مسابقات کشتی پهلوانی سومین دوره بازی های جهانی عشایر- قرقیزستان

سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ 19:48
نادری، حسن تبار و صادق زاده طلایی شدند
قهرمانی قاطع تیم ایران در رقابت ها
تیم ملی کشتی پهلوانی با کسب 3 مدال طلای محمد نادری، امید حسن تبار و جابر صادق زاده به عنوان قهرمانی سومین دوره بازی های جهانی عشایر در قرقیزستان دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی پهلوانی سومین دوره بازی های جهانی عشایر با حضور 48 کشتی گیر از 25 کشور دنیا، در سه وزن امروز (سه شنبه) در شهر چولپان آتا کشور قرقیزستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب 3 مدال طلا بعنوان قهرمانی رسید.

در وزن 70 کیلوگرم محمد نادری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 2 بر صفر و ضربه فنی نوربک تالبودین از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل جلال سلیمان اف آذربایجانی با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. نادری در دیدار پایانی مقابل کوربات عزیزبایف از قرقیزستان با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 80 کیلوگرم امید حسن تبار دور نخست با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی الی کریموف از قزاقستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد مقابل پایزوف چنگیزبیک از قرقیزستان با نتیجه 8 بر صفر و ضربه فنی به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. حسن تبار در این مرحله با شکست 2 بر صفر و ضربه فنی مقابل مینگ گانبایلا از کشور چین راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی با نتیجه 10 بر صفر پارچات بیاچیموف از کشور ترکمنستان را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 100+ کیلوگرم جابر صادق زاده در دور نخست اوزولس آندرس از کشور لیتوانی را با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی مغلوب کرد وی در دور بعد نیز  فرهاد آناکولوف از تاجیکستان را با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی از پیش رو برداشت، صادق زاده در دور سوم  با نتیجه 7 بر صفر و ضربه فنی مقابل ایوان بلاگویف از کشور بلغارستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز  نودار کورتانیدزه از کشور گرجستان را با نتیجه 3 بر صفر و ضربه فنی شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. صادق زاده در این دیدار سریک بردمورات از کشور مغولستان را با نتیجه 6 بر صفر و ضربه فنی شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

رده بندی انفرادی:
70 کیلوگرم: 1- محمد نادری (ایران) 2- کوربات عزیزبایف (قرقیزستان) 3- جلال سلیمان اف (آذربایجان) و سرهات ارسلان (ترکیه) 5- نوربک تالبودین (قزاقستان) و ایشانمیرات آتایف (ترکمنستان)
80 کیلوگرم: 1- امید حسن تبار (ایران) 2- پارچات بیاچیموف (ترکمنستان) 3- مینگ گانبایلا (چین) و آیوار حسن اف (تاجیکستان) 5- پایزوف چنگیزبیک (قرقیزستان) و شون ماسونو (ژاپن)
100+ کیلوگرم: 1- جابر صادق زاده (ایران) 2- سریک بردمورات (مغولستان) 3- رومان باکایروف (آذربایجان) و ایوان بلاگویف (بلغارستان) 5- آکباس کوبی (ترکیه) و نودار کورتانیدزه (گرجستان)
رده بندی تیمی: 1- ایران (3 مدال طلا) 2- ترکمنستان (یک مدال نقره و یک برنز) 3- قرقیزستان (یک مدال نقره) 4- مغولستان (یک مدال نقره) 5- آذربایجان (2 مدال برنز) 6- چین (یک مدال برنز) 7- ترکیه (یک مدال برنز) 8- بلغارستان (یک مدال برنز)

در این رقابت ها کشتی گیرانی از کشورهای آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، چین، استونی، گرجستان، مجارستان، هند، ایران، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، لیتوانی، لتونی، مولداوی، مغولستان، هلند، روسیه، صربستان، سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، اوکراین و ازبکستان حضور داشتند.



برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون