مسابقات پنج وزن دوم رقابت های بین الملللی کشتی جایزه بزرگ گرجستان

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ 13:34
مردانی، گرایی و نصیری عصر امروز برای کسب مدال طلا به روی تشک می روند
رضا زاده، امامی، قوره جیلی و نوری در دیدار رده بندی
رقابت های رده بندی و فینال مسابقات پنج وزن دوم جایزه بزرگ گرجستان، عصر امروز (پنج شنبه) برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در مسابقات پنج وزن دوم رقابت های بین المللی کشتی جایزه بزرگ گرجستان جام بالاودزه و کارتوزیا که از دیروز (چهارشنبه) برگزار شد،  در پایان دیدارهای مقدماتی در کشتی فرنگی مهرداد مردانی و محمدعلی گرایی در اوزان 60 و 77 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و شهاب قوره جیلی و بهنام مهدی زاده در وزن 130 کیلوگرم در دیدار رده بندی حضور دارند و در کشتی آزاد نیز مهران نصیری در وزن  65 کیلوگرم راهی دیدار فینال شد و مهران رضا زاده و یونس امامی در اوزان 57 و 65 به دیدار رده بندی راه پیدا کردند.
بر این اساس مسابقات رده بندی و فینال اوزان فوق عصر امروز برگزار می شود.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در کشتی فرنگی در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل احمد اوجار از ترکیه با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید. وی در دور سوم با نتیجه 3 بر صفر مقابل آرتور پتروسیان از روسیه به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد مردانی در این مرحله کیم سئونگ هاک دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را با نتیجه 4 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در این دیدار اسلام جان بهرام اف از ازبکستان است.

در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست باکوری گوگولی از گرجستان را با نتیجه 6 بر یک مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل میندیا تسولیکیدزه از گرجستان با نتیجه 10 بر 7 به پیروزی رسید و در دور سوم رافائل یونس اف از روسیه را با نتیجه 6 بر 5  پشت سر گذاشت و به دیدار فینال راه یافت. گرایی در دیدار فینال به مصاف کیم هیون وو دارنده مدال های طلا و برنز المپیک و طلا و برنز جهان از کره جنوبی می رود. در همین وزن پژمان پشتام در دور اول مقابل گوگا آپریماشویلی از گرجستان با نتیجه 7 بر 3 پیروز شد اما در دور بعد مقابل رافائل یونس اف از روسیه با نتیجه 6 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر روس مقابل گرایی، پشتام از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم بهنام مهدی زاده در دور نخست مقابل هیکی نابی دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهان از استونی با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید وی در دور بعد مقابل شهاب قوره جیلی دیگر نماینده کشورمان با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت. قوره جیلی نیز در دور نخست عثمان ایلدیریم از ترکیه را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و در دور دوم از سد مهدی زاده گذشت. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی در مصاف با سرگئی سمینوف دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.  مهدی نوری دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مومینجان عبداله یف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان با نتیجه 10 بر 3 به برتری دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل زویادی پاتاریدزه نایب قهرمان امیدهای جهان از گرجستان با نتیجه 6 بر یک مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. نوری در این دیدار به مصاف لوان آرابولی از گرجستان می رود.


در کشتی آزاد و در وزن 57 کیلوگرم مهران رضا زاده در دور نخست با نتیجه 12 بر 6 مقابل وانگ هائو زو از چین به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر نودیرجان صفراف از ازبکستان را مغلوب کرد. رضا زاده در دور سوم مقابل آندره یاتسنکو دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. رضازاده در این گروه با نتیجه 7 بر 3 جهانگیر میرزا توروبوف از ازبکستان را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی به مصاف اوتاری گوگاوا از گرجستان خواهد رفت.

در وزن 65 کیلوگرم مهران نصیری در دور اول شوتا فارتنادزه از گرجستان را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر مقابل ماگومد سعیداف از گرجستان به پیروزی رسید. نصیری در دور سوم نیز سراج الدین حسن اف از ازبکستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.وی در این مرحله مقابل چنگیز اردوغان قهرمان اروپا و کشتی گیر روسی الاصل از ترکیه با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. حریف نصیری در این دیدار  باجرانگ از هند است.  در همین وزن حسن مرادقلی در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 از سد مادیار بورخان از قزاقستان گذشت و در دور بعد مقابل سلیم کوزان از ترکیه با نتیجه 15 بر 5 به پیروزی رسید. مرادقلی در دور سوم مقابل مرشید موتالیموف از روسیه با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست موتالیموف در مرحله نیمه نهایی مرادقلی از دور رقابت ها کنار رفت. یونس امامی دیگر کشتی گیر کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل لی سئونگ چول از کره جنوبی با نتیجه 6 بر 5 به برتری رسید. وی در دور سوم به مقابل باجرانگ از هند با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد اما با توجه به حضور این حریف هندی در دیدار فینال امامی به گروه بازنده ها رفت و در این گروه مقابل گور اوگانسیان از اوکراین با نتیجه 17 بر 6 به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل مرشد موتالیموف از روسیه قرار گیرد.

در وزن 97 کیلوگرم علیرضا گودرزی در دور اول مقابل شامیل موسایف قهرمان جوانان جهان از روسیه با نتیجه 11 بر 7 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر روس مقابل اودیکادزه گرج، گودرزی از دور رقابت ها کنار رفت.


همچنین رده بندی پنج وزن نخست این مسابقات به شرح زیر است:

کشتی آزاد:
61 کیلوگرم: 1- بکا لومتادزه (گرجستان) 2- عباس رحمان اف (ازبکستان) 3- گاریک بارسقیان (ارمنستان) و گئورگی روازیشویلی (گرجستان) ... 9- محمد باقر یخکشی (ایران)
70 کیلوگرم: 1- زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) 2- سوسلان رامونوف (روسیه) 3- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) و مصطفی کایا (ترکیه) ... 8- نیما اشفاقی (ایران) ... 13- میثم نصیری (ایران)
79 کیلوگرم: 1- کاهابر هوبژتی (روسیه) 2- ماگومد رمضان اف (روسیه) 3- امید حسن تبار (ایران) و گریگور گریگوریان (ارمنستان)
92 کیلوگرم: 1- آنزور اوریشف (روسیه) 2- محمدجواد ابراهیمی (ایران) 3- علیرضا کریمی (ایران) و ایراکلی متسیتوری (گرجستان)
125 کیلوگرم: 1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- الکساندر خوتسیانیوسکی (اوکراین) 3- یداله محبی (ایران) و دانیلو کارتاوی (اوکراین)

کشتی فرنگی:
55 کیلوگرم: 1- مسلم نادری خادم (ایران) 2- واسیلی توپویف (روسیه) 3- جاووخیر میراخمدوف (ازبکستان) 4- الهام بهرام اف (ازبکستان) 5- رضا خدری (ایران)
63 کیلوگرم: 1- استپان ماریانیان (روسیه) 2- لاشا ماریامیدزه (گرجستان) 3- لی جانگ بیک (کره جنوبی) و لوانی کاوجارادزه (گرجستان) ... 12- محمد نوربخش (ایران)
72 کیلوگرم: 1- گئورگی خوچویا (گرجستان) 2- اوریک نیکوگوسیان (فرانس) 3- موراد میکلادزه (گرجستان) و آرتم تارزیان (روسیه)
82 کیلوگرم: 1- لاشا گوبادزه (گرجستان) 2- ادوارد سارگسیان (ارمنستان) 3- زورابی داتوناشویلی (گرجستان) و گلا بولکوادزه (گرجستان)
97 کیلوگرم: 1- موسی اولویف (روسیه) 2- روازی نادارشویلی (گرجستان) 3- گئورگی ملیا (گرجستان) و الکساندر لودیا (گرجستان) ... 14- علی اکبر حیدری (ایران)

برچسب ها :