روزهای 20 و 21 دی ماه و در شهر کرج

سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ 16:45
مسابقات کشتی پهلوانی بزرگسالان قهرمانی کشور برگزار می شود
رقابت ها با نام یادواره "پهلوان باشی علیرضا سلیمانی"
شرایط و برنامه مسابقات اعلام شد
رقابت های کشتی پهلوانی بزرگسالان قهرمانی کشور و تعیین پهلوان برتر و صاحب بازوبند کشور یادواره "پهلوان باشی زنده یاد علیرضا سلیمانی" روزهای 20 و 21 دی ماه در شهر کرج برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، شرایط و برنامه برگزاری این مسابقات به شرح زیر است:


الف- اوزان و شرایط مسابقات :

1- مسابقات کشتی پهلوانی در رده­ی سنی بزرگسالان (18 سال به بالا) و در اوزان 55تا60*70*80*90*100*100+ کیلوگرم، بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

2- ورزشکاران متولد 10/10/1380 و بزرگتر(رده سنی جوانان) مجاز به شرکت در این مسابقات می باشند. کشتی گیران متولد 10/10/80 لغایت 12/10/79 با رضایت نامه محضری ولی و گواهی پزشکی می توانند در این مسابقات شرکت نمایند.

3- حداقل وزن ورزشکاران برای شرکت در این رقابت ها 55 کیلوگرم خواهد بود.

ب - مدارک لازم جهت شرکت در این مسابقات :

1. اصل شناسنامه و کارت ملی 2. کارت بیمه ورزشی معتبر 3. معرفی نامه هیات کشتی استان 4. ارائه اصل کارت ملی کشتی

* تذکر: ارائه کلیه مدارک فوق توسط شرکت کنندگان الزامی بوده و در غیر اینصورت از شرکت ایشان جلوگیری خواهد شد.

ج- نفرات مجاز جهت شرکت در این مسابقات :

1. استان البرز بعنوان میزبان مسابقات دو تیم کامل در هر رده سنی

2. سایر استان ها یک تیم کامل در هر رده سنی

3. هر استان صرفا می­تواند یک سرپرست؛ و به ازای هر 3 کشتی گیر، یک مربی همراه داشته باشد.

د- امتیازات:

1. به نفرات اول تا سوم این مسابقات حکم و مدال قهرمانی اهداء خواهد شد.

2. به تیم‌های اول تا سوم این مسابقات کاپ قهرمانی اهدا خواهد شد.

3. با استناد به " فرآیند انتخاب تیم های ملی کشتی آزاد، فرنگی و کشتی­های سنتی کشور در سال 98-97 " ، نفرات اول از آخـرین رقابت های قهرمانی کشور کشتی پهلوانی در رده ی سنی بزرگسالان، می­توانند در رقابت­ های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در سال فنی جاری حضور داشته باشند.

4. با توجه به برگزاری مسابقات وزن100+کیلوگرم رده­ی سنی بزرگسالان بمنظور تعیین پهلوان برتر و صاحب بازوبند کشور در سال 97، رقابت های این وزن بصورت Open برگزار می شود (با ارائه معرفی نامه رسمی از سوی هیات کشتی استان ها) و محدودیتی به لحاظ تعداد کشتی گیران شرکت کننده وجود نخواهد داشت.

هـ - برنامه مسابقات :

پهلوانی بزرگسالان

ردیف

جدول زمان بندی

روز

مورخ

ساعت

محل برگزاری

1

پذیرش تیم ها

پنج­شنبه

20/10/1397

15:00-17:00

خانه کشتی تختی کرج

2

کلینیک داوران

پنج­شنبه

20/10/1397

16:00-17:00

خانه کشتی تختی کرج

3

وزن کشی کلیه اوزان

پنج­شنبه

20/10/1397

18:00-18:30

خانه کشتی تختی کرج

4

کلینیک مربیان (حضور کلیه مربیان تیمها الزامی است)

پنج­شنبه

20/10/1397

20:00- 19:00

خانه کشتی تختی کرج

5

مسابقات

جمعه

21/10/1397

14:00- 09:00

20:00- 16:00

سالن 2500 نفری مجموعه ورزشی انقلاب شهر کرج

*** سرپرست برگزاری مسابقات می­ تواند با توجه به روند اجرا و برگزاری رقابت ها، تغییراتی در زمانبندی مسابقات مذکور ایجاد نماید.

  • آدرس محل پذیرش: استان البرز-شهر کرج- چهار راه دانشکده- روبروی کتابخانه عمومی- خانه کشتی تختی کرج

و- ضوابط فنی :

1. مسابقات رده سنی بزرگسالان در دو زمان 3 دقیقه­ ای با 30 ثانیه استراحت برگزار شده و با اختلاف 10 امتیاز، کشتی به پایان می­ رسد .

2. اتمـام وقت قانونی، ضربه فنی، کسـب تفاضل 10 امتیاز، مصدومیت به تشـخیص پزشک، سه اخطاره شدن کشتی­ گیر و یا اعمالی که باعث اخراج کشتی گیری شود ، شرایط پایان کشتی را تعیین می کند.

3. امتیازات پهلوانی یک امتیازی و 2 امتیازی خواهد بود. در صورتی که کشتی گیری به هر طریق در منطقه اصلی تشک به پل برود، کشتی با ضربه فنی به نفع حریف مقابل، پایان خواهد یافت.

4. اجرای کلیه تکنیک های فنون کشتی آزاد و فرنگی، و همچنین استفاده کلیه فنون اختصاصی کشتی پهلوانی با استفاده از قسمت کمر و زانوی شلوار برای اجرای فن مجاز خواهد بود.

5. در صورتی که کشتی گیر مهاجم حریف خود را در بیرون از منطقه زون به پل ببرد، دو امتیاز دریافت می نماید.

6. کشتی گیر مهاجم باید از اجرای فنونی که ابتدا خود به روی پل رفته و سپس حریف را به پل می کشد، اجتناب کند.

7. مربیان می توانند از طریق انداختن چلنج مطابق ضوابط جاری اتحادیه جهانی کشتی به رای داوران اعتراض نمایند.

8. در صورت کم کاری کشتی ­گیر، داور به ترتیب زیر اقدام می کند:

الف. کشتی قطع و به کشتی گیر مدافع تذکر داده می شود.

ب. کشتی قطع و یک اخطار به کشتی گیر مدافع و یک امتیاز به کشتی گیر مهاجم داده می شود. سپس پیش قبض و پیش کاسه مدافع در وسط تشک در اختیار کشتی­ گیر مهاجم قرار می­گیرد.

ج. کشتی گیری که سه اخظار دریافت نماید، بازنده محسوب می شود.

9. در صورت پاره شدن شلوارک کشتی پهلوانی(تنکه) در حین کشتی، کشتی گیر مربوطه حداکثر دو دقیقه جهت تعویض فرصت خواهد داشت.

10. در صورتی که مجری فن ریسک کند و در خاک فرود بیاید، کشتی قطع نمی­شود و یک نمره به کشتی­ گیری که به حریف مسلط شده است تعلق می گیرد.

11. مجری یا مدافع اگر روی هوا چرخش داشته باشد ولی فرود فن با سینه باشد ضربه فنی محسوب نخواهد شد یعنی برای ضربه فنی باید حتما یکی از حالات ذیل مشاهده شود :

الف) آرنج به آرنج شدن ب)به پل رفتن مدافع یا مهاجم ج) تماس پشت کشتی ­گیر با تشک د) تماس کتف یا آرنج با تشک در شرایطی که زاویه پشت یا شانه بر روی تشک کمتر از 90 درجه باشد.

· تبصره : هر یک از حالات مذکور اگر در خارج از تشک (منطقه حفاظت تشک) اتفاق بیافتد فقط دو امتیاز به حریف تعلق می­ گیرد و ادامه کشتی در وسط تشک به حالت سرپا خواهد بود.

12. کلیه اخطارها، با قطع کشتی انجام می ­شود و یک امتیاز به حریف تعلق می­گیرد، پیش قبض و پیش کاسه کشتی گیر مدافع در وسط تشک، در اختیار کشتی گیر مهاجم قرار خواهد گرفت.

13. در صورتی که هر یک از کشتی گیران در حالت خاک یا سرپا، اقدام به فرار از فن یا فرار از تشک نماید، یک اخطار به کشتی گیر مدافع و یک امتیاز به مهاجم داده شده و کشتی در وسط تشک به حالت سرپا با در اختیار قراردادن پیش کاسه و پیش قبض ادامه خواهد یافت.

14. عدم تمکین از رای داوران، حاضر نشدن بر روی تشک و انصراف عمدی از ادامه کشتی، و قرار نگرفتن کشتی­ گیر در کنار داور وسط برای اعلام کشتی­ گیر پیروز، باعث حذف کشتی گیر از جدول مسابقات خواهد شد.

15. هرگونه عمل غیرجوانمردانه که مورد تایید داوران قرار گیرد، باعث حذف کشتی گیر خواهد شد.

16. تنکه کشتی­ گیران می­باید در محل زانوها و کمر به اندازه کافی آزاد بوده تا مانع از گرفتن لباس از جانب حریف نباشد. درصورتی که در ابتدا ورود به تشک داور تشخیص دهد تنکه کشتی گیری فاقد ضوابط اعلامی برای مسابقه می باشد، کشتی گیر ذیربط فقط یک دقیقه برای تعویض فرصت خواهد داشت. بدیهی است پس از گذشت یک دقیقه، کشتی گیر مقابل برنده اعلام می شود. تهیه شلوارک کشتی پهلوانی برعهده کشتی­ گیران و تیم های شرکت کننده بوده و فدراسیون کشتی و یا میزبان در این خصوص وظیفه ای ندارند.

ز- سایر موارد :

1. کلیه هزینه­ های اسکان و تغذیه نفرات شرکت کننده از شام مورخ 20/11/97 لغایت شام مورخ 21/11/97 بعهده میزبان مسابقات خواهد بود. (مسئول پذیرش: آقای محمد کمالی ­روستا به شماره همراه 09122685189)

2. حضور مربیان در کلینیک مربیگری مربوطه الزامی است و از فعالیت مربیانی که در این کلینیک حضور نداشته باشند در کنار تشک به عنوان کوچینک جلوگیری بعمل خواهد آمد.

3. نحوه جدول مسابقات کشتی پهلوانی مطابق ضوابط جاری اتحادیه جهانی کشتی می­باشد. با این تفاوت که دو نفر بازنده در مرحله نیمه نهایی، رقابت های سوم و چهارمی را برگزار می­کنند. همچنین نفرات سوم هر دسته برای کسب مقام پنجم و ششم رقابت خواهند کرد.

4. کلیه استان‌ها موظفند حداکثر تا تاریخ 17/10/1397 نسبت به اعلام اسامی نفرات شرکت کننده به ستاد اجرایی مسابقات به شماره فکس 02144714489 اقدام نمایند.

5. کلیه استانها به منظور دریافت آیدی کارت می باید نسبت به تهیه یک جدول از اطلاعات اعضای تیم های خود(به شرح ذیل) در یک فایل Word و ارسال آن حداکثر تا تاریخ 18/10/1397 ، به پست الکترونیکی فدراسیون( به آدرس koshti.iran@gmail.com ) اقدام نمایند.

وزن

نام و نام خانوادگی

تاریخ تولد

شماره شناسنامه

محل صدور

کد ملی

نام پدر

شماره تلفن

عکس 4 *3

                 

6. کلیه سرپرستان تیم های شرکت کننده موظفند مدارک کشتی­ گیران شرکت کننده را از ساعت 15:00 لغایت 17:00 روز 20/10/97 جهت کنترل و ثبت نام به دبیرخانه فنی مسابقات تحویل نمایند.

7. مسابقات بر روی تشک کشتی برگزار می شود.

8. هیات های کشتی استان های سراسر کشور می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی با آقای عیسی مومنی مسئول کمیته کشتی های سنتی و ساحلی فدراسیون به شماره تماس 09126112986 تماس حاصل فرمایند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون