طرح صالحین کشتی برگزار شد (همراه با عکس)

یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ 11:23
علی اکبر حیدری: شما قهرمان جهان و المپیک می شوید
سردار آذرنوش: منش پهلوانی و اخلاق تختی بود که وی را پهلوان کرد
بیش از 60 کشتی گیر بسیجی باشگاه های تهران با حضور در سالن شهدای هفتم تیر تهران در طرح صالحین کشتی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این مراسم سید علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک، سردار آذرنوش رئیس بسیج ورزشکاران کشور، مربیان تیم منتخب کشتی آزاد جوانان تهران، رضا صفری رئیس کانون بسیج کشتی استان تهران و تعدادی از مربیان بسیجی باشگاه های تهران حضور داشتند.

قبل از تمرین، سردار آذرنوش ضمن تقدیر از بسیجیان کشتی گیر تهران به موارد اخلاقی ورزش و سپس بعد قهرمانی آن پرداخت و گفت: تنها کشتی گرفتن نیست، باید منش و اخلاق خوش و نیکو و مرام پهلوانی داشته باشید.  منش و مرام پهلوانی و اخلاق تختی بود که وی را پهلوان کرد و هنوز یادش در خاطره ها زنده است نه مدال هایش، و هر سال مراسم وی با شکوهتر برگزار می شود.
سید علی اکبر حیدری پیشکسوت کشتی و دارنده مدال برنز المپیک در این مراسم اظهار داشت: باید گذشت داشته باشید، اگر در زندگی و کارهایتان گذشت داشته باشید به خیلی چیزها خواهید رسید. وی با اشاره به اهداء مدال المپیک خود به خانواده ای که جوان خودش را در یک نزاع ناخواسته از دست داده بود و با گذشت از قصاص، گفت: مدالی که 51 سال بود در المپیک گرفته بودم و خیلی هم آن را دوست داشتم از آن گذشتم و به خانواده ای داغدار اهداء کردم که این خانواده، عزیز خود را از دست داده بود و با گذشت بزرگتر که قصاص بود، کاری بس بزرگ و اخلاقی کردند.
حیدری به ممارست در کشتی اشاره کرد و گفت: باید بخواهید و میل خواستن داشته باشید. چهره های شما را که نگاه می کنم. شما در آینده  قهرمان جهان و المپیک می شوید.
اجرای فنون زیبا توسط نونهالی که یک دست داشت!
پس از صحبت های آذرنوش و حیدری کشتی گیران به نرمش و مرور فن پرداختند در این میان، یکی از کشتی گیران نوجوان به نام ابوالفضل طهماسبی 11 ساله، که ساعد و مچ دست سمت چپ وی بطور مادر زادی قطع بود با اجرای زیبای فنون پرتابی، همه را به وجد آورد. این کشتی گیر به مدت چهار ماه است تمرینات کشتی را در باشگاه شهدای تاکسیرانی زیر نظر ناصر خان محمدی آغاز کرده است.
در پایان تمرین روز گذشته، رضا صفری رئیس کانون بسیج هیئت کشتی تهران کتاب شرح حال شهید جاوید الاثر ابراهیم هادی که از شهدای اخلاق مدار و از کشتی گیران خوب تهران بود را به سید علی اکبر حیدری اهداء کرد.



گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون