صبح امروز و با حضور 18 داور منتخب از قاره کهن در جاکارتا

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ 14:01
کلینیک داوری مسابقات کشتی بازی های آسیایی برگزار شد
کلینیک داوری رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، صبح امروز با حضور 18 داور منتخب از قاره کهن و سایتو از ژاپن و کریکف از روسیه دو مدرس اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمدابراهیم امامی داور المپیکی و تنها داور کشورمان که در این مسابقات حضور دارد در مورد مسائل مطرح شده در این کلینیک اعلام کرد: خوشبختانه هیچگونه تغییر مقرراتی،  نسبت مسابقات قبلی نداشتیم و فقط تاکید مدرسین اتحادیه جهانی کشتی بر روی تشخیص صحیح  کشتی گیر کم کار  و نحوه مجازات کشتی گیر خاطی در شرایط فرار از فن و فرار از تشک می باشد.

وی ادامه داد: تاکید زیاد بر روی این مطلب که اگر کشتی گیری به عمد از تشک خارج شود باید بوسیله اخطار و امتیاز مجازات شود،  از دیگر نکات مطرح شده در این کلینیک بود.

امامی تصریح کرد: طریقه صحیح نشستن در شروع مجدد کشتی در حالت  خاک از دیگر مسائل مطرح شده بود و به داوران تاکید شده اگر هریک از کشتی گیران مدافع و یا مهاجم از دستور داور تمرد کرد فقط یکبار تذکر شفاهی داده شود و در صورت تکرار با اخطار و امتیاز مجازات خواهد شد.
داور درجه S1 کشورمان افزود: در کشتی آزاد همه اخطارها با یک امتیاز برای حریف همراه هست فقط اگر در شرایط حالت خطر کشتی گیر مدافع تخلفی انجام دهد و یا فرار از تشک کند با اخطار و دو امتیاز مجازات خواهد شد و ادامه کشتی نیز در حالت خاک خواهد بود.
امامی گفت: از نکات جالب مطرح شده در این کلینیک توسط مدرسین، احتمال تغییر مقررات در بخشی از مسائل داوری قبل از رقابت های جهانی بزرگسالان جهان در مجارستان خواهد بود و به گفته مدرسین پیشنهادات کشورهای مختلف دنیا در حال بررسی است و نتیجه بررسی ها و تغییرات احتمالی قبل از مسابقات جهانی بزرگسالان در مجارستان اعلام می شود.


برچسب ها :