مینگوزی از ایتالیا با نتیجه 10 بر یک به پیروزی رسید اما در دور سوم مقابل رادزیک کولیف دارنده مدال نقره جهان از کشور بلاروس با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و حذف شد.

در وزن 97 کیلوگرم حسن آریانژاد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم سئونگ جان کیم از کره جنوبی دارنده مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا را با نتیجه 6 بر 4 شکست داد. وی در دور سوم با نتیجه 5 بر صفر نیکولا کریسوف از اوکراین را مغلوب کرد. آریانژاد در مرحله نیمه نهایی مقابل ترسی هانکوک از آمریکا با نتیجه 3 بر 2 باخت و به دیدار رده بندی رفت. وی در دیدار رده بندی مقابل آبودورخیتی آلیموجیانگ از چین با نتیجه 6 بر 3 و ضربه فنی مغلوب شد و به عنوان پنجم رسید.

در وزن 130 کیلوگرم شهاب قوره جیلی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل نیکولا کوچمی از اوکراین با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر اوکراینی، وی از دور رقابت ها کنار رفت.


اسامی نفرات و تیم های برتر این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- الهام بهرام اف (ازبکستان) 2- رضا خدری (ایران) 3- جاووخیر میراحمداف (ازبکستان)
60 کیلوگرم: 1- کیم سئونگ هاک (کره جنوبی) 2- فیروز توختایف (ازبکستان) 3- شیرزاد بهشتی طلا (ایران) و دی هیو (چین)
63 کیلوگرم: 1- شینیبو اوتا (ژاپن) 2- ارباتو تیو (چین) 3- سایلیک والیهان (چین) و میثم دلخانی (ایران) ... 9- محمد نوربخش (ایران)
67 کیلوگرم: 1- ریو هان سو (کره جنوبی) 2- روسلان کودرینتس (اوکراین) 3- تسوچیکا شیمویامادا (ژاپن) و ماته نمس (صربستان) ... 8- محمد الیاسی (ایران)
72 کیلوگرم: 1- شماگی بولکوادزه (گرجستان) 2- ساچینو داویتیا (گرجستان) 3- مارتین توت (مجارستان) و سلجوق جان (ترکیه) ... 9- محمدرضا آقانیا (ایران)
77 کیلوگرم: 1- ویکتور نمس (صربستان) 2- دمیترو پیشکوف (اوکراین) 3- ولودمیر یاکولیف (اوکراین) و کیم هیون وو (کره جنوبی) ... 10- پیام بویری (ایران)
82 کیلوگرم: 1- گلا بولکوادزه (گرجستان) 2- رایبک بیسلطانوف (دانمارک) 3- برهان آکبوداک (ترکیه) و یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین) 5- جمال اسماعیلی (ایران)
87 کیلوگرم: 1- ویکتور لورینچ (مجارستان) 2- بشیر سید آزارا (الجزایر) 3- رادزیک کولیف (بلاروس) و اریک زیلواسی (مجارستان) ... 9- یوسف قادریان (ایران)
97 کیلوگرم: 1- ترسی هانکوک (آمریکا) 2- فاتح باشکوی (ترکیه) 3- آبودوریخیتی آلیموجیانگ (چین) و نیکولوز کاخلاشویلی (ایتالیا) 5- حسن آریانژاد (ایران)
130 کیلوگرم: 1- هیکی نابی (استونی) 2- گئورگی چوگوشویلی (بلاروس) 3- مارکو کوسویچ (کرواسی) و بالینت لام (مجارستان) ... 16- شهاب قوره جیلی (ایران)
رده بندی تیمی: 1- مجارستان 91 امتیاز 2- ایران 86 امتیاز 3- اوکراین 83 امتیاز 4- ترکیه 68 امتیاز 5- کره جنوبی 65 امتیاز 6- بلاروس 63 امتیاز


برچسب ها :